Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 30 Mei 2012

Bila aku dan Qhaliff tiru gaya blogger !

 

Sapa lagi cute ? Ok , fine ! Aku tau korang jeles ngan aku .. Ahh.. tak kiraaaa … mmg tau lama dah .. Aahhhh ..  lalalalalla… Aku lagi cute .. aku tauu …

Lebih 4 hari Qhaliff tak uk uk !!

 

Baru sampai kembali ke rumah mak mertua .. Penat ? Jangan cerita laaa .. Mabuk woo tengok jalan raya ! Nasib baik esok naik kapal terbang jer .. Kalau tak ,sahih aku masuk spital !! Dapat mc 3 hari punyaa .. Jap , aku nak mc wat pe ??

Baru baru ni ada wife bagitau aku yang Qhaliff 3-4 hari dah tak uk uk  .. Tapi dia bgitau tu normal sbb Qhaliff menyusu badan .. Hurmm .. Aku mmg tak sempat langsung nak cari info pasal tu .. Ada la aku suruh dia g klinik ngan mak mertua aku memandangkan aku kat Putrajaya . Kalau ada ngan dia , sah sah la g bawak dah  ..

Dan tadi , ada wife antar mesej kat aku bgtau , Qhaliff dah uk uk ! Bau ? Jangan cerita laaaa . Aku tanya la camana leh kasi dia uk uk tuu..

Dia google cari info mengenai baby ni .. Cara tradisional .. Hurmm .. Caranya amik daun kunyit , layurkan atas api hingga layu .. Pastu letak kat pusat baby .. Kemudian , bersedialaaahh .. Segalanya dengan izin Allah…

Patut laa Qhaliff berat semacam jee sebelum ni .. Hurm.. aku pun nak try la.. Mana la tau kot kot stok tahun lepas tak abis lagi … Hahahahha .. Pengotorr !!

Hari terakhir Qhaliff ..

Menghabiskan sisa sisa hari Qhaliff di Kelantan. Pasni , raya lak baru balik Kelantan ..


Sian kat mak mertua sbb dah sayang sangat kat dak comey yg tk by meragam ni ..


Ramai kata cam aku Qhaliff ni lebih lagi tang cute tu .. Sebijik aku kan ?


Published with Blogger-droid v2.0.4

CHIKA POW WOW - Memang WOW !

 

image

Pernah dengar website CHIKA POW WOW ni ? Confirm tak pernah kan ? Memang laa .. Baru je lagi haa .. Laman web ni adalah sebuah laman web yang menarik untuk dikunjungi .. Serius ! Selain dari tu mereka yang gemar mencari barang barang terkini , mmg sesuai laaa singgah dan paling penting , murah ! Haaa .. Murah camana tu ? Memang sangat murahhh .. Cuba tengok gambar kat bawah ni ..

image

Macam yang korang nampak tu , siap ada yg Berjaya membeli IPAD2 dengan harga RM1 je !! Perghh.. seronok betul niii .. kan ? Macam macam barang yang menarik dan hebat ditawarkan di sini .. Jadi tunggu apa lagi kan ? Jom la kita kasi sapuuu semua ..

Oh , camana caranya ? Ok , ni kira cam lelong gak laa .. Pihak CHIKA POW WOW akan mempamerkan barang barang yang bermutu tinggi dan ada diantaranya sukar diperolehi di Malaysia .. Contohnya Monster Headphone versi Bluetooth yang hanya di jual di US buat masa ini dan cuma ada 4 unit jer .. Kemudian mereka yang berminat untuk membelinya akan mula penawaran harga barang tersebut.

Mereka yang berminat perlulah membeli token Chikas terlebih dahulu .. Akan ada satu jangka masa pembidaan. Sehingga tiada sapa berminat untuk membidanya lagi , jika anda membidanya yg tertinggi , maka andalah yang memperolehinya dengan harga bidaan ! Sangat berbaloi gitu !

image

Haa ..tatacara seperti di dalam gambar di atas .. Senang je kan ? Haaa .. Menariknya , korang juga berpeluang menang hadiah misteri .. Maksudnya , bila korang Berjaya membeli satu produk di sini , korang juga berpeluang dapat satu lagi hadiah misteri .. haaa .. Menarik kan ?

Cara bidaan kat sini sedikit berbeza dari mana mana laman web yang buat macam ni.. Setiap penawar ada had membuat penawaran .. Selain dari tu , penawar ada avatar tersendiri .. hehehe ..

Yang penting mereka berada dalam CHIKA POW WOW ni akan SERONOK , TERHIBUR dan paling penting , JIMAT ! Jimat sbb dapat beli barang dengan murah woo ..

Aku dah ada 115 token Chikas yang mana aku dapat melalui pre- registration ari tu  … Hehehe .. Tak sabar nak gunakannya nanti untuk ‘sambar’ gadget yang aku nak ..

image

Nak tau aku berjaya atau tidak ? Tunggu dalam entri seterusnya !!

 

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut dan nak tengok sendiri camana mereka beroperasi , aku cadangkan korang g tengok sendiri kat website mereka ..  http://www.chikapowwow.com/my

CPW's Web:

Oh dunia ku ..

Biar 1 dari berjuta ..Janji berkat !!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Patut ke tak patut berenti kerja ?

 

Dah hampir masuk setengah tahun aku tak kerja ! Er .. tak keje ke ? Hehee .. Tak keje dengan orang laa .. Skang ni aku bergerak sendirian je sebagai penulis blog .. Wee … I likee !!

ben ashaari

Cam cool je jawatan PENULIS BLOG kan ? Hehehe .. Boleh laa.. Takde best cam keje kat opis tuu .. Bergaul dengan orang berpangkat besar yang bergelar Datuk , Datin atau menteri menteri mahupun VVIP yang bertaraf tinggi tu haa .. kan kan ?

Ada kawan tanya aku tadi .. Dia dok pening kepala pkkan masa depan dia .. Sekarang ni dia kerja dengan kerajaan dan telah ada buat satu kerja sampingan .. Alhamdulillah , apa yang dia buat tu telah memberi pulangan yang lumayan .. Cuma kerja yang dia buat ni perlukan satu komitmen yang besar .. Bukan sekadar sampingan tetapi kena sungguh sungguh sbb kena jumpa pelanggan ..

Dari pengalaman aku dengan  bercampur manusia yang hidup kasi pagi makan pagi cam aku ni , apa yang dia buat sekarang ni mmg menguntungkan tapi kena tau seperkara .. Biasanya ada turun naik .. Tak selalunya diatas .. Tak seperti keje ngan kerajaan .. Malas camana pon , gaji tetap masuk .. Curi tulang camana pon , gaji tetap dibayar ..Lain dengan bekerja sendiri .. Kalau rajin , tapi takde rezeki kita , mmg garuk kepala ..Masa ini akan pening ..

Namun , ada yang bijak .. Duit pendapatan dari apa yang dia buat tu , dia buat bisnis lain atau plan untuk kembangkan .. Segalanya perlukan perancangan yang teliti dan rapi .

Seperti aku ni , sampai bila nak masyuk kan ? Lambat laun akan ada ramai lagi blogger yang akan naik dan masa tu , mungkin job aku dah berkurangan . Jadi aku perlu sediakan payung sblm aku garu kepala !

Kesimpulan , nak berenti atau tidak .. Berbincangan dengan orang tercinta dan pastikan bila kemarau berlaku , bekalan air dah tersedia untuk menampung kegunaan seharian sementara menanti hujan kembali ..

Hidup hanya sekali . Walaupun susah atau perit tapi yang penting , hati mau gembira !

Relax La Bro ... Jangan Gabra ! ! !

 

image

Assalammualaikum dan salam sejahtera ... Harapan saya agar rakan-rakan pembaca sekalian berada di dalam emosi yang ceria-ceria selalu ...

Wahhh ... semalam saya menerima banyak pertanyaan daripada rakan-rakan pelabur logam emas tulen fizikal dan logam perak tulen fizikal dengan keadaan harga emas yang merudum jatuh ke paras

Pembacaan seterusnya (sila klik di sini)

Setengah jam lewat

Baru naik bas kembali ke Kelantan .. Lewat setengah jam. Aku rasa sbb hujan lebat kot .. Ok la dari bas tk datang langsung ..


Bas .. hurm ..penuh ni .. Mungkin cuti sekolah dan budak IPT pon ada yg dah mula cuti ..  Ok la gak .. Kang kosong , boring gak sbb rasa cam naik sorang ..


Bas yg aku naik ni Mutiara .. Aku rasa bas ni ok dari segi pemanduan dan jugak keselesaan .. Takde laju mana pon ..


Ok .. aku ngantuk .. nak tidur jap .. huhu .. penat smlm tak ilang lagi ..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Baru sampai dari Kelantan , esok g semula ..

 

Hahaha .. Gila eh ? Apa nak buat .. Kiri kanan nak kena jaga.. Alhamdulillah , aku dh selamat ‘antar’ pulang orang aku yang aku pinjam untuk di bawak ke Kelantan utk hadiri majlis aqiqah anak aku ..

Dan esok pagi, nak kembali ke Kelantan sebab hari Khamis nak bawak anak isteri aku kembali ke Putrajaya .. Perghh .. Nasib baik g naik bas dan kembali naik kapal terbang ..

Tadi , aku ngan famili aku dari Kelantan menuju ke Kuala Lumpur melalui Terengganu .. Bertolak jam 9 pagi dan sampai ke Kuala Lumpur , 12 tengah malam ! Aku sorang je drive.. Huhuh..

Penat ? Jangan cakap laa .. Sampai sampai KL , perkara pertama aku buat … update blog dan check job job yang kena settle melibatkan blog ..

Haih.. Sapa kata senang jadi blogger full time ni ?

Qhaliff , dulu dan sekarang..

 

Masa mula aku tengok Qhaliff ,aku dah tersenyum lebar .. Tuu . nampak tak dagu dia ngan pp dia ? Hahaha .. Bila dah keluar ?

IMAG0360-1-1

Huhuh… Qhaliff Qhaliff … Pasni kita lepak Putrajaya je deh !

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI