Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 31 Ogos 2012

Nasib baik Kelantan jauh !

 

Berkat berkawin dengan ore Kelate dan dah biasa dengan perjalanan jauh untuk pulang ke kampung yang biasa mengambil masa 8-10 jam ( paling awal ) dan ada yang hingga ke 16 jam dalam perjalanan sbb ikut jalan jauh untuk jalan jalan cari makan , perjalanan ke Sedenak Johor yang mengambil masa 4 jam , tidak terasa langsung ..

Tipulah tak  penat , kan ? Penat tetap ada tapi yang paling tak tahan ada pedih mata yang menyebabkan mengantuk yang teramat sangat.. Kena berenti untuk rehatkan mata .. Namun , 4 jam tu tak terasa ..

Bayangkan .. Ke Kelantan , jarak perjalanan adalah 487km dan ke Sedenak , Johor cuma 290 kmj . Jadi , tak hairanlah aku sekeluarga boleh pergi balik dalam masa sehari jer… Kira tak perlu tidur la kat mana mana .. G sana , beraya pastu balik Putrajaya balik .. Hehe.. Keja giler ? Hehe .. biasa dah buat .. huhu ..

Bukan la riak atau nak berlagak tapi itulah kelebihan mereka yang dah biasa memandu berjam jam lamanya. Takde apa nak dihairankan seperti ada kawan yang hairan camana kitorang leh buat gitu ..

Dulu , aku mmg hairan gak .. Tapi sekarang , tak dah .. Sebab dah tauu .. Alhamdulillah , pengalaman sememangnya mengajar kita pelbagai kenikmatan hidup yang kita tak sangkakan langsung ..

Aktiviti hari ini di Sedenak , Johor .. di rumah Mat Gebu aka www.tiffinbiru.com

 

Best apa kawin dengan orang jauh .. memang la akan berperang tapi tetap ada kelebihan .. hehe .

Amboi , Qhaliff !

Walaupun aku dh mkn byk , aku tetap berhenti di hentian  RnR Pagoh , Johor .. Cantik dan selesa RnR ni hingga Qhaliff leh baring atas meja .. Melampau sungguh kan ?

Makanan pun mmg nampak menarik dan sedap .. Ni kat bahagian SUMMER ..

Published with Blogger-droid v2.0.8

Kekecohan di rumah Mat Gebu

Ramai la pulak blogger berkumpul hari ni sempena Aidilfitri. Dan seperti biasa , Mat Gebu menjadi tuan rumah ..

Hidangan , alhamdulillah ... Lazat wehh .. Aku sendiri balun 4 kali laksa Johor .. Kenapa byk ? Mat kata dia tambah ikan kurau masin .. Tu diaaa .. mmg feveret aku woo ..

Aku nak senaraikan blogger yg hadir tp risau ada yg tercicir .. Jadi , pandang pandang je la yerr .. hehe ..

Terima kasih Mat Gebu  dan rakan rakan blogger yg lain .. Er , majoriti dari Johor .. Hehe ..

Published with Blogger-droid v2.0.8

Bila muzik digunakan untuk sebarkan ajaran syaitan ..

 

Semalam aku layan youtube .. Ingatkan nak layan movie free .. Tapi entah camana , tangan aku ni terklik mengenai MICHEAL JACKSON yang mana terdapat teori bahawa dia dibunuh oleh pertubahan syaitan itu ..

image

Dalam video tu , banyaak kali dia cuba memberi amaran mengenai pertubuhan ini yang mana mereka mengawal industri muzik dan menyebarkan ajaran mereka melalui muzik , filem ( termasuk kartun ! )  dan juga politik ! Huihh .. Terkejut dan tak percaya ? Hehe …

Pelbagai cara mereka buat untuk jatuhkan Micheal Jackson seperti mengaitkan dengan kes kes rogol kanak kanak , dadah serta masalah peribadi .. Mengapa ? G tengok video tu sendiri ..

Dalam muzik yang kita dengar dan tonton , kita tak sedar kita dipengaruhi oleh mereka ini .. Sapa mereka ini .. Korang boleh google ‘ APA ITU ILLUMINATI’ dan membacanya. Ini bukan karangan budak sekolah untuk menakut-nakutkan kita .. Baca juga mengenai Dajal .. Aku malas nak tulis lebih lebih . Nanti ada yang kata aku fanatik dan mengarut ..

Sapa lagi penyanyi yang terlibat ? Ramai wehh .. Ramai .. Boleh dikenali dengan simbol simbol yang mereka guna dan lirik lagu yang kita tak perasan ,, Antaranya ,Rihanna .. Dan yang pastinya Lady Gaga.. Ramai lagi .. Korang tgk di Youtube , dengan dan tonton dengan akal ..

Aku mengarut ? Mungkin.. Tapi ada logiknya bila kita fikir dan kaitkan dengan agama … Erk ? Apa kaitannya ? Google dan baca sendiri .. Jangan lupa layan juga youtube lagu lagu yang dibackwardkan

image

Mengarutkah aku ? Bukankah kita semakin mengarut dengan menyukai muzik yang entah apa apa di zaman ni ..

Kenyataan dari President Amerika pon ada wooo .. Cari yang dibackwardkan ..

Mengarutkah aku dengan entri ini ? Mungkin la kot .. Kalau tak tau pasal Illmunati dan ajaran sesat ni , mungkin la ..

Cer cari dan google pasal ni .. Aku lama dah tau cuma malas nak tulis jer .. Cerita pasal baby je kan ? Hehehe ..

Amboi , amboi Qhaliff ..

 

Dah pandai dia sekarang ni .. Ajak bergurau .. ajak bermain .. Cuma lom reti nak ‘ajak’ lagi .. Kalau reti , mau gak daddy tengah tidur kena gegar dengan dia ..

Cuba laaa kalau beranii !!

 

IMAG3303IMAG3304_BURST005IMAG3305_BURST001IMAG3312

Qhaliff !! Bangunnn .. Merdekaaaaaa !! Merdekaaaa !! Hehehe… Tidur dah diaa …

Aku dulu pun macam dia gak ..

 

Teruja ! Teruja bila ada nampak orang yang sering jadi perbualan dalam dunia maya mahupun realiti , menjelma depan skrin kita ! Haaa .. Apa jadi ? Gugup seketika ! Bukan sebab taksub tapi macam tak percaya .. Maklumlah , ada berjuta pengguna internet setiap hari di Malaysia , tiba-tiba dia perasan akan kehadiran kita ..

Walaupun ada yang ‘berlagak artis’ atau pilih kasih , bagi aku tu lumrah.. Kita nak kata lebih lebih pon , kita tak tau apa hal sebenarnya kan ? Kang mengata lebih , dosa pada kita .. Terima seadanya.. Kita bina empayar kita sendiri ..

Dan alhamdulillah , aku berada di satu tapak yang aku inginkan dan aku tak nak la riak mahupun angkuh. Tolonglah , ini cuma satu dunia sementara jer .. Mana yang boleh kita jadikan kawan dan sahabat , kita terima dengan hati terbuka.. Mana yang nak jadikan lawan , kita jangan layan..

Dan kawan blogger ini meluahkan perasaannya dalam entri terbaru dia.. Aku terharu dan teringat kembali saat saat aku mula berblog dulu.. Begitulah perasaan aku ..

Terima kasih buat blogger , Shakina.. Selamat datang ke dunia blog .. http://lotsoflove90.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI