Seronok jumpa cucu ..

by - Khamis, Oktober 18, 2012

 

Baru balik dari umah orang tua aku di Cheras. Saja bawak Qhaliff ke sana. Tamo kasi dia kurang kasih sayang ngan atuk nenek dia seperti mana aku dulu. Terus terang , aku tak rasa pon kasih sayang dari kedua atuk nenek aku. Kenal kenal gitu jer ..

Apa yang mengharukan ialah bila melihat wajah kedua orang tua aku kegembiraan melihat cucu dia walaupun ada ramai cucu , kehadiran Qhaliff tetap mereka nantikan .

Dan pastinya Qhaliff serupa macam aku.. Memula sukar betul nak lemparkan senyuman seperti mana korang selalu tengok kat blog ni yang dia suka ketawa dan tersenyum padahal kat luar sana , perghhh.. susah giler !

Kat sana , ada dua sepupu dia yang suka layan dia dan suka sangat Qhaliff datang .. Danish dan Dania .. Haa .. dua ni pun anak buah kesayangan aku . Yang si Danish baru dapat no 1 dalam exam di dalam kelas dia .. G tadika aliran bahasa cina.. Kat rumah tak nak cakap , tapi kat tadika bnyak mulut .. Suh cakap cina , malu .. huhu..

Dalam kul 10 lebih , balik .. Dalam kereta Qhaliff tidur. Part ni mmg lemah sbb nanti kat rumah dia jaga dan susah nak tidur. Jadi aku ngan wife pakat ..Sampai rumah , sementara nak bersiap untuk tidur , kena letak Qhaliff dalam rocker untuk pastikan dia terus tidur dan sorang lagi siap .. Nak solat ke .. basuh muka ke .. segera ! Sebelum dia jaga ! Kalau dia jaga ..,mau mau kul 2 baru nak lena semula ! Boleh tekanan jap weh !!

 

IMAG4168-1

Selamatt !! Hehehe …

You May Also Like

5 comments

  1. mcm muke abg ben la...like daddy like son...hehe

    BalasPadam
  2. selamat lagi ke x tu???
    die jaga or tido??
    huhu...
    qhaliff...
    bangunnn...sila bangun..tahajud jomm...hahaha~

    BalasPadam
  3. Qhaliff mimpi seram ke.. masam kelat je muka.. ;)

    BalasPadam
  4. sama macam nenek Haiqal (mama saya dan abah sya).. kalau saya bawa g rumah durang memang durang happy sangat2.. sebab ni first cucu lelaki..

    BalasPadam