Info Mengenai Vitamin C

by - Rabu, Disember 26, 2012

 

-iklan-

image

VITAMIN C

  • Vitamin C ialah antioksidan yang diperlukan oleh sekurang-kurangnya 300 fungsi metabolik dalam badan, termasuklah pertumbuhan dan penggantian tisu, fungsi kilang adrenal,  dan untuk gusi yang sihat.
  • Ia menolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon, sejenis protin sistem imuniti yang penting , dan diperlukan juga untuk metabolisma folik asid , tairosin, dan phenylalanine. 
  • Kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil vitamin C boleh mengurangkan gejala penyakit asma. Ia mencegah daripada kesan merbahaya pencemaran , menolong mencegah kanser, memelihara daripada jangkitan, dan meningkatkan imuniti.
  • Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi. Ia boleh bercantum dengan bahan toksik seperti sesetengah logam berat, dan menjadikan mereka tidak merbahaya, oleh yang demikian bahan tersebut boleh dinyahkan daripada badan. Sedangkan racun labah hitam yang bisa boleh ditawarkan dengan memberi vitamin C dalam dos yang tinggi.
  • Vitamin ini juga boleh mengurangkan paras "low-density lipoproteins" (LDL) atau kolestrol yang tidak baik , dan pada masa yang sama meningkatkan " high-density lipoproteins " (HDL) atau kolestrol yang baik , juga menurunkan tekanan darah tinggi dan membantu mencegah " atherosclerosis" .
  • Ia juga sebagai keperluan dalam pembentukan collagen, vitamin C mencegah daripada pembekuan darah yang tidak normal dan lebam , boleh mengurangkan risiko katarak (cataracts), dan mencepatkan penyembuhan luka dan terbakar.
  • KEKURANGAN
    Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan :
    -Lemah badan.
    -Sakit-sakit dan sengal badan.
    -Bengkak gusi.
    -Hidung berdarah.
    -Scurvy ( pendarahan pada badan, lebam-lebam, dan gusi berdarah; gigi mudah tercabut; pendarahan ke dalam otot dan sendi, yang menyebabkan kesakitan).
    -Anemia


KOLAGEN

  • Kolagen adalah sejenis protein yang menghubungkan dan menyokong tisu badan yang lain seperti kulit, otot, tendon, tulang, urat, organ dalaman serta terdapat dalam gigi.
  • Secara semulajadi, ia memerangkap kelembapan dan kekelatan badan.Kolagen bersama-sama keratin menjadikan kulit kuat dan anjal.
  • Salah satu fungsi kolagen adalah merawat luka pada kulit. Ia merangsang platelet darah agar cepat membeku dan membentuk selapisan bagi melindungi luka.
  • Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.


PMCVC-Pure Marine Collagen Plus Vit C by FELLINA

Kenapa Vitamin C plus Pure Collagen by Felinna Beauty sangat hebat.. Gabungan 4 dalam 1 kapsul..ianya mengandungi bahan-bahan yg terbukti berkesan sebagai agen pencerahan,anti penuaan, pembasmi masalah kulit seperti jerawat,jeragat,bintik hitam malam membantu menjadikan kulit sehalus bayi secara keseluruhan badan bukan muka sahaja!
Bahan2 :
-Kolagen marin
-Extract gluta
-Vitamin C
-Estrak Citrus


Jadi bagi anda yang berminat mencuba dan ingin mendapatkan secara COD PMCVC-Pure Marine Collagen Plus Vit C dan inchloss dengan harga promosi adalah seperti berikut :
Harga promosi :
- 2 Inchloss = RM130
- 2 Vit C(PMCVC) = RM140
- 1 Inchloss + 1 PMCVC = RM130
*excl postage


Promosi sah sehingga 31/12/2012.
Pm@sms@watsapp 019-3821512

COD area KL & Selangor..tempat lain poslaju termasuk Sabah & Sarawak

You May Also Like

3 comments