Anak bukan sekadar penghibur !

by - Isnin, Disember 10, 2012

 

Anak adalah amanah dari ALLAH .. Kena jaga , belai , didik dan besarkanya agar menjadi hambaNYA yang beriman serta berguna pada agama , masyarakat dan juga negara !

Ada yang sangka ada baby ni seronoknya 24 jam ! Memang seronok sangat ada baby ni . Merekalah pengikat kasih sayang antara suami isteri. Bila nak marah , atau bertekak .. tengok muka anak , terus jadi lembut dan sejuk .. Itu hakikatnya ..

Tapi sayangnya ,ada yang panasnya cuma seketika. Benar , kita ni cuma manusia biasa .. Kekadang amarah atau keletihan menyebabkan kita terlupa mana satu tanggungjawab yang lebih penting patut didahulukan . Ada yang pentingkan diri sendiri gara gara terlalu mengikut perasaan ..

Jangan sampai kita kehilangannya . Lihat contoh contoh yang sedia ada . Kita sendiri pun sedia maklum mengenainya . Ada yang kita leh baca di blog , di akhbar malah ada yang berlaku di sekeliling kita ..

Anak adalah segalanya . Bila dah ada anak , maka keutamaan pada mereka ! Kita sbg ibu bapa kena tolak segalanya termasuk waktu rehat , hiburan demi anak tersayang ..

Kalau dok pikir tidur tak cukup atau rehat tak de , masuk je kubur .. confirm cukup. Tunggu hingga 7 langkah .. masa tu ‘ rehatlah’ ..

You May Also Like

9 comments

  1. stuju ngan bro ben..harap2 aku pun cam tu jugak nnti, InsyaAllah

    BalasPadam
  2. em .betul tu.

    selalunya bila benda tu dah tak ada depan mata kita. baru kita nak hargai .

    BalasPadam
  3. betulll... ank tu penyeri hidup. keje seharian dgn stress & penat tapi bile balik rumah dn terlihat si ank dgn keletah sndiri trus rse hilang ape yg sarat dlm pkrn...

    BalasPadam
  4. assalam, hidup berumahtangga jika tiada anak...rasa amat kekosongan...riuh rendah anak2 membuatkan hati rasa seronok dan bahagia...tangisan dan ragam mereka melatih kita supaya sabar.

    BalasPadam
  5. stuju jugak...hrp nti bila sy da jd ibu, pun akn wt pkare yg smae...mnjage anak sebaik2 nya

    BalasPadam
  6. betul tu abg ben...kadang tu terlepas cakap..marah menguasai diri mmg xleh cotrol dah...pastu dah menyesal balik...

    BalasPadam
  7. jaga anak buah dua orang pun udah penat. :P

    BalasPadam
  8. betul tu abg ben..wlupun sy blum ade ank..tp klo dengn ank buah sy happy je..budk2 ni penyeri hidup kite..kite akn gelk tgk gelgt diaorg

    BalasPadam