Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 8 Mei 2012

Anak buah ku yg poyo ..

Dia nak ikut aku sgt g gunting rambut .. Sampai kedai gunting ,takut lak nak masuk .. Dia takut dgn bunyi mesin ..


Pastu , aku kena pow mainan !!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Berbaloikah memukul orang ?

 

image

Ya betul .. dia seorang pencuri. Dia mencuri wang masjid . Tapi apakah hak kita untuk memukulnya sedemikan rupa ? Hurm … Tertanya juga aku ..

Apa beza si pemukul tu dengan dia ? Tak pasal pasal dua dua telah melakukan jenayah . Tak cukupkah dengan tangkap dan serahkan pada pihak berkuasa ? Dalam tu pon , lom tentu nasib dia ..

Lainlah kalau si penjenayah  tu melawan atau cuba mengasari orang lain , tu mmg patut la .. Hehe .. sapa suruh cari hal kan ?

Bagi yang berniat nak  melakukan jenayah , fikirkan semula nasib orang lain. Jangan pentingkan diri sendiri ..

Malang tak berbau ..

 

image

Boleh berlaku pada sesiapa sekali pon di kalangan kita.  Bukan doa tapi mengingatkan termasuk aku !

Takde sapa nak pandu kereta hingga memudaratkan diri. Tapi bila dah sedap pegang stering dan tekan minyak , maka .. terlupa diri .. Kemalangan boleh berlaku dalam masa beberapa saat jer .. Terleka , cuai atau masalah teknikal boleh mengundang bila bila masa saja ..

Kesannya ? Kita pon sedia maklum .. Nak letak gambar orang mati eksiden , tak sampai hati lak .. huhu ..

Apa pon wahai rakan rakan .. ingatlah orang tersayang .. Kalau tak nak ingat orang tersayang , tak pe la.. buat jer .. Kitorang tanam jer ..

 

image

Sebuah kereta remuk manakala enam orang terbunuh selepas kenderaan tersebut dihempap bongkah batu sebesar rumah yang jatuh dari sebuah gunung di Vietnam..

 

Maaf la .. saya tak pandai pancing undi ..
Takde wang untuk diberi.
Takde hadiah untuk dikasi .
Cuma mampu bercerita , menghibur hati sendiri ..
Jadi tunggu apa lagi ? marilah pangkah BEN ASHAARI ..
kLIK di http://bit.ly/JiGSp6 , klik VOTE .. ajak kawan kawan sekali ..

Rindu kat Qhaliff ..

 

Rindu nak dengar dia teriak. Aku tak leh dengar dia nangis.. Pantas bangun g amik dukung n gigit dagu dia ! Hahahah ..

image

Ikut giler aku , Jumaat ni gak aku balik sana .. Kalau Sabtu Ahad ni takde kerja .. mmg aku wat keje giler ni .. hehe .. Tengok la camana nanti .. huhu ..

Baru tau camana perasaan ada anak .. Sapa rotan anak aku nanti , siap laaa !! Huh ..

Kenal HABIBI by ALKENALI ?

 

imageimage

Pasti ramai dah tau mengenai HABIBI by AL KENALI ni kan ? Buat yang tak tau lagi , meh aku kasi sedikit  info mengenainya ..

HABIBI by AL KENALI ni adalah pakar pereka fesyen gabungan Arab Eropah yang pertama di Asia Tenggara. Diinspirasikan dari fesyen muslimah dari Syria,Jordan dan Turki tetapi disesuaikan dgn cuaca serta citarasa masyarakat Islam di Malaysia .

Buat pengetahuan korang ,  Habibi by Al Kenali, nempunyai sebuah butik yang beroperasi di Kuala Lumpur.  Selain itu mereka juga menjalankan perniagaan secara online.

image

Gaya yang ditampilkan oleh Habibi by Al Kenali ni , sesuai dipakai untuk ke majlis formal , pejabat mahupun ketika bersantai ..

Koleksi Habibi boleh dibahagi ke pada

  • Habibi Elegen - Jubah, 3Q(3 Quarter) dan semi jubah -- pelbagai material cotton, denim, cotton polyster
  • Habibi Basic - kemeja labuh (habibiteen), kemeja simple (HBC) dan seluar palazo
  • shawl - dari pelbagai material seperti chiffon, lycra, cotton, denim cotton dll.

Untuk pengetahuan korang , Habibi baru sahaja mengeluarkan design terbaru utk habibi elegen dan kali ni ade saiz dr 36(s) hgga 52 (6xl). Jika ada permintan , mereka  keluarkan saiz besar atas permintaan ramai..

Cerita banyak pon tak guna kan ? Jadi apa kata g tengok sendiri dan kalau nak pegang sendiri pon , lagi bagus .. g je terus ke butik mereka ..

Nak tengok contoh yang lain , boleh ke page HABIBI BY AL KENALI

Kesiannya ..

 

image

Tak terkata apa bila membacanya .. Terkedu ..

 

image

Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, Ahmad Hakimi Ahmad Rabudzi, 31, dari Batu Kurau, Pekan, dekat sini, yang memandu Mitsubishi Lancer dan isteri, Siti Rohani Abd Ahalim, 26, meninggal dunia di tempat kejadian akibat patah leher dan cedera di kepala.

Bagaimanapun, anak lelaki mereka, Ahmad Uzair berusia enam bulan yang tercampak keluar daripada kereta terselamat walaupun cedera parah di kepala. Bayi itu dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA). “ – Hmetro

Manakala bayi  itu pulak ditemui diatas jalanraya dipercayai tercampak keluar daripada kereta dengan keadaan bayi tu dengan kepalanya berlumuran darah .. Dipercayai cedera parah ..

Al-fatihah buat Ahmad Hakimi Ahmad Rabudzi, dan Siti Rohani Abd Ahalim, . Semoga roh mereka ditempatkan dikalangan mereka yang beriman. Takziah juga buat keluarga mangsa .

 

Sama sama kita jadikan pengajaran .. Hati hati ketika memandu ..

 

Alang alang menyeluk pekasam , biar sampai menjilat jari ! Alang alang mengundi BEN ASHAARI , biar sampai penutup hari !
kLIK di http://bit.ly/JiGSp6 , klik VOTE

Tahniah ! Anda pembaca setia BENASHAARI.COM !

 

Seronok sebenarnya bila ada pembaca setia begini ..  Malu tapi mahu orang kata ..

image

image

Manusia ni , ramai yang pelik . Masa memula tu , beria dia menepuk tampar kita .. Kaulah bulan , kaulah bintang .. Tapi bila terasa disisihkan , maka bermulalah segalanya ..

Pelik kan ? Takde apa yang nak dipelikkan .. itulah manusia. . Dunia ini indah kerana kewujudan pelbagai jenis warna manusia .. Antara indah itu mengasyikan atau indah khabar dari rupa !

Lom ada blogger mati kerana tak dapat undi ..

Aku malas nak layan menda menda gini tapi aku buat entri supaya rakan pembaca blog aku ni  buka mata .. Janganlah buang masa dengan perkara yang tak sepatutnya .. Apakah itu ? MENGARUT !

Oh , YUS ni bukan identiti sebenar .. tapi rajin dia masuk blog aku .. Malangnya aku tak dapat undi diaa.. Abislah aku .. tewaslah aku.. kalahlah aku .. aku pasti kena halau dari negara ini bila tewas nanti ..

Apa yang aku mengarut ni ? G cari nasi kerabu pon best ..

Oh , kalau rasa sudi .. kLIK di http://bit.ly/JiGSp6 , klik VOTE
Terima kasih ..

Kek Lapis Sarawak …

 

image

Ahaa .. soalan maut ? Halal ke ?? Lohh apa lakk .. Terang terang kat atas tu yang bikin orang melayu Islam di Sarawak .. Bedal je la.. Nak tunggu dia dapat sijil halal , entah bila .. Lagi pon ni buah tangan dari rakan .. hehe.. Baik diaa .. Nasib baik takde adik perempuan yg solo dah .. hahaha ..

Dapat gak buat makan malam ni .. Perut tengah lapar ni .. Er , ikan terubuk masin pon ada .. haaa .. Tapi ni nak bagi kat mak aku la.. Dah wife takde kat sini kan ..

Teringat mak mertua aku .. Kicap pon dia cari tanda halal .. Cukup prohatin bab makanan .. haha .. Aku ? makan tanpa was was .. lalalala ..

 

Klik untuk undi BENASHAARI.COM di http://bit.ly/JiGSp6  , pastu klik VOTE ..


Terima kasih ..

Popular tapi kosong .. Kosong tapi popular !

 

image

Hurm … mana satu eh ?

Hadiah untuk pemenang peraduan TOSHIBA

 

image

Haaa .. baru sampai .. G amik hadiah untuk pemenang contest yang aku baru buat baru baru ni.. Untuk pengetahuan korang , ni kali pertama aku buat pertandingan yang mana aku sendiri kena pos hadiah ! Arghhhhhhhhhhhhhh !! Malas aiihh ..

Sapa pemenangnya ??? Nanti aku umumkan .. Ikutkan aku kena umumkan hari tu tapi tamo umum lagi sbb hadiah lom sampai kat tangan aku .. Hehehe .. OK la kan ?

Tunggu esok eh .. sementara tu , mintak tolong skit lleh ? Undi aku dulu eh ..  Klik  di http://bit.ly/JiGSp6 , klik VOTE..


Terima kasih ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI