Isnin, 31 Disember 2012

Teruk sangatkah aku ??

 

Huhu.. Sampai gitu sekali eh ? Tak pe tak pe.. Azam tahun baru 2013 adalah seiring dengan cita cita aku yang aku gembar gemburkan di Twitter .. Dengan itu , aku kena rajin senyum pasni dengan harapan .. hehe .. heheh.. hehehehehe .. hehehehehehehhehehehe …

Aku bukan tak nak senyum tapi risau .. Setiap kali senyum , pasti ada yang tergoda.. Kalau tak nyah , nyahkau ! Hahahaha .. Perasan ? Tak laa.. Hakikat.. lalalalal …

Buat lawak laaa anak aku neh !!

 

Bila aku pandang dia .. Tak sangka , dah nak 9 bulan dia rupanya .. Sekejap benar masa berlalu .Ini bermakna , masa untuk no 2 dah tiba.. Yelah , aku semakin tua . Nak kena tambah anak .. tambah bini.. Eh , tu tak .. hehe .. Pastu bila dah tua , anak baru nak masuk darjah satu .. Bayangkan laa aku bertongkat g sekolah nak daftar Qhaliff..

“ Tuk .. Nak daftar cucu ker ? “ .Tanya si cikgu ..

Maunya tak kena tongkat ngan aku masa tu gak.. Andai kata laaaa .. Harapnya tak gitu laa .. hehe .. Cari pasal kan kalau gitu.. Dengan cikgu , jangan dikurang ajar.. Biar cikgu je kurang ajar sbb kalau cukup ajar , mereka jadi guru besar sudah .. kan ? Hehe.. Gurau akhir tahun yer cikgu.. Jangan marahh ..

Berbalik kisah Qhaliff .. Aku plan nak belanja wife sempena harijadinya esok .. Aku nak belikan dia tudung yang dia nak beli sangat kat Ariani tu haaa.. Jadi , perancangan lepas Maghrib nak ke Ariani Bangi ..

Masuk waktu Maghrib.. Aku mandi dan siap terus.. Kira pakai smart gitu laaa.. Saja panggil Qhaliff .. Nak tengok samada nak ikut aku ke tak ..

“ Qhalifff.. jommm ikut daddy .. “

Dia pandang aku .. Pastu kembali sambung menyusu ! Dia wat dek ngan aku ??? Sampai hati , wahai anakku … Aku test sekali lagi .. lagi .. dan lagi .. Sama gak respon dia .. Huh !!

Aku amik deodrant.. Sembur kat ketiak aku .. Pastu pakai perfume .. Dia dengar bunyi semburan tu , terus dia tolak badan dia dari mak dia !! Terus bunyi nak ikut ..

Aku wat dek.. jalan wat tak tau .. Dia merangkak kejar !! Dia tau dia tak leh kejar aku , dia berenti dan terus menangis dengan kuatnya ! Dia sembamkan muka dia kat atas tilam.. Nasib baik atas tilam lagi.. Kalau atas tiles , perghhhh.. Berdesing la telinga akuu ..

Bila dia nangis gitu , aku amik dia.. Terus senyum lebar woiii !! Kaki dia dihayun dengan penuh girang ! Hahahaha .. Anak aku nehhhh ! Mana belajar pon tak tau laaaa …

Disebabkan dia dah beria nak ikut , aku bawak dia pusing pusing dulu dengan kereta sementara menanti mak dia siap solat dan berhias koo ..

Boss tecik !!

Huhu.. bwk g opis wife memandangkan ramai cuti n dia pon free .. aku lak sangat sakit kepala .. Jadi mintak dia jaga utk tempoh dua jam gitu .. Takut aku tertidur sbb mkn ubat .. huhu

Published with Blogger-droid v2.0.9

Terbaik UNIFI !!

 

Mula mulaaa .. aku nak ucapkan tahniah buat TM Cyberjaya .. Hehehe.. Dulu aku ada komplen pasal pos pengawal yang mintak setiap orang yang nak masuk ke TELEKOM MALAYSIA di Cyberjaya ni , kena lapor diri dulu .. Nak kena berenti kereta , pastu g pondok pengawal lak .. Leceh kan ?

Tapi tadi segalanya dah berakhir.. Aku g tadi , tak perlu dah nak kena lapor diri.. Angkat tangan dan senyum jeee .. Senang betul .. Tapi pengawal ada di mana mana . Camni , bagus laaa.. Terima kasih yer ..

Tujuan aku ke sana sebenarnya adalah untuk buat komplen terhadap bayaran yang dikenakan UNIFI untuk aku pada bulan ni .. Bukan sebab bayar banyak ke apa tapi sbb teknikal ..

Ceritanya gini haaa.. hehe .. Ada sekali tu , Set Top Box tu rosak disebabkan auto downloading..

Pastu wife aku call Unifi untuk maklumkan hal tuu .. Customer Service bagitau dalam tempoh 24 jam diorang datang baiki .. Tapi kalau diorang mintak bayaran , jangan bayar sbb bukan salah pengguna .. Haaaa .. Gitu laa ..

Dan esoknya , mmg diorang datang laa.. Tukar kasi yang baru .. Dan , ok dah .. Leh layan tv .. hehe… Qhaliff kembali ceria .. Tiba-tiba nak dijadikan cerita .. Jangan takut , takde zombie dalam cerita aku .. Hehe.. Tiba-tiba , datang bil … zassss ! Ada tambahan charge dalam tu.. Kena bayar set Top Box tu haa.. Bukan skit bang .. Mau mau dekat 400 gak wooo .. 400 tu , leh bayar duit kadi okeh !!

Pastu wife aku call customer service balik .. Bagitau pasal bil tu .. Jawapan yang diberikan sangatlah mendukacitakan .. Mengarut giler la jawapan tu.. Tak puashati punya pasal , tu sbb g TM CYBERJAYA tadi .. Alhamdulillah , settle dengan jayanya .. Dan harapnya TM cepat cepat laaa masuk ke taman umah aku tu.. Ramai nak langgan nii !! Cepat ehhh ..

Terima kasihhhhhh ..

Kalau langgar , kita salah padahal ..

Ada dua lampu isyarat kat sini .. tapi satu lagi tu rosak dah .. Bayangkan kalau ada makhluk asing yg tak perasan akan kewujudan lampu isyarat tu dan suka suka tekak je dia jalan ... dan kena saman .. siapa yg bersalah ???

Sudah pasti bukan aku dan keluarga aku yg bersalah !!

Aku rasa org kita mmg suka sorok sorok atau suka bab semak semak ni .. kan ?

Published with Blogger-droid v2.0.9

Ammar dan Qhaliff ..

 

Bersungguh la nak main dengan budak yang jauh besar dari dia .. Sepupu sepupu dia lak , besar-besar.. Huhhu.. Kesian lak aku tengok dia .. Terkontang kanting nak masuk line ..

Kalau ngan anak buah aku kat rumah mak aku tu , diorg suka la layan tapi agak keras skit la gurauan tu.. Risau gak sbb Qhaliff tak ‘keas’ lagi.. Daddy dia je keras.. Haha ..

Nanti besar skit , bawak lepak gym .. N masjid sudah tentunya , kan .. hehe..

Akhirnya, mama juga ..

 

Kata putus dah dia bg .. Qhaliff panggil 'MAMA ' dgn cukup jelas .. Bukan sekali dua tp byk kali dah dia panggil sambil mencari ibunya tu .. Bukan lagi MUMMY POKO ..

Bersungguh la dia menangis tadi dalam kereta .. Yelah , dua hari cuti dan dia melekat kat ibu dia jeee .. Sekali hari ni , kena tinggal .. Huhuh.. Sedih gak aku dengar tangisan dia tapi kena cekalkan hati..

Sambil memandu tu pujuk dia .. Nasib baik jalanraya lengang jer .. Tuuu gambar.. Menangis nakkan ibunya tapi mata tutup .. huhu.. Tapi tak lama la.. Dalam 5 minit tu ,dia lena semula ..

Dan sampai di rumah dah .. Dia masih lena .. Hurmm..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Ahad, 30 Disember 2012

Kalau bayi 9 bulan dah cari ibunya ..

 

Hurm.. Teringat entri aku tengahari tadi pasal anak anak kecil dibuang ayah mereka setelah mereka kehilangan ibu mereka dan paling mengharukan aku ialah anak kecil yang baru berusia 9 bulan !!

Woii !! 9 bulan besar Qhaliff ok !! Bukan yang sangat tak tau apa apa tapi cukup kenal sapa mak bapak dia walaupun sekilas pandang ! Sampai hati buat naya kat budak usia gitu !!! Haihhh ..

Kejap tadi , Qhaliff yang dalam keadaan sangat mengantuk tapi tak nak tidur selagi tak dapat menyusu dari ibunya .. Dengan penuh setia dan sabar menunggu dalam pelukan aku ..

Bila mak dia abis mandi , dia dengar bunyi ‘klik’ yakni lampu bilik atas dimatikan .. Cepat cepat dia pandang ke tangga .. Tunggu bayangan mak dia .. Hurmm.. Tak muncul muncul jugak.. Dia lemparkan pandangan dia semula ke kaca tv ..

Seminit kemudian , dia pandang .. tak jugak ada .. Hampa jelas di wajahnya tapi tidak ada keluar setitik air mata lagi. Sabar menanti .. Hurmmm ..

Akhirnya , penantinan membuahkan hasil . Maknya muncul dan dengan pantas dia menolak badan aku untuk ke pangkuan mak dia .. Hurmm ..

Sayu aku bila mengenangkan nasib bayi 9 bulan yang dibuang oleh bapak dia tu .. Kejam sungguh ! Rokok lagi besar dari anak dia ! Grrr !

Lagi bayi mencari ayahnya..

Aku balik dari servia kereta pagi td , aku terus cari Qhaliff .. Hurm .. mana pulak hilang ..

Tuuuuuuu ... Port dia menyorok ! Duduk disebalik langsir dan memandang ke luar .. Mcm mengenang nasib diri je dia .. huhu ..

Bila tegur dia , baru pandang dan senyum .. huhu .. Siaaannn diaaa ...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sebak membacanya ..

Salah seorang anaknya , sebesar Qhaliff .. Qhaliff menangis nak susu pon aku dah kelam kabut ... Hurmm

Siannya .. Haih..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Madu untuk isteriku ..

Ada 4 botol gitu .. Ada yg tanya , apa beza madu asli n tualang .. Ada beza dr segi rasa...Khasiat , lebih kurang jer ..

Maka , terjwb sudahlah pd setiap tweet aku pasal madu tuu.. Hehe...

Dasat ompompuan ni .. Asal 'madu' jerrrr, terus ingat nikah lg .. Ingat senang keee jaga ompompuan neh ?? Huhh...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sian Qhaliff ..

Hurm.. sian dia semalam .. Dalam mengantuk mengantuk tu , beria bersungguh dia nak ikut aku keluar jumpa kawan kawan blogger yg dtg ke Putrajaya ..

Dia tgk aku bersiap .. Sembur perfume.. deodorant.. Pastu aku solat Isya dulu.. Dia merangkak dtg ke kaki aku dan berpaut .. Alahaii...

Wife amik .. dia meronta ronta nk turun. Aku siap solat..Dia tersenyum .. Merangkak ke arah aku .. Aku dukung dia .. Suka giler dia .. huhu..

Hurmm.. Nak bawak dia kuar , jam dah kul 1030.. Que Achmad dah tunggu luar.. Aku pas Qhaliff kat wife..Muka berubah..

Setengah jam kemudian, wife bgtau dia dah tdo .. Sblm tu , merangkak lagi dia hingga dpn pintu ..

Aku balik tak lama kemudian.. Dia lena dah..Subuh dia jaga .. Dia cari wife yang sedang solat.. Menangis bersungguh sungguh dia.. Aku dukung , dia tak nak.. Merajuk kah ?  Huhu..

Tetiba rindu sangat kat dia..Ni kat Perodua..Servis keta.Nak bawak dia, dok tdo lg .. Hurm..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sabtu, 29 Disember 2012

Aku .. merajuk sama Qhaliff !

 

Hurm .. Aku merajuk dah ngan dia .. Mentang-mentanglah aku punya dada tak mengandungi susu .. Qhaliff sanggup melukakan hati aku .. Huwaaaa ..

Kenapa ?? Kenapa korang tanyaa ??? Korang bayangkan eh .. Hurmmm.. Bayangkan laaaa .. Pandang ke atas dan imaginasikan .. Qhaliff yang sedang bermain sorang sorang nun jauh dari ibunya , ibunya berpura pura menangis.. Dia merangkak datang dan siap menangis sekali !!! Bayangkan laaa woiii .. Bayangkan !!!

Aku pon try buat gak laa .. Perghhh .. Dia pandang aku dengan muka penuh tanda tanya !!! Seolah berkata dalam hati ..

“ Apa gila daddy aku teriak cam putus sudah kasih sayang ??? “

Dan dia leh sambung buat kerja dia iaitu gigit mainan dia .. Bayangkan laaaa .. Ayah mana tak kecik hati wooiiiiii .. Aku sedihhhh .. aku sedihhhh .. Ni yang membuatkan aku keluar nak g cari maggie ketam ni ..

Sampaaii hatiiiii Qhaliff ! Esok lusa , gi duduk ngan ibu kat opis diaaa .. Daddy nak g umah kebajikan orang tua tua .. Huwaaaa …

Apa kaitan denggi dengan ketam ?

 

Yummy .. sedap wooo maggie ketam adik ipar aku masak ni .. Huhuh.. Ikutkan , apa saja maggie sedap bagi aku .. Hantu maggie la katakan .. Bukan hantu madu yer .. huhu ..

Haaa .. Orang kata kalau kena denggi , makan sup ketam ni penawar untuk denggi .. Benarkah ? Ahaaa .. Ok ,aku google dan jumpa satu testimoni dari blog ni .. Aku copy sat eh .. Jangan tuduh aku blogger copy paste lak yer ..

SAYA ingin berkongsi pengalaman berhubung usaha melawan demam denggi dengan hanya makan sup ketam. Ketika dijangkiti penyakit itu pada Mei tahun lalu, saya mendapati ketam, mengandungi protein yang tinggi, dapat membantu pembinaan semula platelet darah.

Pengambilan sup ketam dipercayai menyebabkan platelet pesakit naik mendadak dan sekali gus menyembuhkan mereka dengan begitu cepat. Keberkesanan rawatan menggunakan ketam sebagai terapi oral (dimasak sebagai sup semata-mata) amat menakjubkan kerana pesakit demam denggi yang minum dan makan satu mangkuk besar sup ketam (500 ml hingga 1 liter) akan mengalami peningkatan kadar platelet yang mendadak dalam masa singkat, iaitu cuma antara lima hingga lapan jam.

Pesakit akan pulih hampir sepenuhnya dalam tempoh berkenaan. Ketam yang terbaik untuk tujuan ini adalah ketam nipah yang cengkerangnya berwarna kehitaman dan oren di bahagian bawahnya.

Malah, proses pemulihannya amat pantas kerana pesakit tidak perlu makan multivitamin ataupun pil magnesium untuk memulihkan tenaga dan staminanya. Juga paling menarik apabila pesakit yang mengalami simptom awal denggi boleh mengambil sup ketam sebaik saja menyedari tanda diserang denggi.

Sehingga kini pemerhatian saya mendapati tidak kurang daripada 20 kenalan yang diserang denggi sembuh dalam masa lima hingga lapan jam selepas makan sup ketam. Malah pengalaman saya sendiri juga amat mengagumkan dan saya pulih sepenuhnya dalam masa tujuh atau lapan jam ketika diserang demam denggi. “

Haaa …. menarik bukan ? Tapi part selepas tu buatkan aku tersenyum lebar ..

Saya harap satu kajian saintifik perlu disegerakan bagi merealisasikan penemuan ini dan orang ramai tidak lagi fobia dengan wabak demam denggi apabila penawarnya ditemui.

Jika anda hadapi deman denggi atau keluarga anda kami sedia membantu mendapatkan ketam.Sila Tel . Ketam Segar Pintas Tanjung Bungah Faruk Abdul Rahman 012 552 1820 / 012 560 4036 .”

Hehehe .. pikir positif la yer .. Sumber dari SINI .. Yelah , mana tau ada yang mencari kan ? Ok la tuu..

Lupa lak … Maggie ketam yang dalam gambar diatas tu , bukanlah aku yang masa tapi adik ipar aku .. Anaknya, Ammar yang pernah top di blog aku satu tika dulu , disyaki dijangkiti demam denggi , minggu lepas.. Alhamdulillah , dah pulih ponn ..

Apa pun , segalanya terpulang pada kepercayaan korang .. Dapatkan nasihat pakar , seperti .. aku ? Heheh.. Doktor pakar laa.. huhu ..

Qhaliff di Taman Burung , Kuala Lumpur.

Suka dia tgk burung kat sana .. Tapi yg lebey, bapak dia ...heheh ..

Cuaca panas sgt ..Nasib baik gi awal pagi. Tak silap aku taman ni bukak jam 930 pagi . Tiket masuk , RM25 utk dewasa dan budak bwh 12 tahun lak cuma RM12 je..Qhaliff , kira dewasa .. dia tak nak mengaku dia baby .. Huhu .. Nak tak nak , aku kena mengaku la aku baby ..

Dalam tu , kitorang sempat habiskan masa 1 jam setengah sebelum Qhaliff mengantuk sgt .. Terpaksa keluar ... Hehe.. Adik aku ngan anak anak dia, jalan jalan lagi..

Hurmm.. Atas kul 12 , ramai woo org dtg .. dan kitorang ..balikkkkk..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Kalau lelaki pasang 2,3 dan 4..

Mintak cara baik , salah ... Buat cara salah , mengamuk .. Dah tu , camana ? Alasan adil tu la yg senantisa bermain di mulut padahal patutnya sama sama la bekerjasama , kan ? Hehe...

Aku ? Nikah lg ? Eh .. belum ada dlm perancangan .. Tak tau la akan datang , kan ? Hahahaha ..ada gak kena sunat lg ..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Kenapa aku patut berenti dari blogging ?

 

 

Biarlah gambar menjelaskan segalanya. Oh , ini dari kamera HTC ONE X yer.. Bukan kamera AES yang dah mengeluarkan beratus ribu saman tah hapa hapa itu yer .

Ops .. terasa keeee ???

Published with Blogger-droid v2.0.9

Daddy kejam atau Qhaliff dera daddy ?

Hah ??? Ayah dia mampu beli kasut sebelah je ker ? Huhu .. Apa nk buat.. Dpt bonus, byr saman AES ..Er , lom byr lg .. Dok simpan skit skit duit .. huhu..

Sebenarnya ada berpasangan kasut dia tp dia gemar cabut dan buang !! Berkali kali aku kutip dan pakaikan .. Akhirnya aku biar gitu.. Dia selesa gitu ! Hahaha..

Patutlah ramai tgk jer .. Hahaha..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Jumaat, 28 Disember 2012

Mengada lebih mamat neh !!

 

 

Reaksi dia bila bagi makan oats ngan carrot padahal sebelum ni , telan jer !! Gaya siap goyangkan badan mcm geli geleman benar !!

Mengadaaa daahh .. Dan , dia dah leh baca memek muka orang tua dia .. Marah , sedih ...dia mesti tengok semacam dan datang bermanja..

Besar dah anak aku ..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Tudung dan selendang Indiana Boutique

 

-IKLAN-

BENASHAARI PIC

Indiana Boutique menampilkan pelbagai jenis tudung dan selendang mengikut trend terkini. Penggunaan material yang berkualiti dan jahitan yang kemas adalah salah satu faktor produk yang dikeluarkan laris dijual.

Pastikan anda tidak ketinggalan memiliki koleksi dari Indiana Boutique.

Sila layari kami di www.indianaboutique.com  atau
LIKE fanpage kami KLIK SINI

Justin Bieber Hisap Ganja sudah …

 

Ok la tu .. Stendek la artis … Ops , bukan artis kita yer.. Artis kita baekkkk baekkk punya .. Maklumlah , ada pegangan agama dan adat .. Jadi tau la mana baik dan mana yang kurang enak untuk dilakukan , kan kan ?

Sian kat artis popular dunia ni .. Bukan dia sorang je bermasalah gini .. Yelah , masa naik dulu .. syok tak terkata .. Bila dah terlalu tinggi , hurmm .. mulalah ..

Punca ? Banyak.. susah nak kata .. Tapi antaranya yang boleh aku tangkap , kes ngan awek dan juga tergugat dengan Psy kot ? Sebab Psy dah pecah rekod dia ? Hehehe .. Pecah ke eh ? Entah laaa.. Yang pasti korang popular laaa nak dibandingkan dengan jiran aku tu ..

Apa poon Justin , kalau nak hisap gak .. hisap la.. Duit banyak .. sakit , masuk spital .. Mati , tanam ke .. Tak susah kan ? Dan jangan lupa wasiat skit harta kat aku .. Oh , apa apa tweet aku eh ..

Baca la artikal pasal dia dan ganjanya itu di SINI .. Peminat setia Justin , jangan terkejut yer .. Ganja bagi mereka cam chewing gum jer ..

Tahniah kepada penjawat awam kontak ..

 

Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mengumumkan kontrak seramai 45,000 kakitangan awam yang berstatus perkhidmatan kontrak akan disambung enam bulan lagi.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, kontrak mereka akan diperbaharui mulai 1 Januari hadapan sehingga hujung bulan Jun nanti..

Artikel Penuh: Baca di SINI ..

 

Tarik nafas lega la kawan kawan aku nun di opis lama aku tu  dan 45 ribu lagi penjawat awam kontrak .. Dari dok dengar nak tetapkan mereka ( sejak zaman aku lagi yakni 7 tahun lepas ) tapi dok lagu tu gak je..

Tapi tak pe laa .. Dari nganggur kan ? Syukur la jugak ada kerja haaa.. Yelah , ada yang dah kawin , ada yang buat pinjaman bank .. Kalau tak sambung , mau botak kepala tiap malam dok digaru walaupun tak gatal.. huhu ..

Sian sebenarnya penjawat awam kontrak ni .. Maklumlah , bertaraf kontrak .. Jadi , ada yang pandang sebelah mata kat mereka ni .. Ada yang amik kesempatan ‘mendera’ mereka .. Hehe .. Lawak gak sebenarnya ..

Tak kisah la .. berkhidmatlah selagi mana kerajaan membayar gaji tepat pada masanya . Part ‘mereka’ tu , biarlah .. Hari ni hari mereka .. Nanti tau la langit tinggi rendah .. Doakan je mereka ubah perangai .

Buat kerja dengan ikhlas . Datang kerja , jangan main game .. Curik tulang atau sebagainya laa.. Korang pon lebih arif kan ? Hehehe ..

Rindu pulak kat opis lama nun di PWTC ..

AES diteruskan di Putrajaya ! Satu penganiayaan ..

 

“ Putrajaya akan meneruskan operasi kamera perangkap kelajuan kontroversi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) walaupun pembekuan pada pendengaran saman oleh Jabatan Peguam Negara (AGC) minggu lepas, kata Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha. “

Dalam satu akhbar online yang aku baca baru-baru ni ada memberitahu yang sistem AES yang sudah mengeluarkan hampir 300,000 saman sejak ia dimulakan pada 23 September lalu.

Itu baru 14 kamera yang dipasang .. Kalau 831 kamera dipasang menjelang akhir 2013 dengan alasan nak menangkap pemandu laju dan mencegah lebih banyak kematian di jalan raya.. Kononnya laaa .. Tapi pasang kat bawah jambatan jalan lurus yang takde kes kemalangan pon ?

Kalau benar la nak tangani masalah kemalangan ni , g letak kat tempat tempat yang sepatutnya .. Kenapa ? Tak menguntungkan ke ?

Semalam , aku lalu dan nampak la penguatkuasa bawah jambatan tu siap dengan kamera yang diletakkan di bahu jalan .. Jalan lengang.. Had laju 80kmj .. Cuaca panas tak silap aku .. Nak suruh pandu berapa laju situ ? 80 ? Bila jalan lengang , takkan nak bersantai atas jalan raya sedangkan kita boleh jimat masa .. Nak tanya skit , yang dok bagi saman ni , ikut ke peraturan jalan raya ?

Jangan bebankan rakyat . Yang sedia ada pon dah cukup membebankan . Bila rakyat tak sokong , kata tak kenang budi .. Bila dah sokong , sakit hati !

Janganlah lupa.. Yang tinggal di Putrajaya ni , penjawat awam .. Kalau tiap bulan satu saman , baik CUEPACS mintak kerajaan sediakan tambahan elaun untuk bayar saman ..

Dah tambah sorang lagi kawan aku di Putrajaya ni kena saman.. Memula dia ingat dia takde .. Check punya check .. ada satu ! Huhuu .. Ini bermakna , kawan aku yang aku kenal dah ada saman AES ..walaupun bukan semua la.. Er , tak tanya semua pun lagi.. hehe.. Tapi 4-5 orang ada dah ..

Nak didik rakyat supaya bijak uruskan waktu ? Hurm.. Dah urus baik dah pon .. Keluar gi kerja yang depan mata tu pon dah bagi setengah jam awal . Ikutkan dalam tempoh setengah jam tu , dah leh sampai Gombak dah , kalau dari Putrajaya padahal nak ke opis yang tak sampai sekangkang kera tu haa ..

Janganlah semata mata nak cepat dapatkan semula kos sebanyak RM700 juta tu , rakyat jadi mangsa ! Bukannya tak leh bayar saman tapi janganlah pijak kepala rakyat ..

Nak didik , guna akal .. Bukan guna poket ..

 

Entri berkait AES yang aku dah buat ..

Tahniah ! Daddy dapat saman AES . Dua lak tu ..

Zon Operasi Kamera di Putrajaya

Tips nak elak disaman AES !

Kamera AES ‘dianiaya’ !

Makanan Qhaliff , sekarang ni ..

 

Ada kawan antar email tanya apakah makanan Qhaliff skang ni yang membuatkan dia ukk ukk dengan comelnya .. Hurmm ..

Aku bagitau la apa yang Qhaliff makan kemudian ada dia tanya aku apakah kandungan sodium di dalam tu tinggi atau sebaliknya ? Memandangkan aku dulu Sains sampai darjah 3 je pastu cikgu dah dimadukan kemudian berpindah sekolah , aku tanya dia apa tu sodium ? Kalau stadium tu aku tau laa ..

Dia balas email dan memberi tahu sodium tu garam .. Owh .. Baru aku tau .. Aku ingatkan salt je garam .. Ok ,satu ilmu baru untuk aku dan mereka yang tak tau .. hehe ..

Aku balas email semula tanpa guna bedak atau lukisan untuk mencantikkan email tu .. Dalam tu aku lampirkan dua keping gambar yang bukannya gambar aku atau gambar pp Qhalifff ..

Oats ni , wife tambah dengan kurma , kadang kadang dengan buah kiwi , avacoda ,plum , pear , sayuran lak .. carrot , brokoli dan kekadang salmon .. Selera je dia makan .. Dan sesekali potato .. Wah , cakap omputih aku .. Potato kauu ..

Makanan Qhaliff , takde kaitan dengan makin tembamnya pipi dia .. Pipi Qhaliff tu mai dari mak dia tapi labuhnya pipi tu , ehem.. aku punya masa kecik kecik dulu . Tak caya ? G cari dalam blog ni haa.. Gambar aku kecik dulu.. Kalau letak ngan David Beckham , confirm ramai keliru punya masa satu David Bechkam .. mana satu aku !

Apa gelak gelak ??

Haaa .. Dan buat mereka yang bakal dapat baby , pastikan susu ibu adalah keutamaan .. Manis wooo .. Erk , mana aku tau ??? Ala , Qhaliff bangun dah ..

Khamis, 27 Disember 2012

Aku kata dah ..

 

Tiba-tiba kotak kertas yang berada dalam plastik Mydin tu ‘hilang’ secebis seperti digigit ! Wife pandang Qhaliff .. senyum senyum dia .. Hurm.. Confirm !! Dengan pantas wife gi korek mulut dia ..

Hurm.. takde kat atas lidah dia … atau bawah dia .. Wife terus korek di bahagian pipi dia ! Ada !! Amboiiiii.. sorok kat pipi daaaah ! Grrr ..

Hurm.. Kalau dukung , dia diam tapi lama lama meronta nak turun .. Bila dah turun , sibuk nak merangkak .. Kalau duk ikut je dia , apa pun tak jadi la kerja .. Letak atas tilam dengan mainan dia ? Sempat seminit je laa .. pastu ada depan tv sambil dok ketuk tv Sony aku yang baru tu !! huwaaaa …

Bermesra bersama artis sambil bershopping

 

-iklan-

Femes Bazaar CONFIRM

 

Salam..Guysss..kami Meimei Clothing ,bersama artis2 yg laen seperti Sazzy Falak Intan Ladyana Bunkface! MizzNina Raja Farah Raja Aziz Fan's Page Kamal Adli dan ramai lagi artis2 akn berada di FEMES BAZAAR yang berlangsung di Rasta, Jalan Datuk Sulaiman, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur pada 29 Disember dan 30 Disember ini..jom ajak rakan2 yg laen ye..seramai 50 peniaga akan mempamerkan produk masing2..jagan lupe dtg ye..please share dgn kawan2 yg laen okey..pasti meriah..jumpe anda di sane =)

Camana la rupa ..

Dulu aku slalu terfikir camana la rupa anak aku .. Kalau ikut aku , mesti tak hens.. sian diaa .. huhu

Tapi bila dah ada ... Oh , rupa aku rupanya.. Hensem gak aku eh ?

Published with Blogger-droid v2.0.9

Buat anak , mmg mudah ..

 

Aku dah lalui .. Baru sorang .. Perghh.. Seawal seusia beberapa bulan tu mmg sangat mencabar fizikal dan mental . Bukan mudah woo .. Malah ada ibu sendiri pon tak tahan ..

image

Sebab tu , bila ada anak kecil yang baru lahir ditambah dengan ibu yang dalam keadaan pantang  ( terutama anak pertama ) , perlu ada orang yang lebih pengalaman untuk bantu mereka .. Kalau berdua je , mmg sukar laaa…

Dalam kes di akhbar Hmetro hari ini , rasanya si ayah tu dah tersangat sangat tak tahan anak kecilnya asik menangis. Jangan lupa yer .. Setiap tangisan bayi , pasti ada sebabnya .. Diorang pun malas nak nangis laaa.. Cari kenapa dan mengapa.. Marah kat baby tu , tak de gunanya ..

Dah mula mencomotkan diri !

 

ARghhhh .. Dia jaga awal… Dia korek telinga bapak dia .. Dia korek hidung mak dia .. Ajak join dia main ! Argghhhh .. Ketensenan benar aihhhhhh .. Hahaha ..

Dah pandai main sangat skang .. Bagi mainan , tamoooo .. Nak cari yang mahal mahal nak dibuat mainan .. Awas ! Anak kecil gini suka benar tengok kabel kabel wayer elektrik .. Haaa… Termasuk Qhaliff ! Memang senantiasa kena jauhkan dari dia ..

Lepas dia tumpahkan , dia corakkan dengan jari jemari dia .. Best , kan ? Mak ayah confirm senyum bangga tengok sambil menjerit suruh buat lagi ..

Hehehe … Apa kes ??? Inilah dia ragam anak kecil yang dulu kita buat kat mak ayah kita .. Jadi , janganlah nak marah sangat kat dia yer ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI