Skill pegang botol susu bayi 7 bulan !

by - Selasa, November 06, 2012

 

IMAG4497 IMAG4499 IMAG4500

Dah kira otai la konon ? Pegang skill gitu haaa … Sebenarnya , aku tak ajar pon dia pegang botol. Aku sumbat dalam mulut dia , letakkan tangan dia dan biarkan .. Pastu perati je tingkahlaku dia hingga abis susu.

Kena tengok gak kan ? Bahaya kot tersedak ke apa .. Tapi alhamdulillah .. sepanjang 7 bulan ni , dia cepat belajar .. Mata pantas tangkap apa saja ada disisi dia dan paling tak tahan , kalau masuk dalam kereta , dia confirm terus capai ruang tempat simpan barang .. Dia dah tau apa ada dalam tu dan dia cari benda tu .. Hurmm..

Masa ni la sesuai untuk isi otak dia dengan ilmu walaupun dia tak reti nak bercakap tapi dia belajar melalui perbuatan dan pandangan .. Hurmm..

Dan jangan gaduh depan dia .. Dia tau apa yang sedang berlaku .. Huhu..

You May Also Like

9 comments

  1. skali tgok mcm pegang kamera dslr pun ada..
    haha!!

    BalasPadam
  2. Baru 7 bln dh otai yer. Nnt bln depan dh blh pegang stereng keta.

    BalasPadam
  3. lagi tips utk bb...sebut/panggil name panjang dia selalu seolah2 bgtau dia sambil ambil tgn dia kedada dia.."nama saya bla bla bla.." juga tunjuk kat dia dgn tangan kita kedada kita.."ini daddy qaliff" "ini mummy qaliff" buat selalu, tiap masa n tiap hari..SAMPAI SUATU KETIKA KITA TANYA DIA BALEK "MANA DADDY/MUMMY QALIF?" Insya Allah akan melekat dalam ingatan dia wlupun cuma dgn bahasa tubuh dia...bb dalam usia bwh setahun ni biar dia peka dan kenal dengan sesuatu yg dekat/biasa yg ada disekelilingnya dulu..

    BalasPadam
  4. hehehehehe.. ada style la... kalah gangnam style.. hahahahah.. mudah tangkap apa yang kita ajar ni macam anak saya.. betul tu Abg Ben jangan sesekali tunjukkan benda yang tak baik depan dia..

    BalasPadam
  5. haha,,ada gaya jadi jurugambar ni..

    BalasPadam
  6. comel. ade skill tu.. hehe. betol, anak buah saya pon sama.. cepat ikut ikut.

    BalasPadam
  7. fuyyyooo... Stylo la qhaliff pegang botol :)

    BalasPadam