Latih si kecil , Qhaliff ..

by - Selasa, Oktober 09, 2012

 

IMAG3976

Dulu , begini ..

IMAG3997-1

Sekarang , begitu lak ..

Kalau awal pagi , mak dia nak g kerja .. confirm aku berpeluh ketiak nak berjaga dan tidurkan Qhaliff semula. Dengan tak cukup tidur akibat berjaga di sebelah malam untuk update blog bagi entri keesokkan harinya , pasti buat aku tersangatlah geram kat Qhaliff .. Geram sbb tak nak tidur .. huhu..

Tapi , lama kelamaan .. kita tau dan boleh baca dah setiap pergerakkan anak kita. Apa yang dia nak .. Apa yang patut dilakukan bila dia begitu .

Dan perkongsian pengalaman dari rakan rakan pembaca sedikit sebanyak membantu aku dalam mengendalikan Qhaliff .. Mungkin ada yang pantang remeh entri aku pada Qhaliff ni tapi jika diteliti , sebenarnya setiap entri aku tu perlukan pertolongan dari rakan rakan yg berpengalaman ..

Sebab itu aku menulis menceritakan hal Qhaliff.. Setiap ibu bapa , pasti berbeza pengalaman membesarkan anak mereka. Dengan adanya blog , perkongsian dapat dibuat.

Dan , Qhaliff .. dulu tidur atas badan mak dia , sekarang dah boleh tidur atas tilam .. Siang dalam rocker tanpa perlu ada buaian yang mana nyaris aku nak beli hari tu … hehe ..

Tu gunanya bercerita dalam blog. Yang anggap remeh dan poyo akan entri Qhaliff ni , maka dia kolot dan berfikiran singkat sebenarnya.. hehe ..

You May Also Like

8 comments

  1. selalu juga ajar anak tido bawah je..jarang bg naik buaian..senang sikit klu nak bw dia jalan2..hehe.

    BalasPadam
  2. betul tu abg ben..kadang tu ada jugak sy suggest tips2 dari abg ben kat abg sy..hehehe :)

    BalasPadam
  3. hehehe.. kangkang besar nampak Qhaliff tu.. lama lama dah boleh bawa kaki masuk mulut, tandanya.... ehem ehem.. tunggu saat amirah pandai minta adik je ni.. hehehe

    BalasPadam
  4. betul tu kongis pengalaman bersama2 yg lain sgt2 membantu sebenarnyer

    BalasPadam
  5. betul tu.. setuju 100%.. kena sabar dengan kerenah baby kita ni..

    BalasPadam
  6. macam2 gaye lah si qhaliff ny tidoq:)

    BalasPadam
  7. suka je baca entry pasai Qhaliff..w/pun saya belum ada anak lagi..hope nanti saya dapat anak secomel Qhaliff..kdg2 tertunggu2 entry bout Qhaliff..kalau pasai abg Ben..bowink..hehe..gurau je..jgn mare..

    BalasPadam
  8. uishh kalau saye lagi tercari cari entry pasal Qhaliff ni...saye ikut setiap perkembangan Qhaliff dr die berusia sehari smpai dh setengah tahun ni... ^^,

    Selain dr suke bace sbb Qhaliff comel sgt...dpt jugak ilmu dr penulisan abg ben...

    BalasPadam