Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 21 Mac 2012

“ Ya sayang .. “

 

Dalam kereta,  perjalanan ke gym .. Tetiba telefon berbunyi.. Kebetulan dah sampai depan Menara KBS .Dengan pantas aku capai dan tengok di skrin .. Hurm .. “ My Love “ .. Terus aku tekan butang hijau .. Utk jawab la..

“ Ya sayang .. “

“ En. Ben .. “

Eh.. kenapa suara dia lain je ? Gulp .. Apakah wife aku dah sakit nak bersalin ke hinggakan kawan opis dia yang tolong call kan ?

Suara halus perempuan tadi terus berkumandang ditelinga aku ..

“ Saya yang tadi tu .. pasal iklan kat blog En.Ben .. tu … “

Hah ??? Aku tengok balik skrin ..

Hampeh !! Yang aku nampak tu , sms dari wife aku yang mana aku tak exit dengan betul selepas membaca sms dari dia . Huhuh.. Terus cover line padahal mau je aku ketawa malu !

Maklumlah , skang ni kena alert 24 jam . Tidur pon handset kat tangan .. Mana la tau tiba tiba panggilan telefon .…

“ Abang , nak beranak dah ni !! Cepat amik kat opis .. “

Tapi kan .. bahaya gak kan . Yelah , wife tu dah bila bila je boleh bersalin tapi dok g kerja. Kalau kat opis , takkan nak menapak keluar dari pejabat dia ..

Hurm… kena amik cuti dah ni .. tak leh jadi .. Kang aku jugak yang panik..

Serupa sang kancil dengan buaya !

 

Teringat lagi kisah sang kancil ni haa .. Dulu mmg feveret la aku baca cerita cerita gini termasuk dongeng dari negara negara di dunia. Pergh .. mmg abis masa aku lepak dalam perpustakaan .. huhu .. Budak nerd aku dulu neh !! Tu masa tingkatan 1-2 jer .. Pastu , aku jadi SAZALI laa .. hehehe ..

Berbalik pada tajuk utama aku untuk entri ni .. Hurm .. Zaman skang ni sukar betul nak percaya kat orang . Kita buat baik , dia makan kita .. Kita buat jahat , kita kena makan gak .. hehe.. Tapi baik buat baik kerana Allah .. senang cita ..

 

Niat seorang wartawan Utusan Malaysia untuk membantu dua wanita yang tidak dikenalinya membawa padah apabila dikelar dan disamun kedua-dua wanita itu.

Dalam kejadian pada pukul 2.50 petang tadi, Malinda Malik, 23, yang memandu kereta di Lengkok Bukit Jambul di sini ternampak dua wanita berusia 20-an itu memberhentikan motosikal di tepi jalan dan mereka seolah-olah seperti dalam kesusahan.

"Saya berhenti kereta dan menurunkan cermin tingkap untuk bertanya masalah yang dihadapi mereka. Tiba-tiba seorang daripada mereka menarik tangan kiri saya sebelum mengelar dengan pisau kecil," katanya di sini hari ini.

Seorang lagi memaksa Melinda menyerahkan kesemua wangnya.

"Bimbang dicederakan lebih teruk, saya menyerahkan dompet kepada mereka sebelum seorang daripada wanita itu mengelar tangan saya buat kali kedua sebelum melarikan diri," katanya yang kerugian kira-kira RM300.

Malinda yang kemudiannya mendapat rawatan di sebuah klinik, menerima tujuh jahitan, membuat membuat laporan di Balai Polis Sungai Nibong. – BERNAMA “

 

Hurm .. Camana tu ? Pasni kalau ada kes kes gini ,sapa nak tolong ? Ni semua gara gara makhluk asing tak bertamadun ni punya pasal ! Orang yang betul betul perlukan pertolongan akan jadi semakin sukar kerana takde orang nak tolong . Yelah , risau kena tipu !

Jenayah makin menjadi jadi lak skang ni .. Takkan nak buat filem gini lak kot untuk sedarkan diorang ?? Hurm .. rasanya ada dah kot filem gini.. Omputih punya. Ahaaa .. ni mesti dapat  idea dari situ .. iskh iskh iskh ..

6 je blog baru Rakan Blogger

 

Sempat jumpa 6 je memandangkan aku nak g umah mak aku .. Jadi pilih yg mana dan je eh .. Korang g la eh merayau blog mereka tu . Kot leh buat kawan baru atau ada info info yg best untuk dikongsi bersama rakan rakan nun di dunia maya  ni haa ..

Jom layan ..

suka duduk umah..suka masak, suka makan..suka kaler orange..biasanya memang malas update blog sbb sume biasa2 aje..mula mengesan gejala anti-sosial pada usia 26. sindrom suku abad agaknyee....huhuh

Blog : ♪♫ Same Song, Different Verse ♪♫

 

aku bukan lah tukang kata yang pandai berkata-kata

Blog :  CourtesyLife

 

saya adalah seorang insan yang ceria,aktif,bersungguh-sungguh,ramah(hampir kepada becok)hehehe.....namun saya seorang yang sensitif!

Blog :  sayangummisayang

 

i'm 19 years old .. belum berpunye ... hahhaha

Blog :  Life is Full of Beauty

 

nama cantik gile! nama pun aku tipu. *sile percaye* ;)

Blog : S I L A B E R G A R I S

 

Hello Peeps ! welcome to My Diaryy! i start blogging since 2009 . ;D Just follow me and i will follow you back . Dun worry, i am good person , i would not bite you .haha. ;D and im friendly too . And i am taken By DOMINIC JOHN . Thats all bout me .LOVE Amoii ebby.

Blog :  ♀♀Officially Amoii ebby diary♀♀

 

Terima Kasih ..

Giliran Scha Al Yahya dan Awal Ashaari pulak !

 

image

Bagi peminat peminat Scha Al Yahya dan Awal Ashaari , nantikan Selasa depan yang mana mereka akan membuat pengumuman rasmi mengenai pernikahan mereka. Pengumuman akan dibuat di Ampwalk, Jalan Ampang.

Nampaknya ramai peminat Awal pasni kecewa la eh … Bukan apa, byk keyword pasal Awal ni melekat kat blog aku cam adik beradik Awal Ashaari , Awal Ashaari stim ( erk , betul okeh ! ) dan Ben Ashaari.. Hahah .. tu mmg hari hari ada la..

Apa pon , tahniah la buat mereka berdua kalau jadi nak menikah nanti. Yang lain tu , bila lagi ? Bercinta bagai nak rak .. tapi dok tahan tahan lagi ..

Oh , alasan biasa… belum sampai jodoh atau belum sampai seru.. Gitu laaa …

Cara hina tapi bijak !

 

image

BEBERAPA mangkuk untuk membuang air kecil yang direka supaya kelihatan seperti mulut seorang askar Jepun sedang ternganga di sebuah hotel di Harbin, China – Kosmo

 

Geram dari dulu tak abis ni .. Hahaha .. Korea dengan Jepun.. Jepun dengan China. Ni kes perang dunia dulu la tak settle lagi .. Huhuh.. Tapi dengan Malaysia , cepat je kita lupakan ? Padahal nenek moyang kita dulu cukup takut dengan Jepun. Skang ni ?

I LOVE J-POP !!!

Haih .. Tak salah kan ? Ye la kot .. Kiciwa atuk nenek kita dengar tang tak salah tu , kalau diorang masih hidup .. hehehe ..

Keputusan SPM dah keluar ! Aku kecewa ..

 

image

Keputusan SPM dah keluar. Seperti biasa , majoriti yg dapat keputusan cemerlang pastinya pelajar perempuan.Pelajar lelaki ? Aku tiada komentar .. Hahaha ..

Mereka yang bercinta masa sekolah , pastinya time ni pening dah kepala. Si perempuan nak sambung belajar di IPT .. Si lelaki mula rasa tergugat. Maklumlah , kat sana nanti ramai lelaki yang setanding dengan kekasihnya .. Pasti kena ngorat punya.

Sejarah membuktikan , masa ni la ramai yg berlaku curang ! Jangan tipu laaa .. Confirm punya arrr .. Elelele … Toksah ler .. Muda lagi mentah la katakan..

Maka , si lelaki mulalah mencari gitar kapok dan melayan lagu Ukays – Kekasihku di Menara Gading.

Tu laaa.. sapa suruh main main ! Kan dah kena tinggal sorang sorang .. Haaa .. Confirm cemburu tak hengat punyaa nanti.. Perghh.. Tak leh bayang laa perasaan ditinggalkan kekasih ..

4 tahun tuuu .. Tahun pertama , setia lagi.. 2 , dah mula tergugat.. 3 , dah jatuh cinta dngn orang lain. Tahun ke 4 , kembali ke kekasih lama.. hahahahha .. adoi..

Naik gaji ? Apa u fikir u Messi ke ??

 

image

 

Kalau rasa-rasa nak bergaji cam Messi ni haa ..

" Messi memperoleh pendapatan sebanyak £27.4 juta (RM133.577 juta) tahun ini menerusi gaji serta bonus sebagai pemain selain penajaan dan pengiklanan yang membabitkan dirinya. "

Cuba buat kerja cam dia ..

Messi menyumbatkan hatrik untuk muncul penjaring terbanyak sepanjang zaman dengan 234 gol ketika membantu Barcelona menundukkan Granada 5-3

Rasa-rasa mampu tak ?  Orang begini punya disiplin yg cukup tinggi dalam bidang dia . Kalau tidak , usah mimpi laaaa nak bergaji besar ! Ini tidak , buat kerja skit .. Internet lebih .. Disound marah .. Tak sound , suka hati bikin ini opis serupa dia punya .. Camana tu ?

Berikan sumbangan terbaik pada syarikat dan pastinya mereka menghargainya. Kalau tak hargai , apa susah .. blah laa .. Anda yakin anda punya bakat dan potensi yg lebih cerah , sila .. Mereka yg tak berani tu , tau kenapa la kan ? Heheh..

Hakikat.. jgn marah aa ..

Berapa ??? Jual anak ke , pakcik ?

 

duit-banyak_premium beautiful_financial freedom

Pakcik , inilah duit yg saya berjaya pinjam dari bank , along dan juga adik beradik .. Semata mata nak menikah dengan anak pakcik ! Kalau nak harapkan kerja saya tu , agaknya anak pakcik tu dah monopos pon saya tak boleh nak masuk minang lagi. Tu baru nak meminang .. Lom lagi nak buat kenduri kawin . Tak mengapalah , demi anak pakcik yang cun itu .. saya sanggup bergolok gadai harta orang tua saya. Mak saya pon dah jual tanah tu. Yang tinggal untuk dia je nanti .. Tu pon nasib baik tak leh jual. Kalau tak , lama dah dia jual semata mata nak pinang anak pakcik tu.

Saya ni bukanlah nak kurang ajar dengan pakcik. Sekadar nak berbalas pantun dengan pakcik. Nak bagi 4 kerat , tak mampu .. Saya bagi sekali la ngan ranting dan dahannya .. Harapnya pakcik terima la pinangan saya. Kalau tak cukup , nanti saya try pow adik beradik belah ayah lak. Diorang banyak gak harta tu .. Ok ?

Kegeraman mmg ingin diluahkan tapi memandangkan yg di depan mata kita itu , orang tua .. maka bercakaplah dengan hati sendiri. Kesian kan ?  Berhutang untuk mendirikan rumahtangga.Kesannya , selepas nikah nanti. Anak dah berderet , hutang tak abis lagi ..

 

Soal nikah kahwin dalam Islam adalah perkara yang amat digalakkan dan boleh disempurnakan walaupun hanya dengan mas kahwin 'cincin besi'.“Malangnya, pengaruh masyarakat yang mahukan keindahan budaya Melayu ditonjolkan yang menjurus kepada kemewahan dan pembaziran menyebabkan golongan muda yang mahu berkahwin menangguhkan dahulu hasrat tersebut.” - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat .

Alasan mereka hantaran perlu mahal .. Setanding dengan pendidikan anak mereka.. Belanja kenduri mahal .. Harga barang naik .. Hehehe .. adehh .. Tolonglah .. Kasi lepas anak dara tu , dah la.. Yang penting , selepas menikah tu haa.. Dari perabih duit untuk kenduri kendara tu , baik gunakan untuk persediaan lepas kawin. Mana la tau ada yang penting..

“ Kami cuma berkawan je “

 

image

Sebab tu orang kata , selagi belum ada apa apa hubungan , toksah beria benar laaa nak berkompang satu dunia realiti dan dunia maya ni haa.. Bukan apanyer , masa bercinta tu .. Kaulah segalanya.. siap buat lagu , puisi , sajak malah ada yang siap buat blog khas untuk menceritakan kisah percintaan mereka .. Mana tau anak cucu nanti leh baca .. Tapi sekolah pon tak abis lagi ..

Bagi yang dah abis sekolah , lain ceritanya tapi jalan cerita sama je .. Bila dah bergaduh atau terpikat dengan orang lain maka penyudahnya ,

“ Kami mmg berkawan dari dulu .. “

Tapi yang ke hulu ke hilir , bergambar serupa macam nak masuk baju kawan tu , apa ceritanya ?? Kawan je eh ?? Kawan la kononn… Satu malaya sudah tau kisahnya masih beria nak sembunyi ..

Sebab tu orang tua tua kata .. Kalau hati sudah suka , kasi masuk minang hari ni , esok nikah jer .. Lusa , anak sudah .. Kan senang.. Eh , lom lagi .. Lom timbul isu nama anak lak .. Hahaha ..

Macam macam ..

‘Pemanggang Ajaib’ punya hal !

 

Ni semua Mat Gebu punya penangan sampaikan wife aku kalut nak beli Pemanggang Ajaib ni haa .. Aku tengok biasa je cam pemanggang yang lain ..

IMAG2045

IMAG2047

IMAG2046

Aku geleng pala je la.. Boleh tahan gak la harganya . Tapi tak kisah la bila wife kata guna masa pantang nanti.. Ok je la aku .. Dan dia pon test masak ari tu guna pemanggang ajaib ni ..

Hasilnya , mmg sedap laaa ayam ni .. Mmg lembut giler ! Rasa dia pun tak ilang ..

IMAG2006

Dan , aku akui mmg banyak guna laa pemanggang ajaib ni .. Tak pasal pasal adik ipar aku pon nak order satu .. Huhu .. Terima kasih la yer  Mat Gebu ..

Macam ni la baru MENTERI !

 

Di Indonesia , Menteri Perusahaan Milik Negara, Dahlan Iskan sudah mengamuk bila melihat banyak kereta beratur panjang di Tol Semanggi dan dia pulak nak mengejar masa.

Marah kerana terlewat, Dahlan keluar dari kereta dan menyiasat pondok tol dan mendapati hanya satu daripada empat pondok itu dijaga, satu secara automatik dan dua lagi, kosong.

Disebabkan marah, menteri itu melakukan apa yang hanya mampu diimpikan oleh penduduk Jakarta yang lain, masuk ke dalam pondok tol kosong dan membaling kerusi ke atas jalan.

Apabila semakin banyak kenderaan menunggu, Dahlan terus mengarahkan atendan tol membuka palang tol yang tidak digunakan dan membiarkan pemandu melaluinya tanpa membayar tol.

Sekurang-kurangnya 100 pemandu mendapat laluan percuma.
“Saya sudah memberitahu Jasa Marga ( syarikat yang bertanggungjawab menguruskan Tol Semanggi ) beberapa kali untuk tidak membiarkan kenderaan beratur panjang di jalan bertol,” katanya.

Katanya, dia akan mengenakan tindakan dan berharap syarikat tol tersebut meningkatkan perkhidmatan mereka.

Hehehe .. cam ni laaa baru best ! Tau peritnya penderitaan rakyat .. Takde la cam Menteri di Malaysia .. Ke hulu ke hilir dengan polis trafik dengan laluan mudah jer .. Tak ‘nikmati’ erti kesesakkan lalulintas tu haaa .. Jangan marah aa.. Amik yang baik yer ..

Sumber – Hmetro.

Aku gay ?

 

image

Amboi .. Terang terang aku ni beragama Islam bila masuk dan baca entri di blog aku ni haa .. Walaupun guna nama pena serupa omputih tapi tak semestinya aku ikut perangai diorang tu haa .. Dari mana datangnya nama pena ni , tu korang leh google dalam blog aku ni. Ke nak aku bagi link ni ? Haa.. baca ni , Tertanya-tanya dari mana datangnya nama 'BEN ..

Ok .. Tak larat aku nak tulis isu gay ni . Tapi memandangkan semakin ramai lelaki melayu Islam dah terjebak dengan dunia senget ni , maka sekali lagi la aku tegaskan .. Walaupun aku g gym dan bikin badan , aku bukan gay ! Aku g gym untuk berpeluh memandangkan aku dah takde sukan lain untuk join dan aku lebih berpuashati dengan bersenam di gym sebab nampak hasilnya.

GAY .. Bila sebut je spesis ni , aku sendiri pon cuak tengok diorang. Macam nampak T-Rex je ! Maaf la yer .. tapi itulah hakikatnya. Gay ni tak diterima sama sekali di Malaysia mahupun dalam agama Islam !

Tu je aku leh kata .. nak kutuk lelebih pon , mana tau satu hari mereka insaf dan kembali ke pangkal jalan kan ? Kita doakan je la mereka .

Apa pun , aku tetap pencinta wanita .. hehehe .. Jauhi perkara yg dilaknat Allah dan RasulNya. Peliknya , boleh diorang terfikir aku ni gay ???

Bila wanita jadi mangsa ..

 

Terbaca di akhbar online, SinarHarian tadi satu kes cabul melibatkan seorang wanita muda ..

“ Kaki, tangan diikat pada katil dan kemudian seorang penjenayah mencabul dengan rakus.Itu detik hitam dilalui seorang jurutol, berumur 20 tahun, ketika berada seorang diri di rumahnya di Taman Putra Perdana, Puchong, Khamis lalu. Dalam kejadian itu, seorang lelaki berbaju kuning dan berseluar jean memecah masuk rumahnya, jam 12.50 tengah malam.

Menurut sumber polis, lelaki itu terus menyerang mangsa dari arah belakang dan mengacukan pisau di lehernya.Difahamkan, pada awalnya lelaki tersebut cuba meragut rantai emas milik mangsa, tetapi tidak berjaya.Katanya, lelaki itu seterusnya mengarahkan mangsa supaya diam, sebelum mulut wanita terbabit diikat dengan menggunakan kain.

“Lelaki itu mengarah mangsa baring di atas lantai. Kaki dan tangannya diikat pada katil dengan menggunakan kain.
“Seluar mangsa kemudiannya ditanggalkan dan lelaki itu terus mencabulnya,” katanya, semalam.

Menurutnya, mangsa dapat melepaskan ikatan selepas lelaki tersebut melarikan diri.

“Mangsa kemudiannya mem­buat laporan polis setelah dua rakan sekerjanya pulang,” katanya. “.

Zaman ni rasanya yang jadi penjenayah semakin berhati kering dan gila ! Mangsa , yg selamat mmg sesungguhnya bernasib baik . Kalau tidak ? Tak dapat bayangkan apalah nasib mereka .

Tak kira lelaki mahupun perempuan , sesiapa saja boleh jadi mangsa ketika ini . Perlu ada persediaan selain dari berhati-hati. Seperti senantiasa mengamalkan ayat-ayat dari Al-Quran selepas bersolat atau sebelum tidur mahupun keluar rumah , adalah langkah yg patut dibuat.

Bagi wanita , rasanya-rasanya korang perlu tak belajar seni mempertahankan diri sebagai alternatif untuk melindungi diri ? Sapa tau kan .. Kadang kadang anjing pon boleh jadi ‘penjenayah’. Sekurangnya dengan punya sedikit keberanian , boleh juga di sepak terajang anjing itu sebelum balik rumah dan samak je kasut tu dari g klinik !

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI