Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 9 Ogos 2012

Baju raya Qhaliff ..

 

G Alamanda petang tadi .. Niat nak cari baju raya untuk Qhaliff .. Saja nak belikan dia satu memandangkan ada rezeki lebih untuk dia . Ok la tu kan ?

IMAG2928

Hurm… Ada ke size dia ni ? Susah nak nak cari haaa … Jumpa tu jumpa tapi warna tak comel la pulak … Harga ? Huhu.. mmg menarik jiwa laa ..

IMAG2925

Hurm.. pusing pi pusing mai .. Cari punya cari .. Last last jumpa !!

IMAG2939

“ Daddy , kata nak cari  Qhaliff punya tapi nape daddy yang borong ni ?? “

Scan Ur Product Here ..

Qhaliff ..RM ???

Published with Blogger-droid v2.0.6

Satu hari nanti bila Qhaliff di Alamanda Putrajaya ..

" Daadyy .. daaddyyy .. Naaaakk naaikkk... Naakk naaikkk .. "

" Duit ada tak ? Kalau ada , g laa .. "

" Daddy adaa duittt .."

" Duit daddy dah abisss .. Tu la Qhaliff nak itu ini .. Nanti daddy kena g work mlm mlm cari duit .. Tinggal Qhaliff ngan mummy kat rumah .. haa. Ok ?

"Ok ..  "

" Huh.. "

Published with Blogger-droid v2.0.6

Bila si ayah siapkan si anak kecil ..

 

IMAG2920

“ Bang .. nape dipakaikan baju tidur pada awal pagi ni ? “

“ Ala .. ok la tu .. dari tak pakai apa apa .. Asalkan ada .. “

“ Tu tengok stokin .. alahai anak aku .. “

“ Laaa .. ok la tu.. saya dulu stokin lain lain color g sekolah .. Kawin gak ngan awak .. Haaa .. “

“ Lantak ler … tak tau nak kata apa dah .. “

Makanan berbuka puasa pilihan BEN ASHAARI #19

 

Pilihan Ramadhan hari ke #1 : #2 : #3 : #4 : #5 : #6 : #7 : #8 :#9 : #10 : #11 : #12 : #13 : #14 : #15 : #16 : #17 : #18

“Bang , nak makan apa ari ni ? Tak tau dah nak masak apa .. “

“ Hurm.. saya pon tak tau dh makan apa .. Masak telur je la .. Sedap apa makan telur jer .. “

Itulah aku .. Tak kisah laa .. Telur mmg kegemaran aku selain ayam .. Telur ni , kalau kita pandai nak gayakan , macam macam leh dibuatnya .. Kena kreatif.. Tak semestinya kena ada resepi turun temurun untuk diikuti bagi memasak telur ni haa .. hehe

Tak kisah la simple , asalkan kenyang .. kan ?

Antara yang menarik ialah ..

Sambal telur asam boy

Yang ni , kalau letak 10 biji , 10 tu la aku leh telan .. huhu ..

 

Telur Masak Kicap CMG

Grrrr … mmg lazat hok ni haaa .. Perghh ..

 

Lemak Cili Api Tempoyak Telor Ceplok

Ok.. terus terang , aku tertelan air liur tengok yang ni..

 

Bistik telur segera

Kalau aku g makan kat luar , ni mmg akan aku order punya .. huhu ..

 

Dan banyak lagi laa resepi resepi telur yang dikongsikan bersama oleh blogger SueJoshua kita ni haa .. Kalau nak tau lagi , boleh ke blognya .. SUEJOSHUA

Budak ..

 

VIDEO0045_0000088748

Hurm .. semalam berbuka kat rumah mak aku. Anak anak buah aku cukup teruja bila Qhaliff datang .. Seronok diorang nak main ngan Qhaliff .. Dan cam biasa , seperti automatik muka Qhaliff jadi mencuka. Sapa punya perangai pon tak tau laa .. Puas la agah dia , tak gak jalan ..

Anak buah aku tu ada dua orang .. Hurm.. kesian aku tengok diaorang .. Haih .. Aku nak cerita dalam ni , mcm tak patut la pulak tapi tu laa .. Sedih .. Bukan la kena dera atau kena pukul tapi .. hurmm ..

Kita yang ada anak ni , jagalah .. Jangan ingat bagi makan pakai , dah memadai . Perhatian tu.. Anak memberontak sebenarnya dalam diam bila mereka rasa terabai .. Kerja kerja gak . Tapi bila sampai rumah tu , tumpukan perhatian pada anak .. Kalau tak ? Jangan salahkan mereka kalau buat perangai ..

Tu kalau budak kecik ..Bayangkan yang dah remaja. Mereka tetap anak kecil kita. Berlagak dewasa jer .. Tetap  perlukan perhatian. Bukan pengawasan..

Shawl menarik khas buat Aidilfitri

 

Jemput la berkunjung ke fanpage FB satu jenama pakaian yang semakin mendapat perhatian ramai , Habibi by Alkenali.

Demi memenuhi kehendak syariat.. Habibi by Alkenali menyediakan shawl yang lebar dan besar, sgt sesuai digayakan muslimah utk menutup aurat dgn sempurna.

Kami menyediakan pelbagai shawl yang menarik dari bermacam-macam jenis material dan saiz.

Antaranya....

 

 

  

Kalau nak beli secara online pon boleh, boleh pm di Habibi by Alkenali atau hubungi Habibi Hotline ~ 012 655 3974.

Promosi Ramadhan kali ni..free pos ke seluruh Malaysia.

Punca ketewasan AzizulHasni Awang ?

 

AzizulHasni Awang dapat no 6 dlm acara kegemarannya kelmarin , manakala pingat emas dapat kat Chris Hoy dari Britain. Apakah punca kemenangan Chris Hoy ni ?

Salah satunya adalah basikalnya .. hehe .. Basikal yang dia guna tu dianggarkan bernilai £15,000 (RM72,824) . Beratnya hanya 6.8 kilogram dan jauh lebih ringan daripada basikal yang terdapat di jalan raya. Kita boleh mengangkat basikal itu dengan hanya menggunakan sebatang jari jer …

Rangka basikal itu diperbuat daripada gentian karbon dan tayar basikal itu dikatakan diperbuat daripada sutera.

Perghh … Tunggu apa lagi ? Ada sapa sapa nak sponsor atlit kita ni ?

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI