Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 19 Ogos 2012

Seharian kena gomol !

 

image

Sian dak nih aihhh .. G mana mana , confirm kena ‘rampas’ dari aku punya . Pastu dari tangan ke tangan laaa Qhaliff ni ‘terbang’. Dalam diam , mata mak ayah dok perati jer dia . hehe . Risau , tetap ada .. Bukan takut kena culik .. tapi kena perhati .. Malang tak berbau ..

Esok , nak bertolak ke Kelantan lak selepas subuh .. Tok Ma rindu dah sangat kat dia .. Huhu .. Sambung kena gomol lagi la dia .. hehe ..

Takde sapa nak gomol aku ke ?

Terasa beza sudah raya ..

 

Yang seronok raya , pastinya kanak-kanak. Yang dewasa cam aku ni , seronoknya bila dapat berhimpun dengan sanak saudara dan berbual pelbagai topik .. Dan pasti ada yang bengang sbb ada yang saja mencucuk atau tunjuk bagus. Tapi itulah yang bestnya berhimpun reramai ni .. Macam macam warna perangai ada .. Terasa beza dah dulu dan sekarang . Yup , pengalaman mematangkan kita.

TV lak , serius .. aku tak terliur nak duduk depan tv langsung . Mungkin kerana terlalu banyak rancangan yang dirakam terlebih dahulu hingga hilang seri Aidilfitri atau dah banyak sangat rancangan raya di pelbagai rangkaian television.

Tapi yang pasti , bunyi mercun mmg mengembalikan nostalgia raya aku .. Hehe … Atau sebenarnya , aku dah semakin tua nak layan raya raya ni .. Sekadar seronok bila ramai ahli keluarga berhimpun ..

Mesti seronok balik raya di kampung yang benar benar bersuasana kampung kan ?

Selamat Menyambut AidilFitri

 

DARI BEN ASHAARI DAN SEKELUARGA

MAAF ZAHIR DAN BATIN

Pening kan ?

Tak kisah la daddy .. Qhaliff on jer pon .. Yang penting , kita nikmati hari raya ni .. Tapi ...

Jom balik kampung ..

Published with Blogger-droid v2.0.6

Bila si isteri berduka di malam raya ..

 

Anak kecil , tak tau apa apa. Apa yang dia tau , dia nak beraya saja . Tu pon sbb tgk kawan kawan dia sibuk menunjukkan kasut baru , baju baru dan juga belajar dari tv .

Yang pening kepala , maknya yang mengambil berat akan kebahagiaan anak-anaknya . Dan ayahnya pula ? Nasib laaa .. Kalau dapat yang bertanggungjawab, anak isteri adalah keutamaan. Kalau tak ? Lantak laaa ..

Yup , ini mmg terjadi . Ada si suami atau ayah tak amik kisah langsung mengenai persiapan raya anak bininya. Segalanya , diserahkan pada mak mertuanya. Pandai pandai la urus sendiri.

Apa yang terjadi seterusnya ? Korang leh fikir la sendiri .. Si suami , lepas tangan .. balik rumah mak ayah dia .. Bini dia ? Anak dia ? Tunggu rindu baru balik cari .. Tanpa ada rasa sesal langsung .

Hurm .. nasib la kalau dapat suami gitu . Dapat yang bagus lak , ada yang pijak kepala .. Jangan sampai ilang semua dah laa.. Pandai pandai la tackle kehidupan ini ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI