Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 5 Ogos 2012

“ Nasib baik LEE CHONG WEI kalah .. “

 

Pelik dengan sikap orang kita .. Kalau tak libatkan bangsa , tak sah ..Kalau tak libatkan politik tak sah ..

" Nasib baik dia tak menang .. Kalau menang , abis duit rakyat ! ".

Apa punya pemikiran gitu .. Dia abiskan masa remaja dia dengan berlatih. Masa dewasa dia dengan ke sana sini berlawan atas nama negara .. Menaikkan nama negara .. Hinggakan dia terpaksa lupakan MASA DENGAN KELUARGA semata mata negara.. Tapi kita pandang DUIT jugak ..


Bayangkan anak kita nanti .. Dia nak masuk sukan dan berjuang demi sekolah ataupun negeri .. Kita kata je kat dia ..

" Buat apa .. bukan dapat duit. Belajar jer . Nanti kerja , dapat duit .." .

Aku tak nampak dah DLCW nak sangat duit .. Apa yang dia ada skang ni dah lebih pon untuk dia makan. Tapi apa yang dia cuba nak buat ialah KASI RAKYAT MALAYSIA GEMBIRA setelah dok berperang dengan politik !

Cuba bayangkan kalau yang wakil Malaysia tu , bangsa aku lak iaitu Melayu .. Haaa , mesti ada pulak fitnah yang menarik dilemparkan pada dia .. Apa saja tak kena kan ? Bomoh la , rasuah la , kaki perempuan la .. Segalanya dah terbukti sejak dari dulu lagi ..

Jangan cetekkan pemikiran kita ..

 

Lee Chong Wei

Sapa yang lebih kecewa sebenarnya ?

Tahniah DATO’ LEE CHONG WEI !

 

Serius , dia antara rakyat Malaysia yang layak dapat gelaran ini . Kalau nak bagi lebih pon , tak kisah laaa .. Dah dia mmg layak pon .. Dan ketewasannya pada Lin Dan malam ini sedikit pon tidak mengecewakan aku kerana sememangnya dia dah lakukan yang terbaik di Olimpik. Malah kalau kita tengok Lin Dan sendiri pon dah kecut perut sewaktu set ke 3 ..

Apa pun , anda tetap juara di hati rakyat Malaysia dan sejarah tetap terukir walaupun tidak dapat EMAS namun EMAS sebenarnya adalah perpaduan rakyat Malaysia yang memberi sokongan padu tanpa berbelah bagi padanya dan dia sendiri berjuang atas nama negara yang tercinta , MALAYSIA ! Ahli politik Malaysia pon tak mampu lakukannya !

Tahniah Dato’ Lee Chong Wei . Semoga berjaya dalam apa jua bidang yang anda ceburi selepas ini ..

Harapkan pagar ..

Pagar join skali !! Hahaha .. Amboii .. ni keje wife aku la niii .. Penat woo ari ni .. Byk berjalan ..dia lain ler .. hahah.. Kira aku ngan Qhaliff je la posa ari ni .. Qhaliff posa apa pon aku tak tau haaa..

Standby malam ni nak sakit jantung !

Published with Blogger-droid v2.0.6

Santai Bersama Qhaliff Iman ..

Mmg santai skg budak nehhh .. Bebel pon dah .. Merengek  lagi .. Nasib baik laaa anak bapak !

Baru lepas ziarah anak kawan .. Hurm .. Jaga baby ni nampak mudah hingga ramai yg pandang remeh terutama si ayah ..

Kebersihan rumah perlu juga dijaga. Sekali sakit , mmg payah laaa ..

Published with Blogger-droid v2.0.6

Pening tengok Qhaliff ..

Haih..naik sebijik merah kat dahi .. Nyamuk kot ? Grrrr... Geram lak kt nyamuk tuuu .. Kat lengan pon ada ..

Perasaan ni automatik ada .. Patut ramai ibu bapa zaman ni tensen bila anak mereka kena pukul dek cikgu.. Maklumlah, masa kecil ada baby yg keluar masuk hospital.Bila besar , senang senang org pukul .. Tapi cikgu 'pukul' bersebab kan? Mengajar .. Anak murid nakal , siap ler.. Guru tahu tugas dia dan sbg ibu bapa , kena paham.

Nak g hospital HUKM jap.Tgk anak member dah seminggu dlm tu.Dijangkiti rotavirus.

Hurm .. Qhaliff Qhaliff ..

Published with Blogger-droid v2.0.6
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI