Perunding Kewangan/Perunding Saham Amanah di Agensi Atrium

by - Selasa, November 20, 2012

 

- IKLAN STICKY POST . ENTRI TERBARU DI BAWAH ENTRI INI-

clip_image002

Puan Hismazaitul Azmy

(Solekan dan tudung dari RedGlow)

Pernahkah anda terfikir sampai bila terbatas dengan jadual kerja yang sama rutin membosan dan paling penting pendapatan yang memaksa anda akur dengan apa yang ada…

Puan Hismazaitul atau lebih dikenali dengan panggilan Hisma memulakan kerjaya dengan langkah berani dari kampung ke Kuala Lumpur. Bermula dengan kerja kilang dengan gaji RM 800 sebulan dengan menyewa beramai-ramai kerana kekangan kewangan membuat Hisma berusaha untuk keluar dari kepompong kesusahan.

Kemudian Hisma bertukar dari kerja kilang ke kerani dan dari kerani ke operator maxis hingga ke pramugari dengan pendapatan RM 5000 sebulan. Namun kerjaya pramugari tidak menjamin kehidupan yang normal baginya apa bila Hisma mengambil keputusan berumahtangga dan ingin memulakan hidup berkeluarga.

Dalam usaha mencari kerjaya baru Hisma mengambilkira banyak perkara seperti berapa jauh tempat kerja, berapa belanja petrol, berapa belanja tol, parking dan berapa GAJI yang mampu diperoleh dengan usia dan kepakaran yang ada.

Nak memulakan perniagaan tiada modal tiada pengalaman tiada asas. Nak sertai MLM tak tau menjual barang.

Syukur apabila diperkenalkan dengan kerjaya sebagai Perunding Kewangan, Hisma diberi tunjuk ajar dan ilmu bagaimana menjadi seorang Perunding Kewangan dan Perunding Amanah Saham ( Unit Trust Consultant) yang bagus. Paling utama dengan hanya berbekalkan yuran serendah RM 250 dan tidak perlu menjual barang.. Kerjaya profesional ini sentiasa bertemu pelanggan untuk berkongsi maklumat tentang kelebihan penyimpan wang di Saham Amanah

Seperti biasa tentangan dari banyak pihak membuatkan Hisma nekad untuk berusaha gigh membuktikan kerjaya pilihannya adalah tepat. Lahir dalam keluarga yg sederhana di mana ibubapanya merupakan kakitangan kerajaan sememangnya satu cabaran.

Namun semua tu tidak mematahkan semangat apabila bulan pertama Hisma mendapat pendapatan seribu lebih, RM 2000 pada bulan kedua, RM 5000 pada bulan kelima dan RM 15,000 pada bulan ketujuh. Pada bulan kelapan Hisma boleh berbangga dengan sebuah BMW kereta mewah pertama yang dimilikinya.

Kini Hisma bukan sahaja CEO di Agensi Atrium Consultants yang berjaya malah Hisma telah membantu ramai lagi perunding di bawah naungan Agensi Atrium miliknya.

clip_image002[4]

"Kerjaya ini banyak merubah hidup saya, cara komunikasi saya, cara pemakaian saya, dengan siapa saya bergaul. Kalau pada mula-mula bekerja saya tidak mampu memiliki barang berjenama. Tapi di awal penglibatan saya Alhamdulillah saya mampu memiliki beg tangan berjenama Coach…

Alhamdulillah kini saya merasa untuk menggayakan beg tangan berjenama lain seperti LV,Gucci mahupun Chanel. Syukur."

clip_image002[6]

Memandu kereta idaman…

clip_image004

Mampu memiliki rumah dan kereta yang menjadi idamannya selama ini.

Berminat untuk bersama Atrium Consultants?

Sila hubungi : 0123139044 /WhatsApp : 0102313904

FB Page : Atrium Consultants

Emel : hismazaitul@yahoo.com.my

You May Also Like

4 comments

  1. Tahniah kak ma.. Dia anak cikgu saya & saya still simpan gambar masa dia kawin sbb saya & kwn2 bertugas masa kenduri dia. Semoga terus maju jaya.. :)

    BalasPadam
  2. rasa mcm berminat la nak join...cm ne ea?

    BalasPadam
  3. Satu post yang sangat menarik. Pasti menggoda ni. Rasa macam nak join gak. emmm relak dulu. tengah sibuk ni.

    BalasPadam