21hb Disember , tarikh kiamat ?

by - Selasa, Disember 04, 2012

 

Jeng , jeng jeng .. Tu diaaa aihh .. Ramai tertelan air liur .. Itu menurut kaum mayan laa .. Diorang kata 21 Disember 2012 ni kiamat .. Kira minggu depan la .. Ready dah ke ? Hehehe .. Kalau korang rasa korang ada darah kaum Mayan , mungkin caya la kot ? Huhu ..

Tapi kalau menurut Islam , korang pun tau la kan .. Semua itu rahsia ALLAH .. Jadi , jgn sampai tergelincir dah la yer ..

Dalam Kosmo hari ni ada artikal berkenaan satu tempat ni di Perancis yang bakal diserbu oleh mereka yang takut akan kiamat yang bakal berlaku minggu depan ni haa ..

Menurut Kosmo yang memetik dari akhbar MailOnline , Gunung Pic de Bugarach setinggi 1,230 meter di selatan Perancis dipercayai merupakan satu-satunya tempat di dunia yang akan selamat daripada 'hari kiamat' pada 21 Disember depan .. Tarikh 21 Disember itu merupakan ramalan yang dibuat berdasarkan kalendar penduduk Maya yang bermula pada 3114 Sebelum Masihi.

Menurut pihak yang percaya tentang 'hari kiamat' itu, sejumlah makhluk asing dan sebuah objek terbang tidak dikenali (UFO) akan muncul. Golongan itu percaya 'garaj kapal angkasa' terdapat di kawasan pergunungan itu dan menyelamatkan golongan yang mempercayainya.

Tak pasal pasal Pekan Bugarach jadi popular disebabkan isu tu .. Dan polis mahupun tentera dah diarahkan berjaga jaga sbb orang ramai akan serbu ke tempat tu .. hehe..

Korang dah booking ke tiket untuk ke sana ? Mana la tau kan ? Hehehe ..

You May Also Like

20 comments

  1. Alahaiii..mcm2 je. Hehe..
    Only God knows when the time is . Hehe

    BalasPadam
  2. Ya Allah... Macam2 hal lah. Sampai mcm tu sekali. Semua itu Allah saja yang mengetahui.

    BalasPadam
  3. abis popular tmpat tu jadinya, boleh shot drama action kalau ada UFO kat situ betul betul hahahaa

    BalasPadam
  4. Hahahaha.. ok, kelakar.. tak sabar nak tunggu 22 haribulan.. nak tau, apa semua org akan ckp plak.. huhuhu

    BalasPadam
  5. macam2,,tanda2 kiamat da ad,, tapi bila kta takkan tahu..yg pasti jumaat

    BalasPadam
  6. diluar bidang kuasa. Semua ni rahsia Allah. Teruskan ibadah.

    BalasPadam
  7. boleh jadik tarikan pelancong mungkin. :D

    BalasPadam
  8. Haha..booking ticket p holiday lg bgus...heeee....

    BalasPadam
  9. hanya allha yg tahu... mcm2 andaian.... huhu

    BalasPadam
  10. Baca sebagai ilmu boleh tapi percaya jangan ..

    BalasPadam
  11. Kalau dah kiamat , nyorok kat lubang cacing pun kena juga.

    BalasPadam
  12. dah kata hari kiamat.. hari akhir dunia.. pergi mana pon takkkan selamat.. walaupon menyorok kat cerok dunia.. heeeee~

    BalasPadam
  13. biar betul? huh dahsyat sungguh mereka ni... boleh ramal pulak kan.. itu kan rahsia Allah...

    saya belum booking lagi la.. huhuhuhuh

    BalasPadam
  14. kalau semua naik sana pada 21 Disember, tapi x kiamat pon, buat rugi kaki jer naik . hehe .

    BalasPadam
  15. pd pndpat sy xsalah klu kite nk tambah ilmu dan nk mgambil tahu tntang tanda2 kiamat berlaku,ia akan membuatkan kite lebih sedar dan insaallah ia akan dpt buat kite insaf dan bertaubat dgn ape d0sa dan amalan yg telah kita lakukan hingga hari ini,bukn masalah nye sama ada ia benar atau pun tidak,asal kan ia tidak menyalahi akidah dan boleh kita kembali bertaubat,mengikut segala perintah nye,meninggalkan sebarang larangannye itu da cukup baik bagi kita? Adakah kita mcm 2? Tanya la diri kita sendiri dari tak habis2 kita tunding jari sana sini,mgumpat tidak tentu hala sesama islam,dengan mgutuk agama lain,hormati agama kita klu kita nk d0wg h0rmati agama kita..nabi tak ajar kita kan? Al-quran pun ada mgajar kita dgn mgingati akan kisah nabi nuh agr kita amik teladan dari kisah tersebut. Harap pada yg tidak tahu akan kisah itu,baca la dan pham kan,insaallah t'buka pintu hati kita..

    BalasPadam
  16. pd pndpat sy xsalah klu kite nk tambah ilmu dan nk mgambil tahu tntang tanda2 kiamat berlaku,ia akan membuatkan kite lebih sedar dan insaallah ia akan dpt buat kite insaf dan bertaubat dgn ape d0sa dan amalan yg telah kita lakukan hingga hari ini,bukn masalah nye sama ada ia benar atau pun tidak,asal kan ia tidak menyalahi akidah dan boleh kita kembali bertaubat,mengikut segala perintah nye,meninggalkan sebarang larangannye itu da cukup baik bagi kita? Adakah kita mcm 2? Tanya la diri kita sendiri dari tak habis2 kita tunding jari sana sini,mgumpat tidak tentu hala sesama islam,dengan mgutuk agama lain,hormati agama kita klu kita nk d0wg h0rmati agama kita..nabi tak ajar kita kan? Al-quran pun ada mgajar kita dgn mgingati akan kisah nabi nuh agr kita amik teladan dari kisah tersebut. Harap pada yg tidak tahu akan kisah itu,baca la dan pham kan,insaallah t'buka pintu hati kita..

    BalasPadam
  17. pd pndpat sy xsalah klu kite nk tambah ilmu dan nk mgambil tahu tntang tanda2 kiamat berlaku,ia akan membuatkan kite lebih sedar dan insaallah ia akan dpt buat kite insaf dan bertaubat dgn ape d0sa dan amalan yg telah kita lakukan hingga hari ini,bukn masalah nye sama ada ia benar atau pun tidak,asal kan ia tidak menyalahi akidah dan boleh kita kembali bertaubat,mengikut segala perintah nye,meninggalkan sebarang larangannye itu da cukup baik bagi kita? Adakah kita mcm 2? Tanya la diri kita sendiri dari tak habis2 kita tunding jari sana sini,mgumpat tidak tentu hala sesama islam,dengan mgutuk agama lain,hormati agama kita klu kita nk d0wg h0rmati agama kita..nabi tak ajar kita kan? Al-quran pun ada mgajar kita dgn mgingati akan kisah nabi nuh agr kita amik teladan dari kisah tersebut. Harap pada yg tidak tahu akan kisah itu,baca la dan pham kan,insaallah t'buka pintu hati kita..

    BalasPadam