Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 25 Ogos 2012

Seminggu beraya di Kelantan bersama Qhaliff..

 

Pengalaman pertama beraya bersama anak lelaki tersayang di Kelantan .. Camana ? Apa ceritanya ? Hehe ..

Macam macam ada woooo .. Antaranya , cam biasa laaa .. Qhaliff yang dapat pujian melambung seperti ,

“ Perempuankah anak kecil ini ? “

“ Baiknya diaa .. Tak banyak karenah .. “

“ Comelnya diaa .. “

Dan ada beberapa lagi laa.. Kang aku tulis , ada yang kata aku puji anak sendiri .. Puji tu kira doa gak abe woiiii .. Takkan nak keji anak sendiri. Lagi pun puji di kala dia tak tau apa apa , tak pe la kan .. Lain la dah faham setiap butiran tu .. Kang ada jadi Sazali lak kan ? Hehehe ..

Tapi betul la .. Qhaliff tak banyak karenah sepanjang kat sana .. Cuma bila berjalan ke sana sini , dia nak berjalan jalan kat luar rumah . Nak tengok suasana la kot .. hehe ..

Hurm .. Betul la kata orang . Bila ada anak ni , semangat nak g beraya lain skit .. Hehehe.. Tak caya ? Tanya yang dah ada anak atau cuba la punya anak sendiri… hehe ..

Yang pasti , mereka yang teringin nak bersua dengan Qhaliff seperti tok ma dia , tok ayah dia .. dan ramai lagi .. tercapai la jugak ..

Dan aku , raya kali ni mmg bermakna gak la sebab dapat bertemu muka beberapa blogger yang dah lama berhubungan dengan aku tapi tak dapat bersua muka… Sapa sangka kan ? Segalanya dari blog ..

Dan esok , bermula episod beraya di KL lak .. hehe ..

Header blog baru ?

 

benblog

Apa pendapat korang ? Sesuai ke tak dengan blog aku ni ? Haaa , header ni adalah hasil kerja Ezzard Ruzlan ..

Hurmmm .. hurmmmm … hurmmm ..

Yeayyyy ..

Alhamdulillah .. sampai dah di rumah tercinta ... Kan Qhaliff kan ?

G la mana mana pun , rumah jugak yg melenakan tidur kita .. kan kan ?

Terima kasih buat rakan rakan yg sudi doakan keselamatan aku sekeluarga .. Hanya Allah mampu balas budi baik korang semua ..

Published with Blogger-droid v2.0.6

Genting Sempah .. Terjebak !

Ingat nak beli kat Qhalif tp bila hargany murah je , aku pun nak jugak laaaa .. hehe .. Lama dah nak pakai ... Lalala ..

Takde kaitan ngan Namaweot tu yer ..

Published with Blogger-droid v2.0.6

Singgah Masjid di Bentong..

Solat sebelum nak singgah Genting Sempah .. Kereta semakin banyak ... Yang tak sabar pon banyak .. Huhu ..

Sabar banggg... Jangan sambung raya kat spital ...

Published with Blogger-droid v2.0.6

Rezeki ikut naluri

Jalan clear walaupun ada byk kereta . Kelajuan sekitar 80 kmj bila ada kereta bergerak terlalu perlahan ..

Kul 9.15 pagi , sampai Gua Musang.Berenti buang air jer ..  Destinasi seterusnya , Kuala Lipis.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Memulakan perjalanan pulang .. Kok Lanas

Jam 7.13 .Jangka bergerak 7.30. Laluan , tak pasti .. Terengganu. Atau Gua Musang .Naluri aku kuat suruh ikut Gua Musang . Hurm..

Doakan kami selamat tiba ke destinasi.Terima kasih ..

Published with Blogger-droid v2.0.6

Kekuatan UNFRIEND dan UNFOLLOW

 

Perghh .. Dunia maya ni ibarat dunia realiti .. Kalau bijak mencari kawan , memang sampai ke akhir hayat laaa .. Memang beruntung sungguh badan la kalau jumpa kawan gitu .

Tapi ada gak yang nampak begitu sayangnya hanya bijak berkata kata . Manis janjinya dan begitu juga gambar gambarnya .. Tapi apa pon takde .. Sekadar cerita gempaknya saja.. Haaa ..

Dua contoh yang ada dalam dunia maya. Yang sorang tu mmg patut kena UNFRIEND untuk elak dari bergaduh , sakit hati dan mengumpat. Dan sorang lagi tu patut dijadikan BFF .. Haaa .. kan kan ?

Tapi bila yg satu ni tetiba UNFRIEND kita tanpa sebab ? Camana ? Tak tau apa punca sakit hati , geram atau tertekankah  butang UNFRIEND ?

Begitulah lumrah persahabatan di dunia maya. Kalau kita rasa kawan ramai boleh di cari di sini , maka ramailah . Jika yang dah anggap seperti adik beradik , alhamdulillah ..

Aku tak nafikan aku pernah buat gitu .. Sebab musababnya , biar Allah je yang tau .. Bukan apa , kang tulis lebih lebih , jadi umptan lak kan ? Jadi , biar je la … Sempena bulan baik hari baik , kita bermaafan jer la..

Maaf mmg maaf dah .. Cuma nak FRIEND tu , tunggu akaun baru dibukalahh .. Tu pon kalau guna FAKE akaun .. hehe ..

Aku terharu ..

Tak sangka sebenarnya .. Apa yg aku tweet adalah sapa apa yg aku tulis di blog . Segalanya adalah utk aku dan juga mereka yg sudi membacanya.

Terima kasih kerana menjadi sebahagian dari diri ini ...

Published with Blogger-droid v2.0.6
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI