Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 20 November 2012

Perunding Kewangan/Perunding Saham Amanah di Agensi Atrium

 

- IKLAN STICKY POST . ENTRI TERBARU DI BAWAH ENTRI INI-

clip_image002

Puan Hismazaitul Azmy

(Solekan dan tudung dari RedGlow)

Pernahkah anda terfikir sampai bila terbatas dengan jadual kerja yang sama rutin membosan dan paling penting pendapatan yang memaksa anda akur dengan apa yang ada…

Puan Hismazaitul atau lebih dikenali dengan panggilan Hisma memulakan kerjaya dengan langkah berani dari kampung ke Kuala Lumpur. Bermula dengan kerja kilang dengan gaji RM 800 sebulan dengan menyewa beramai-ramai kerana kekangan kewangan membuat Hisma berusaha untuk keluar dari kepompong kesusahan.

Kemudian Hisma bertukar dari kerja kilang ke kerani dan dari kerani ke operator maxis hingga ke pramugari dengan pendapatan RM 5000 sebulan. Namun kerjaya pramugari tidak menjamin kehidupan yang normal baginya apa bila Hisma mengambil keputusan berumahtangga dan ingin memulakan hidup berkeluarga.

Dalam usaha mencari kerjaya baru Hisma mengambilkira banyak perkara seperti berapa jauh tempat kerja, berapa belanja petrol, berapa belanja tol, parking dan berapa GAJI yang mampu diperoleh dengan usia dan kepakaran yang ada.

Nak memulakan perniagaan tiada modal tiada pengalaman tiada asas. Nak sertai MLM tak tau menjual barang.

Syukur apabila diperkenalkan dengan kerjaya sebagai Perunding Kewangan, Hisma diberi tunjuk ajar dan ilmu bagaimana menjadi seorang Perunding Kewangan dan Perunding Amanah Saham ( Unit Trust Consultant) yang bagus. Paling utama dengan hanya berbekalkan yuran serendah RM 250 dan tidak perlu menjual barang.. Kerjaya profesional ini sentiasa bertemu pelanggan untuk berkongsi maklumat tentang kelebihan penyimpan wang di Saham Amanah

Seperti biasa tentangan dari banyak pihak membuatkan Hisma nekad untuk berusaha gigh membuktikan kerjaya pilihannya adalah tepat. Lahir dalam keluarga yg sederhana di mana ibubapanya merupakan kakitangan kerajaan sememangnya satu cabaran.

Namun semua tu tidak mematahkan semangat apabila bulan pertama Hisma mendapat pendapatan seribu lebih, RM 2000 pada bulan kedua, RM 5000 pada bulan kelima dan RM 15,000 pada bulan ketujuh. Pada bulan kelapan Hisma boleh berbangga dengan sebuah BMW kereta mewah pertama yang dimilikinya.

Kini Hisma bukan sahaja CEO di Agensi Atrium Consultants yang berjaya malah Hisma telah membantu ramai lagi perunding di bawah naungan Agensi Atrium miliknya.

clip_image002[4]

"Kerjaya ini banyak merubah hidup saya, cara komunikasi saya, cara pemakaian saya, dengan siapa saya bergaul. Kalau pada mula-mula bekerja saya tidak mampu memiliki barang berjenama. Tapi di awal penglibatan saya Alhamdulillah saya mampu memiliki beg tangan berjenama Coach…

Alhamdulillah kini saya merasa untuk menggayakan beg tangan berjenama lain seperti LV,Gucci mahupun Chanel. Syukur."

clip_image002[6]

Memandu kereta idaman…

clip_image004

Mampu memiliki rumah dan kereta yang menjadi idamannya selama ini.

Berminat untuk bersama Atrium Consultants?

Sila hubungi : 0123139044 /WhatsApp : 0102313904

FB Page : Atrium Consultants

Emel : hismazaitul@yahoo.com.my

Bangladesh je ??

Hahaha.. Pastu AFF ? Tu je sasaran tahunan bolasepak  Malaysia .. Aku pasti peminat bola pon ramai dah naik boring ..

Kalu juara lg , pastu ?? Sukan SEA lak ? Asia ? Dunia ? Sampai bila eh ?

Politik je kita teror !

Published with Blogger-droid v2.0.9

Durian Crepe punya hal !

 

Waaah .. Aku tak tau apa menda tu pada mulanya .. Wife ada cakap dia nak blajar buat durian crepe ni .. Aku tak kasi sbb nanti aku kemaruk makan durian balik .. Hehehe .. Aku antu durian ! Tapi tak leh nak makan sangat sbb nanti sakit pala .. huu ..

Ada sekali tu , aku g umah mak aku dan ada la pulak durian crepe ni .. Aku pon rasa satu .. dan satu lagi.. dan lagi ! Ok , fine ! Aku terjebak sudah ! Huhu ..

Dan kebetulan lak ada kawan blogger yang kerja di Putrajaya tanya aku nak beli durian crepe yang sepupu dia buat ? Huhu .. Aku tanya wife .. Dia nak ! Gulp .. Abis laaa ..

Aku pun order dua semalam. Hehehe .. Dan tadi dia hantar kat aku .. Tak sabar nak rasa ..

Dan .. dan .. ok fine ! Sedap .. Tekak aku leh terima .. hahaha .. Nampak gaya , kejap je abis ni .. hahaha …

Haaa .. bagi yang tinggal kat area Putrajaya , teringin nak order .. Leh cari EFA NUR di FB dan blognya , http://efagurlz.blogspot.com/

Sejurus mak dia pergi ..

 

Sebelum tidur .. Ni muka stendek laaa .. Ayu gitu haaaa .. Memang mengoda punyaaa … Saja wat cute supaya kita g cium dia pagi pagi haa ..

Bila dah mandi .. kasi makan … Haaa .. amik kauuu .. Dia dah segar ! Nak kasi dia tidur , ikutkan mmg mudah sangat laa .. Tapi bila dah cukup tidur , maka …

Tamo tdo dia walaupun mata dah merah ! Tu tanda dia mengantuk tapi paksa diri tamo tidur .. Huhu ..

Main , gurau … kasi dia ketawa puas puas .. Dalam kul 12 lebih baru nak tdooooo .. Huwaaa .. Tu time mak dia nak balik ! Time tu patut dia menyusu direct ! Aiyoooo.. Rugi laaaa ..

Dan sepanjang mak dia ada rumah , dia lenaaaaa tidur .. Aku harap dia jaga dalam kul 3 lebih gitu .. hehe .. Banyak kerja leh buat ..

Tapiiii .. Melesett jangkaaan aku ! Bila mak dia keluar je rumah untuk g kerjaaa , tiba tiba …

Dan skang , dok meleser ngan aku .. Nak ikut je mana aku g !! Hahahahha … Adoiii .. 7 bulan niiii !

Kerana ‘gagal’ dapat 5A !

 

LEGA...Hafeq Shakirin tenang bersama ibunya selepas hilang dua jam.

Kerana menyangka gagal dapat 5A  dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2012  ,Hafeq Shakirin Abd Halim, bersembunyi di dalam dewan kira-kira satu kilometer dari sekolah itu sebelum ditemui menangis  2 jam selepas itu , oleh bapanya dan ibunya yang sebelum itu menghubungi polis apabila mendapati anaknya hilang.

Dalam Hmetro hari ni , segalanya bermula bila pihak sekolah tak senaraikan dia dalam senarai pelajar yang dapat 5A .. dan …

Saya sangka gagal memperoleh 5A. Ketika itu, saya cukup tertekan dan berasa seperti anak tidak berguna kerana menghampakan harapan ibu bapa. “

Sian kan anak anak ? Mak ayah taruh harapan besar untuk lihat kecemerlangan mereka dan anak mereka tertekan untuk mendapatkannya .. Hurmm

Nasib baik dia lari kan diri .. Ada kes yang lebih teruk dari tu ! Perghhhhh…  Disebabkan tu jugak , ramai yang meniru dalam ujian semata mata nak ‘tunaikan’ impian mak ayah ..

Oppa Putrajaya Style

 

Gaya Kengkang yang jadi ikutan dunia ! Hahahha .. Lawak tul laaa .. Menda menda gitu yang jadi ikutan dan kegilaan.. Nampak sangat kita dah takde citarasa hiburan ..

Bukanlah aku ni nak berfikiran kolot tapi entah dia pun cipta ‘tarian kuda sakit’ tu dengan tak sengaja dan gaya pun lebih pada mengarut tapi tup tup , MALATOP kooooo .. Siap dapat macam macam anugerah dan penghargaan .. Hahaha .. lawak ..

Semakin lama , semakin minda kita dilemahkan dengan hiburan hiburan sebegitu rupa hingga jadi lalai dan leka .. Tak caya ? Cuba jangan bagi anak anak kecil tengok tv hingga dia besar sekurangnya 10 tahun gitu .. Pastu bagi dia tengok tv .. Apa jadi ??

Seimbangkan .. Dunia , dunia gak kan ? Jangan sampai leka sangat hingga ada yang sanggup bergaduh demi hiburan .. Sanggup bergolok gadai demi hiburan .. Dan macam macam lagi SANGGUPnya .

Hurmm ..

Iklan 5 saat sat !

 

Shaklee Collagen Powder

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Nak tahu dengan lebih lanjut , sila klik SINI ..

Daddy , ku merinduimu ..

 

Sebelum tidur … Wife bagitau dia dok main main main sbb tunggu daddy balik .. Daddy g gym utk buang lemak .. Mak dia komplen dah !

Bila daddy balik .. Qhaliff dah ..Zzzzzzz … Siaaann .. Lama tunggu ..

Bila bangun pagi , mummy dia dah gi kerjaa .. Tinggal laaa Qhaliff dan daddy saja dan Qhaliff mula , mai jadi penyibuk !!

Dah dah !! Jommmm mandi , Qhalifff !! Pastu baca buku ! Jadi cam anak anak kak Norhayati Ramlan ( blogger Yatie Memories ) .. Semua pandai pandai .. Yang terbaru , dapat 5A .. Abang dan akak dia semua g belajar kat luar negara .. Mak ayahnya pulak , sangat sangat merendah diri orangnya .. Bagus gile okeh ! Tarak berlagak langsung terutama suaminya yang dah bergelar DR ( PhD) dan masih sanggup merendah diri bertanya mengenai  strategi blogging kat aku yang takde apa apa ni !

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI