Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 26 Januari 2012

Camana pun hujan emas di negeri orang , tetap ku cari hujan batu !!

Alhamdulillah .. rindu KL .. apa yg aku rindu sangat pon tak tau tapi rasa lega bila jejakkan tayar kereta myvi ni kat bandar yg penuh dosa dan noda ini .. hahaha..kejaaamm .. tak baekk kata gituuu .. Aku tarik balik kata kata aku .. Bandar yg penuh dengan sumber rezeki .. haaa , ok ? Hihi ..


Malam ni , bermalam umah mak aku dan esok baru balik Putrajaya dan bermulalah rutin cam biasa... Grrr..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Fobia dengan Bukit 7 ..

Memamg aku tak cukup suka bila lalu jalan ni .. Scary the merry punya ar .. Kalau kereta yg suspension dia bagus , ok la .. Mcm Myvi ni membuai je bila lap .. Skang ni lak berat .. Jadi mmg 3x  ganda kena hati-hati ..


Bagi yg tak biasa atau baru dpt lesen , kena bukak bijik mata luas luas bila memandu kat sini .. Silap skit , gaung la jawapnya .. haaa .. Dan syukur pada Allah , segalanya ok .. kereta pon tak wat hal walaupun nampak cam naaaak je ... Hehe..


Skang aku kat Masjid Bentong .. Tunggu Maghrib dan baru sambung perjalanan .. Bukan apa , takut nanti jammed kat Karak tu haa .. Maklumlah , time org balik keje ..


Lupa lak .. ada satu lg tempat yg aku tak gemar .. Genting Sempah .. hurm ... Jap lg lalu laa aku .. aiyo ..


Published with Blogger-droid v2.0.4

MUZDALFA FRIED CHICKEN rupanya ..

Ada dua hentian rehat di Gua Musang sprti yg aku cerita hari tu ..  Cuma sampai skang aku tak pasti MFC ( hentian rehat baru ) ini bermakna apa . Sat aku google eh ..


Orait .. dpt dah maksudnya ..  MUZDALFA FRIED CHICKEN  rupanyaa .. Memang ada jual pon kt hentian MFC ni ..


Dan kat sini pon dijadikan hentian bas Mutiara .. Aku rasa la kot sbb hnya bas Mutiara je singgah sini dan siap ada pengumuman ketibaan bas lagi .. huhu ..


Haaa..hari tu ada org tnya harga makanan .. Mampu beli laaa .. hehee .. murah je ..


Dan ada komen tadi kata dia nyesal dtg Kelantan sbb jammed giler .. Hehehe .. Tu tandanya Kelantan destinasi pelancongan waktu cuti .. hehe .. Melaka pon jammed .. Penang .. Johor .. kan kan ? KL ? Jangan citer aaaa ...


Rancang rancang percutian anda ..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Selamat tinggal Kelantan ..Bujang Telajak ?

Eceh .. mcm tak balik dah Kelantan . Hehe ..  Skang ni kat Gua Musang .. Clear je jalan .. Tapi bawak bawah 100 kmj je.. Kereta penuh dengan barang dan ada ibu mengandung ..


Apa lagi yg aku bawak balik ? Projek masa depan !! Hahaha ... Aku nak kembangkan ke Sedenak dan Kulai nanti !! Maaatttt , jom gatheringg !! Hahaha .. Ni bisnis makanan jer .. bukan mlm pon .. hehe..


Lupa lak .. sapa lom tgk Bujang Telajak ?? Yang dah tu , cmna ? Ok tak ?


Published with Blogger-droid v2.0.4

Duit punya hal ..

 

image

Dari Hmetro ..

 

Hurm… Duit , duit … Nyawa seseorang sekarang ni murah jer .. Tak kira kawan , lawan , adik beradik , jiran .. bab duit , mmg boleh bergaduh punya .. Bila terjadi , mula mula mulut .. pastu naik la tangan .. Silap silap ada yg cedera atau mungkin lebih dari tu ..

Bila dah berlaku , baru nak menyesal ! Bayangkan pasal duit , kita merengkok dalam penjara .. Atau pasal duit , kita melakukan kerja kerja syirik ! Faham kan ?

Masing masing ada akal .. Mungkin ada yg pandang remeh entri ni tapi fikirkan kembali berapa ramai yg dah tersesat akal bila bab duit .. Tak kira dah halal haram dan dosa pahala ..

BA :Aku dan wife dalam perjalanan ke Putrajaya. Doakan agar segalanya selamat .. Terima kasih kerana sudi singgah di blog ini .. Korang semua semangat aku untuk terus membebel kat sini .. hehe..

Fancy cookies, hantaran mini cake, macaron!

 

image

image

image

 

Wow !! Ni apa cerita ni ?? Gambar ni ada pemilik dan ceritanya ! Nak tau apa kisah disebaliknya  ? Klik SINI

VEMMA ? Apa tu ??

 

Vemma adalah produk berkhasiat  'bioavailable' atau mudah diserap oleh badan dalam bentuk cecair atau 'suplimentary liquid' dengan program nutrisi yang lengkap dengan vitamin, anti oksidan dan multimineral.  Ia  adalah rumusan yang terdiri daripada  lebih 65 mikromineral  daripada sumber  tumbuh-tumbuhan yang kaya dengan  antioksidan, kesemua 12 jenis vitamin asas (A,B komplek, C, D dan E) dan tiga ekstrak botanik yang terdiri daripada keseluruhan buah manggis termasuk kulitnya,  daun aloe vera dan teh hijau bebas kafien. Ketiga-tiga bahan in pula menyediakan anti oksidan, asid amino dan phytokimia yang diperlukan badan kita.  Dengan formulasi ini, Vemma adalah yang produk  nutrisi   yang mengandungi  cecair  antioksidan yang paling kuat  di dunia.

 

image

 

VEMMA atau ( Vitamin + Essential Minerals + Mangosteen + Aloe Vera ) adalah satu program nutrisi serba lengkap dan terkini yang dapat membantu untuk merawat pelbagai penyakit kronik termasuk KANSER. Produk ini telah diperakui oleh 350 ribu Professional Perubatan di seluruh dunia.

Untuk pengetahuan, kerana ramai yang tidak mengetahui, buah  manggis  amat berkhasiat. Bahan aktif  Xanthone dalam kulit  buah manggis  mempunyai khasiat yang amat menakjubkan.

Khasiat Xanthone dapat membantu pelbagia jenis penyakit seperti resdung, ulser, gastrik, penyakit darah tinggi, saluran usus yang bengkak, lelah, kencing manis, psoriasis, seborrhea, lebihan kolesterol, penyakit kulit, kekurangan darah, kurang tenaga dan keletihan dan pelbagai jenis penyakit lagi.

Jadikan Vemma sebahagian daripada pemakanan anda setiap hari. Hanya 2 auns setiap hari. Harga produk adalah RM342 untuk 2 botol Vemma cukup untuk bekalan sebulan dan anda boleh upgrade ke pakej yang lebih besar dan mengutungkan sekiranya anda berminat menjadikan Vemma sebagai sebuah bisnes. Dengan membeli setiap bulan anda layak mendapat bonus- bonus daripada Vemma dan anda akan mendapat website percuma untuk mempromosikan kepada rakan-rakan. Ramai usahawan Vemma yang berjaya telah lahir di Malaysia.  Untuk mendapatkan atau membeli produk-produk Vemma sila klik sini link http://safurah.vemma.com/vemma/

Untuk mengetahu lebih lanjut tentang produk yang sungguh berkhasiat dan 'power'  ini untuk 'better health and wealth' hubungi saya Kak Safurah  di bisnesmudah4u@gmail.com atau daftar di sini  link http://onlinebisnes4u.blogspot.com. Maklumat lanjut akan dihantar terus ke mailbox anda.

Terimakasih.

Aku tahu kau tak sayangkan nyawa kau kan ?

Kelihatan 2 buah motosikal yg dipandu oleh anak dara yg aku percaya pelajar ipt .. Menariknya , kesemua tak pakai helmet .. 3 org ..


Malang tak berbau .. Takyh bayangkan kalau berlaku sbb byk dah kemalangan ngeri melibatkan motosikal ni ..


Mak bapak kita bela kita dr kecik .. Nyamuk pon dia tk bg gigit .. Bila dah besar , rupanya nyawa kita tu begitu murah bila kita menjaganya sendiri ..


Fikirkan jika anak korang nanti buat gitu .. Memperlekehkan soal keselamatan ..


Sapa kata aku takde idea ??


Published with Blogger-droid v2.0.4

Anda patut lawati Kelantan ..

 

KELANTAN .. Sapa belum singgah lagi ? Aku kira beruntung sbb kawin dengan orang kelahiran negeri Kelantan .. Kalau tak ? Memang susah la aku nak jejak kaki kat Kelantan sebab dok dengar cerita dongeng pasal negeri Kelantan terutamanya perjalanannya yang kononnya jauh gila tu haaa ..

Macam macam cerita la pasal negeri Kelantan ni  .. Bak kata orang , kalau tak kenal maka tak cinta laaa .. Dah kenal ? Perghh .. Serius , mmg nak datang lagi punya laaa ..

Kalau yg belum kawin tu , confirm rambang mata tengok awek awek yg comel comel belaka kat sini ! Sat.. usha line .. Ok , wife dah tidur.. leh sambung cerita .. hehe ..

Aku cerita ni bukan nak sebelahkan mana mana pihak .. Aku cerita ni sbb aku teruja dengan negeri Kelantan ni .. Aku tak nak cerita pasal perangai orang .. Mana mana sama je bagi aku .. Tapi aku nak cerita tentang tempat ni sbb aku ada kat sini dan aku merasainya .. Kalau aku kat negeri lain , maka aku akan cerita pasal negeri tu lak .. Antara negeri yang aku nak g  melancong nanti adalah Sabah atau Sarawah .. Teruja dengan pulaunya ..

Sambung pasal Kelantan .. Ini cerita berdasarkan pengalaman aku la yer .. Bab , makan .. jgn risau .. Bersepah kedai makan kat sini .. Sama cam masjid atau surau .. Dan pastinya , tandas kat sini tak dikenakan bayaran macam pernah aku g satu tempat tu dulu .. hehe ..

Kalau g pasar malam kat Kota Bharu tu , nak tengok barang pon , tengok je la.. Takde sapa nak paksa atau nak marah punya ar .. Sama gak kat Wakaf Che Yeh .. hehe .. Tu belum lagi g Pasir Mas , Rantau Panjang dan banyak lagi laaa…

Selain tu ? Ada banyak tempat tempat pelancongan sini .. Sayangnya aku belum berkesempatan untuk g menjengoknya .. huhu .. 

Dan hari ni , baru aku tau .. Kampung wife aku ni rupanya jauhh ke dalam lagi !! Aku ingatkan tak jauh mana pon .. Tu pon aku tau sbb aku g teman mak mertua aku g umah kawan dia .. Rupanya kat belah dalam kampung ni ada sawah bendang !! Aiyoo .. siap ngan tali air ! Hahaha .. Serius , mengingatkan zaman kecik aku yang suka tangkap ikan kat parit !!  Senyum lebar je aku tengok budak budak tu ..

Cuma yg kurang bestnya , jalan kat sini sama sikit cam jalan kat KL tu .. banyak lubang .. hehehe .. Maaf la yer .. hakikat ..  Haa.. satu lagi .. Bila malam je , agak gelap jalan .. Penjimatan berlaku ! Alhamdulillah .. Tak yah la lampu lip lap tu haa.. Cukup lampu kereta dan lampu kedai makan ..

Bab perjalanan yang jauh tu , aku cukup suka sebenarnya ! Mendamaikan dan rileks je bila drive .. Tak perlu nak kelam kabut .. Sapa nak cepat , potong laaa .. Takkan nampak sapa nak bagi lampu tinggi atau nak hon punya ! Dah terpateri dalam undang undang had laju kan ? hehehe ..

Bab penginapan , hotel hotel kecil  mahupun rumah tumpangan berlambak kat sini .. Kebanyakkan orang Islam yg punya .. Jadi tak perlu risau .. huhu .. Harga ? Hehe .. ikut musim la kot .. Biasa la.. Bisnis ..

Pengangkutan awam ? Tang ni aku tak tau langsung sbb tak guna .. Tu kena tanya pembaca blog aku nih .. mungkin diorang tau dan berminat nak kongsi cerita ? Terima kasih ..

Dan yang pasti , bila aku nak balik ke Putrajaya aku akan lalu lebuhraya Pantai Timur yang mana akan lalu Terengganu ! Weee.. Cantikkk … huhu. ..

Banyak aku nak cerita tapi kang kata aku berat sebelah lak .. Maaf la yer .. Aku bekas kakitangan kementerian pelancongan Malaysia , jadi byk dah tempat aku pergi dan Kelantan antara negeri  yg best untuk dilawati  ..

Yang pastinya satu jer .. MALAYSIA adalah negara yg menarik untuk dijadikan destinasi pelancongan , pada bila bila masa sahaja !!  I love Malaysia ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI