Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 25 Mei 2012

Sesi Dialog yang menarik sekali !

 

Yess !! Tak sangka mereka yang hadir ke sesi dialog antara blogger dan Institut Integrasi Malaysia ( IIM ) ni sangat berinfo sekali ! Antaranya SaifulIslam.com , wakil dari Hilal Ashraf , BERNAMA dan banyak lagi .. Tak sempat nak catit nama blogger yang hadir tadi .

Hurm .. Apa yang aku tak tau , aku dapat tau kat sini .. Cam kewujudan pelbagai persatuan atau pertubuhan khas untuk dunia maya ni yang sangat aktif ..

IMAG0629

IMAG0628

IMAG0630

Apakah isu yang dibincangkan di sini ? Secara ringkasnya , bagaimana IIM nak gunakan laman sosial ini untuk membantu mereka menerapkan nilai nilai integriti pada pengguna internet ..

Dan macam macam pendapat aku dengar dan berguna untuk blog aku .. Heheh .. Dan akhir sekali , aku sendiri yang bagi pendapat berdasarkan pengalaman hidup aku yang mana aku gunakan ke dalam blog ..

Terkedu kot diorang sebab .. sebab .. kebenaran itu pahit untuk ditelan.Wow … rasa beban di dada dah lepas ! Memang lama dah aku nak lepaskan tapi tak tau kat mana .. Bayangkan Prof . Chandra Muzafar pon ada tadi .. Perghh ..

Bila bab rasuah ni yang seronok cakap … heheh ..

Kesimpulan yang aku bagi tadi , INTEGRITI PATUT BERMULA DARI ATAS DAN BARU TURUN KE BAWAH .. BUKAN DARI BAWAH NAIK KE ATAS .. Yelah , anak mencontohi sikap bapa .. betul la kan ?

Perkara begini la merisaukan aku !

 

image

Haih .. antara sebab nak jadi Mr.Mama ni , aku nak pantau sendiri si kecik tu .. Walau ada yang tak yakin dengan aku , aku tetap akan lakukan .. Huhu…

Bukan tak caya kat orang lain tapi faham fahamlah kan .. anak sendiri , sendiri bertanggungjawab. Kang dah pass kat orang lain ,jadi apa apa , kita lak nak salahkan dia .. Bayar tak seberapat tapi main ngan nyawa ..

Lagi pon , aku ngan wife nak dapat sorang ni , bukan senang .. Kena potong dulu baru laaaa keluar si Qhaliff tu.. Dua kali potong lak tu.. Haa .. Tu lom masuk kes ayah dia kena puasa lama tuu .. hahahaha ..

Apa pun , kita mampu merancang.. Jaga ketat camana sekali pon , kalau nak jadi , jadi gak kan ? Hurmm ..

Kesian kat adik ni .. Ni mesti nak try kepala dia muat ke tak .. Sbb aku pon cam dia gak dulu .. semue benda nak try termasuk aku telan paku ! Hahahah .. Kes emergency terus aku .. haaha ..

Tak payah nak senyum !

 

Senyum .. payah ke ? Bukan suruh g angkat besi !

Bukan kena bagi duit pon kalau kita nak senym ..

 

Payah ke nak senyum ?  Ingat , mereka yang suka senyum , punya hati yang sihat …

Maut tak mengenal sesiapa pun ..

 

Hati hati bila memandu .. satu pengajaran buat kita .. Mungkin kita rasa kita bagus bila pegang stering tp kita tak tau dengan sapa kita berdepan bila di jalan raya ..

Entahlah .. Nak kata lebih , rasanya kita sendiri pon dah sedia maklum . Tapi bila dah pegang stering , ada yang lupa dunia .. ( wife aku confirm pandang aku punya.. )

Harapnya gambar kemalangan  ni mampu buat kita insaf yang bukan seketika .. Takziah buat keluarga mangsa ..

Berita asal .. Klik SINI

Kalaulah ..

 

Nik Aziz - the simple life of a leader (Yahoo!)

Kalaulah ..

Kalaulah …

Kalaulah ….

Kalaulah ……

Tak mustahil kan ? Kita sama sama doakan mereka ..

Bertuah Kelantan miliki pemimpin seperti ini ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI