Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 15 November 2012

Qhaliff dan sepupunya ..

 

Kamcing dahhh .. Amboii , macam budak besar dah nak bermain dengan sepupunya yang dulu terkenal dalam blog aku ni haa .. Kenal tak ? Hehehe .. Cari la sapa dia ..

Ni laa Ammar .. Nak tau apa kisah dia ngan aku satu tika dulu ? Heheh .. Klik SINI

Sekejap masa berlalu.. Segalanya telah aku rekodkan dalam blog ni.. Sapa kata blog sekadar untuk buat duit kan ?

Geram kat semut !!

 

Grrrr !!!! Geram kat semut ! Kaki dan skang muka ! Aku ingat garis punca dr kuku dia tp tak rupanya !!

Jap lagi nk g Alamanda .. Nak cari elomat .. Ada kawan syor guna tu .. hurmm .

Published with Blogger-droid v2.0.9

Meh aku ajar main blog !

 

“ Abang Ben , tolong saya ajar camana nak main blog .. “

 

Main blog ? Camana nak main blog ? Kalau kita anggap blog satu permainan , maka kena guna teknikal yang lebih pada teknik blogging seperti penggunaan SEO , tools dan macam macam lagi .. Kena rajin google dan membaca dalam internet ni haa ..

Kalau korang tanya aku camana nak main semua tu , aku cuma boleh jawab .. Aku tak tau .. Kenapa aku tak tau , jawapannya ialah mmg aku tak tau ..

Apa yang aku tau ? Apa yang aku tau cumalah aku gunakan blog untuk menulis apa yang aku nak tulis dan strategi aku , seperti yang korang nampak dan korang sendiri gunakan . Gunakan FB dan kini adalah Twitter ..

Kalau korang benar benar serius nak majukan blog korang , maka korang perlu tetapkan niat korang pada apa yang korang buat sebenarnya.

Ramai terpaksa tutup blog sebab tak tau apa yang mereka nak buat dengan blog mereka. Ada yang nak buat tutorial tapi sukar kerana tutorial amat memerlukan masa yang banyak untuk edit terutamanya yang melibatkan gambarajah .

Ada yang buat fotografi tapi akhirnya berubah ke page di FB saja kerana faktor loading dan size .. Atau ada yang buat blog mereka sebagai destinasi berita semasa ..

Apa saja yang korang nak buat , tetapkan dan fikirkan satu .. Apakah hala tuju blog korang dan sejauh mana komitmen korang terhadap blog tu .. Kalau benar serius untuk menulis , maka blog bukanlah ‘satu permainan’ tetapi ianya satu platform untuk korang asah bakat dan luaskan lagi bakat korang tu ..

Anak jantan BEN ASHAARI !

 

Aduss ..tambah satu lagi .. huhu .. Yang kt dahi dah surut tp tmbh lak kat hidung tu .. Kaki pun naik gak !! Adussss ...

Baru anak jantan eh ??

Published with Blogger-droid v2.0.9

Kegemaran Qhaliff bila ..





Bila dia tgk tv !!! Cabut bulu kaki bapak dia !! Boleh gitu ??

Published with Blogger-droid v2.0.9

Ada ke gambar masa muda ?

 

Penat woo aku berusaha untuk mencomelkan otot-otot aku ni haaa yg dah berehat lebih 4 bulan ! Hehe .. Ditambahkan lagi dengan pemakanan yang penuh dengan lemak lemak yang cukup merdu bagi mencantikkan perut serupa perut gajah tu haaa .. huhu ..

Bukan senang mau senang .. Usaha mau lebih.. Tapi bila dikatakan gambar masa muda , apakah aku patut terasa ? Oh tidak sama sekali.. Ehehe.. Opkos la seronok sbb masa muda aku ialah 10 tahun lepas.. hehe .. Padahal gambar dibawah ni berlaku 3-4 jam yang lalu .. hehe ..

Pastu ada orang komen kat instagram kata ni badan tahun bila ?? Huwaaa.. sampai hati diaaaa … huwaaaa ..

Cantik tu tak la.. tapi ok la dari badan papan lapis kan ?

IMAG4658_BURST003  IMAG4662_BURST018 IMAG4662_BURST017  IMAG4661_BURST010

Nampak muda tapi tenaga dah mmg cam orang tua dah .. Huhu .. Tak terdaya dah ambo neh nak tarik berat berat .. huhu .. Terima je la hakikat.. Tak lama lagi , bersara …

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI