Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 11 Ogos 2012

Ada juga yang sudi hantar kat aku sekeluarga ..

 

Terima kasih buat Nurul Nadiah Mamat dan Alya Esprezzo .. hehe .. Sudi diorang hantar kad kat aku ni haaa ..  Semoga Allah berkati kalian sekeluarga dan juga rakan rakan pembaca di blog ini ..

183 penumpang KL Monorel Terkandas Di Brickfields

 

Seramai 183 penumpang KL Monorel terperangkap lebih satu jam selepas dua gerabak yang dalam perjalanan dari Stesen KL Sentral menuju ke pusat bandaraya mengalami masalah teknikal.

Perkhidmatan monorel RapidKL terkandas secara tiba-tiba pada pukul 2 petang apabila sebuah gerabak berhenti di depan flat di Brickfields. Para penumpang terpaksa dikeluarkan daripada gerabak lain dengan menggunakan skylift.

Lanjut boleh baca kat MSTAR ONLINE dan BHARIAN ONLINE

 

BEN : Kalau aku naik monorel , selalu aku terbayangkan jika monorel tu mengalami masalah teknikal. Apakah tindakan aku ? Semua watak hero termasuk superhero muncul dalam benak aku . Perghh .. kuat benar pengaruh filem pada aku ..

Tapi tak salah berfikir gitu sbb bila berlaku , kita dah set mind kita awal awal untuk bertenang .Walaupun peratus nak berlaku kemalangan adalah terlalu kecil namun , jika berlaku kita perlu tau apa yang perlu dibuat seperti call pihak bertanggungjawab dan jangan nak berlagak hero !

Tiket bas ke pantai timur dah abis ! Abis laaa aku !

 

Adoi .. camana ni ? Camana aku , Qhaliff dan mak dia nak balik ke Kelantan beraya tahun ni ? Confirm wife mengamuk giler sbb aku tak beli tiket awal awal .. Tiket kapal terbang confirm mahai giler kan ? Jadi , camana kitorang nak balik raya .. Hurmm ..

Pikir Ben , pikir !!

Aku tanya kat wife .. Nak tak nak , terpaksa beraya kat KL je la kita semua  .. Hehe ..

“ Abang , jangan mengada ngada .. Abis kereta kita tu , nak buat apa ? Saja wat pameran kat depan rumah ke ??? Jangan cari alasan nak beraya kat KL yer .. “

 

“ Chesss … tak menjadi jugak ! “

Lepas dah satu..

Alhamdulillah .. Terima kasih pada jabatan agama kerana memudahkan umat Islam di Malaysia membayar zakat fitrah.

Kat KLCC .. ternampak ada kaunter zakat dan memandangkan minggu depan dah nak Aidilfitri, selesaikan terus.Malas nak bertangguh ..

Selesai..

Published with Blogger-droid v2.0.6

Terasa bahang Aidilfitri

Dah jadi Mr.Mama ni , tak dgr dah lagu lagu raya yg sering aku pasang pada 1st Ramadhan kat opis .. hahaha..

Skang , nak terasa bahang , ke g mall .. huhu.. Baru terasa meriahnya ..

Cari baju raya Qhaliff jap ..

Published with Blogger-droid v2.0.6
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI