Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 19 Julai 2012

Belajar ‘ double confirm !’ ..

 

Terlalu percaya atau yakin akan menyebabkan kita sendiri dalam kesusahan .. Maksud aku ialah , andai kita berjanji dengan seseorang untuk berjumpa atau mengadakan pertemuan , sebaiknya buat kepastian pada saat akhir .. Bukan apa , mana tau orang tu dah batalkan tetapi ‘pesanan’ pembatalan itu , kita tak dapat ..

Kalau tak , sahih kita akan jadi cam kucing kat atas ni .. Gemuk dok tunggu orang yang dijanjikan sedangkan dah dibatalkan pertemuan tu ..

Salah sapa ? Hehee .. Aku pon takkan salahkan orang tu kerana aku sendiri tak buat panggilan utk memastikan tiada pembatalan pertemuan di saat akhir ..

Lampin pakai buang yang sesuai ?

 

IMAG2242

Skang ni dok guna FITTI .. Masalahnya FITTI ni tang pelekat tu .. cepat benar rosaknya.. Dan agak keras hingga menyebabkan merah pada bahagian peha tu .. Sian Qhaliff ..

Tapi bagusnya , bahan tak melimpah keluar terutamanya najis .. berbanding PET PET .. yang digunakan sebelum ni.. Bagusnya PET PET , pelekat dia dan juga tak  keras di bahagian celah peha tu ..

Dari segi harga , FITTI jauh murah laa .. Tapi aku tak berkenan dua dua ni .. Wife kata ekonomi .. Aku kesian je kat Qhaliff .. Maklumlah , dok tengok dia memanjang ..

Jadi buat masa ni , aku kerap tukar dipers dia untuk elakkan merah tu bertambah teruk ..

Nak tukar yang mana eh ?

Aku dah macam mak mak dah ..


Liat benar nak kasi tdo sejak jaga kul 11 tadi .. Aku dgn mandi blum.. mkn blum .. nasib baik tak pakai kain pelikat .. kalu tak serupa makcik makcik zaman mak aku tu .. confirm berkemban dlm umah ..huhu ..jgn mare aa..

Dah puas main .. dukung .. susu sebotol lagi .. tp cerah mata lg .. Ajak tgk Teen Wolf , layan jerr .. namun tnda nk tdo , tkde gak ..

Aku dah ngantuk nii .. tadi tak tdo sbb dok usha info sana sini dlm internet .. Letak dlm rocker , dan dia ...tdooooo ..

Legaa .. baru leh memasak .. manaaaa la maggie nehh ..

Published with Blogger-droid v2.0.6
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI