Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 2 Oktober 2012

Qhaliff jatuh katil jugak akhirnya !!

 

 

IMAG3872-2

6.30 petang. Bersiap nak ke Pizza Huts Kota Damansara atas tiket jemputan .. Aku naik atas mandi dan wife ditugaskan mandikan Qhaliff ..

Selepas mandi , aku terdengar Qhaliff meraung kuat. Sangat berbeza dari kebiasaanya .. Aku rasa macam ada tak kena . Cepat cepat aku turun ke bawah ..

“ Qhaliff jatuh katil ! “ .

Wife dalam keadaan antara percaya atau tidak kejadian tu berlaku depan dia . Aku lagi la tak percaya. Macam mimpi berita tu masuk ke telinga aku ..

Menurut wife , Qhaliff yang dah nak dimandikan yang mana baju semua dah dibuka , dia letak di atas katil dan jauh dari bahagian tepi dan dia ke tandas yang cuma selangkah dari katil tu untuk siapkan air dia ..

Mata dok pandang Qhaliff .. Tapi macam aku pernah cerita dalam entri ni dulu , budak kecik ni pantas benar tindakan dia ! ( Samada dia pantas atau aku yang semakin slow ?? )

Dan .. Tu diaaa .. Bedebuk jatuh tersembam ! Nasib baik ketinggian katil tu tak sampai paras lutut aku pun.. Dan ada tikar mengkuang dilantai .. Kalau simen atau tiles semata ??

Aku g ketuk ais batu dan demah kepala dia dengan secepat mungkin untuk surutkan lebam di dahi dia tu .. Qhaliff menangis sekuat hati tapi pada masa sama , wife menyusukan dia terus .. Dia diam dan hisap susu.. Aku demah dahi dia.. Dia diam ..

Tak sampai 5 minit dia menangis tapi aku tetap macam tak percaya benda ni boleh berlaku memandangkan wife lebih alert bab keselamatan berbanding aku ni !

Malang tak berbau dan perkara dah mmg nak terjadi ! Tak boleh nak tuding antara satu sama lain. Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian. Antaranya aku fikirkan kalau aku mandikan dia seperti kebiasaan yang mana kalau kejadian tu berlaku pada aku , kereta pun takde dan aku keseorangan dirumah .. camana tu ? Atau kitorang ke  Damansara dan berlaku sesuatu yang tak diingini .. hurm..

Aku tak nak kata wife salah .. Aku pun salah gak sbb mungkin patutnya kitorang gilir jaga Qhaliff tapi memandangkan sebelum ni ok je Qhaliff , tu yang kami lalai !

Letak dia kat tilam ? Memang pun ! Kitorang tidur atas tilam ( lembek) yang atas lantai jer ..  Cuma bila nak mandikan Qhaliff tu baru letak atas katil untuk tempoh 1 minit jer !!!! Sapa sangka dalam tempoh tu , kitorang abiskan masa 2 jam di hospital !

Ok .. nanti sambung apa cerita di hospital ..

Movie tak berbaloi download : SERAM SEJUK

 

Serius la wehhh .. Ni patut buat telefilem jer pun .. Kira layak keluar kat dvd jer .. Kalau keluar kat panggung , boleh bagi gred , er.. gred filem yang kualitinya B jer la.. Nak letak C , kejam pulak .. D apatah lagi kan ?

Aku dah download dan tengok pon .. Pelakon ok sebenarnya cuma jalan ceritanya tu .. Walaupun sekadar komedi atau untuk gelak gelak , aku rasa Mr.Bean atau Karoot Komedia X jauh lebih giler lawak dari filem ni haaa..

Jadi , jangan buang masa korang untuk download filem ni la yer .. Nasib baik aku tonton belah siang filem ni … Kalau belah malam , confirm aku mati keras sbb tunggu babak nak takut !

Di Hospital Putrajaya ..

Hurm ... Apa yg aku takutkan , terjadi gak ...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Menyesal tak berenti kerja kerajaan ?

 

Walaupun bersifat kontrak jawatan aku tu , ada yang tak sanggup lepaskan kerana ada ura-ura untuk ditetapkan . Aku bukan tak pernah dapat tawaran jawatan tetap tapi tak berminat nak tetap sebenarnya. Tiada kebebasan ! Hahaha .. Bodoh kan ? Tapi itulah aku sebenarnya.. Tak suka terikat ..

Baru-baru ni , bonus untuk penjawat awam diumumkan . Sebulan setengah kan ? Walawei syioknyaaa .. Alhamdulillah .. Ada kawan tanya kat aku , apakah aku menyesal berenti kerja ?

Jawapan aku ? Seriussss .. aku sangat sangat sangat menyesal kalau tak berenti .. hehehe .. Tentulah tidak sama sekali ! Sebabnya , sejak aku jadi penulis blog amatur ni , rezeki aku mmg mencukupi hingga ke hujung bulan. Bukan riak tapi kena usaha keras ! Bukan goyang kaki wooo duit masuk ..

Aku tak la suruh korang berenti kerja kerajaan pon .. Ada yang suka kerja di pejabat dan ada yang tak suka terutamanya diperintah itu ini dan terpaksa angguk .. Haaa ..

Jika ada peluang untuk memeriahkan hidup kita , kenapa tak cuba kan ? Hidup ni sekali jer.. Kena bijak curi peluang yang ada depan mata . Aku tak mampu buat dua kerja sekali gus .. Antara blog atau kerja tetap ? Kena fikir gak keberkatan gaji kita tu , kan ?

Aku suka keadaan skang .. Qhaliff pon depan mata aku 24 jam ..

Perlu ke tukar kunci rumah ?

 

Rumah aku yang sedang diubahsuai tu sedang diduduki beberapa orang pekerja kontraktor tu .. Bukan tak percaya kat diorang .. Tengok muka pon , ok la .. Ramah bila bertegur sapa ..

Tapi… hurmmm .. risau gak kan ? Mana la tau kot ada yang mahir selok belok pasal kunci dikalangan mereka tu kan ?

Kalau nak tukar , perghhh .. Depan belakang , kena tambah selak lagi .. Solex bapak besar gajah kena taruk ! Dan aku rasa macam nak letak alarm ADT jer ..

Walaupun rumah aku tu yang mahal cuma tv lcd harga RM800 jer .. tapi penyangak bukan kisah pon. Sekali dapat masuk , mmg malapetaka la buat keluarga !

Hurm.. masalah gak kan bila buat ubahsuai rumah ni .. Tapi tu la .. Mana ada senang nak senang kan ?

Anda punya masalah seperti .. er ?

 

statement

Anda ada resdung ?

Kulit yang kusam?

Kulit yang tidak sekata?

Kulit yang berjerawat & berjeragat?

Dan pelbagai masalah kulit yang lain?

Dah puas gunakan pelbagai jenis produk skincare tapi masih kecewa dengan hasilnya?

Sudah Terbukti Keberkesanannya.. Saya sudah cuba.. Anda bila lagi ??

" Keberkesanan Terbukti Harus dikongsi Bersama...   Jangan di simpan-simpan "

** FREE POSTAGE
** FREE GIFT
CEPAT!!! GRAB NOW !!


Klik SINI

Qhaliff dah setengah tahun umurnya ..

 

PicsArt_1349119196672

Gambar PERTAMA KALI Qhaliff seusia 1 hari hingga ke 6 bulan .. Lahir , pertama kali naik kapal terbang , pertama kali ibunya mendodoikanya , pertama kali botak , pertama kali beli barang mahal untuk dia , pertama kali tidur hotel , pertama kali berendam di kolam , pertama kali makan dan pertama kali gunting rambut. Banyak lagi ada .. Tu nanti Qhaliff baca je la dalam blog eh ..

Selamat hari lahir yang ke Setengah Tahun yer sayang … Semoga terus membesar dengan jayanya yer.. hehehe .. Daddy pon dok membesar dengan jayanya gak ni ..

Qhaliff kidal ?

 

Perhatikan kaki kirinya .. Pasti akan berada di tempat yg lebih tinggi .. Itulah cara aku bila baring.. akan meletakkan di satu tempat yang tinggi sedikit dan aku sememangnya kidal ..

Qhaliff kidal jugakkah ? Kalau kidal .. ini bermakna.. bermaknaaa… hurmmm

Menidurkan Qhaliff ..

 

Qhaliff belum tidur .. Tadi dalam kereta , dia dah tidur .. Semasa kat restoran tadi , dia dah tidur.. Di bahu aku ! Satu kenikmatan yang tak terhingga yang aku rasakan ..

Aku pasti semua parents mengiyakan apa yang aku katakan tadi. Bila anak tertidur di bahu kita, terasa satu aura kasih sayang yang tidak berbelah bagi antara si anak dan ibu bapanya ..

Dah senyap .. itu bermakna maknya berjaya menidurkan Qhaliff .. hehehe .. Tahniaahh.. biasanya aku yang bagi tidur time time gini tapi saja bagi Qhaliff manja ngan mak dia lebih skit .. Padahal malas ? Eh , tak laa.. Aku tak nak Qhaliff lebihkan aku sangat ..

Tapi cara nak tidurnya berbeza la.. Aku kena bergurau senda hingga dia benar benar mengantuk.. Dan ibunya , pasti dengan cara mereka yang lelaki takkan mampu buat .. hehehe ..

Selamat malam .. nak layan movie lak ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI