Vokal .. Bukan sekadar rupa , tak kreatif !

by - Sabtu, Oktober 27, 2012

 

Baru baru ni ada la aku tonton ujibakat Vokal .. Bukan sekadar rupa di TV3 yang mana ada sekali tu Black saja saja join untuk sakat Mas Idayu ..

Walaupun aku respek idea mereka yakni tak nak tengok rupa dan menilai melalui suara , aku rasa kita sekadar menambah penyanyi  dalam negara kita saja . Penghibur tarak ! Sekadar boleh menyanyi saja ..

Kita ada berlambak dah penyanyi tetapi yang boleh menyanyi ?? Yang boleh memukau penonton dengan persembahannya ? Yang ni kita takde  ! Yang sekadar boleh menyanyi tanpa rupa , berlambak aih.. Cuma tak buat album jer .. hehe ..

Apalah guna letak skrin pastu suh menyanyi kemudian pilih yang ada suara dan boleh menyanyi jer ! Mana cabarannya ? Kan lagi best pilih mereka yang punya bakat lain dari yang lain serta punya suara dari sekadar tau menyanyi , punya gaya suara ( cam burung merbuk lak ) atau lain lain kriteria untuk dijadikan penyanyi ( bukan penghibur ) ! dan jadikan mereka penghibur !! Tu baru cabaran … Ini macam Idola kecil jer ..

Berlambak aihhh penyanyi ada dalam negara kita tapi kita takde penghibur. Kalau ada pon sorang dua … Takkan nak tengok diorang ni je ? Yang penyanyi lak , terjun masuk bidang lakonan .. Hehehe..

Kreatif la skit .. Bosan la rancangan sama jer ..

You May Also Like

8 comments

  1. betul, bosan lah.. menyanyi tapi takde pape. lepas habis jadi juara menghilang..

    BalasPadam
  2. mcm x factor luar negara, diorang punyer program gempak.bkn nk banggakn luar negara, just ambik contoh camne diorang arrange program tu

    BalasPadam
  3. Macam program x factor luar negara tu..diorang punyer program gempak punyer.bkn nk banggakn negara luar, tp ambik contoh camne diorang arrange program diorang..

    BalasPadam
  4. betol betol.... hehehehhe sebab tu tak tengok sangat local punye competition. hehe

    BalasPadam
  5. Dgn kata lain tak de kualiti le ye Ben?betullah... Tak kreatif.

    BalasPadam
  6. kat tv 1 ada satu rancangan mimpi ke bintang... mencari bakat... cuba la en ben tengok

    BalasPadam
  7. kalau ada peluang tengok pun takkan dapat tengok sebab remote tv diconcour oleh anak2.. ;)

    BalasPadam