Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 17 Disember 2012

Tiada lagi Hotel SELESA , Pasir Gudang

 

Frust .. kecewa .. Hari tu dengan hotel apa jadah namanya .. Kali ni , SELESA yang sungguh tak .. hurmm .. Katil je ok .. Lain , hampeh ! Baik tambah je HOTEL X SELESA langsung !

Nak aku listkan je segala permasalah atau aku cerita je ??  Hurmm.. Letih giler aku citer sbb dah membebel dalam kereta tadi .. Geram aihhh ..

Tak tau laaa nak kata apa .. Diorang buat hotel tu untuk tunggu  pelancong dari Singapore atau dari negara lain ke ?? Hampeh !

Esok , kul 12 kena keluar dah .. Mintak keluar kul 1 , tak kasi sbb ramai nak masuk ! PErghhh .. Ramai giler laaaa .. Serius ! Dengan siaran tv yang serupa guna ariel nun zaman bapak aku tu haaa … Apa lagi eh ???? Staff ? Hahahah .. Ok la .. ada yang mesra dan serius ada yang menyampahkan !

Internet kena bayar ! Semalam di Legend Hotel yang jauh best dari hotel ni , FREE je wehhh ! Dah la free , coverage sikit punya bagus giler ! Ni dah la bayar , nak bukak FACEBOOK pun aku sempat masak maggie lagi !

Esok , check out dari sini .. Ke Aman Sari yang terletak 8 km dari sini .. Dah gi booking tadi .. Dari pengawal keselamatan hingga ke staff dia , sangat mesra ! Bila aku tanya sapa owner hotel ni .. Dan aku tersenyum .. Patut laaa ..

Maaf , aku takkan amik dah hotel yang tak SELESA  ni ..

Terima kasih Adnan Ibrahim @ Mat Gebu !

 

Alhamdulillah .. Tercapai gak cita cita aku nak tidur di Sedenak .. hehe.. Bukan kat umah dia tapi kat Hotel Legend Sedenak yang sering menjadi impian aku untuk masuk ke dalam tu dan menginap untuk semalam dua ..

Dan paginya , leh gi serbu terus umah Mat Gebu .. lalalala ..

Tujuan ke Johor ni , ada sebabnya . Sebabnya , biarlah mereka saja yang tahu . Dan kesempatan ke Johor ni , seperti biasa .. aku dan keluarga aku akan singgah sebentar ke rumah Mat Gebu ..

Hehe .. Sepanjang aku berada di rumahnya, kami dianggap seperti keluarga sendiri walaupun hanya Qhaliff saja diambil Mat Gebu sebagai anak angkat .. Hahaha .. Mana aci kan ?

 

Dua juadah tengahari yang serius , sangat sedap .. Ada aku bagitau kat che Mat , perbezaan masakan air tangan lelaki dan perempuan.. Tak tau nak cakap camana tapi mmg ada beza tapi dua dua sedap .. hehe ..

Photo

Dan Qhaliff .. amik kesempatan ini dengan bermanja abis abisan ngan Mak Yah .. huhu .. Satu keluarga sangat peramah ..

Mat , terima kasih atas layanan yang tak berbelah bagi .. Ubi kentang buat Qhaliff dan tapau yang abis aku telan kuahnya tu .. Cheese durian tu , mmg sedap ! Nasib baik aku makan hujung hujung .. Kalau tak , confirm aku suh buat lagi .. hahaha ..

Terima kasih sekali lagi .. Huhu .. Tak tau nak balas camana .. Semoga Allah memberkati dan merahmati Mat sekeluarga .

Help !! Aarghhhhh …

 

Terkulai layu Qhaliff ngan Mak Yah tadi .. ibunya Mat Gebu tadi .. Kalu ngan aku , adehhh .. skang ni , satu patah perkataan aku taip , Qhaliff dah sampai depan pintu dapur .. Angkat .. letak sebelah aku .. Satu lagi patah perkataan dengan ‘Taaa taaaa.. blaaaa .. blaaa… daaa daa .. “ , sampai dah kat wayar wayar .. arghhh …

Memang dia suh aku tutup blog gamaknya ..

PIRQ MALAYSIA : Membantu menyelesaikan masalah anda !

 

Bang , kat mana kita nak makan hari ni ? Yang sedap dan ada diskaun .. Paling penting , dekat dekat sini jer .. Malas nak pergi jauh jauh ler .. Hehehe ..

 

Ahh , sudah .. dia ni ingat aku ni simpan application dalam kepala aku ke ?? Hurmm .. Haaaa ! Selesai masalah aku .. PIRQ MALAYSIA kan aku dh install dalam telefon bimbit aku tu.. Apa guna kan ?

PIRQ Malaysia satu aplikasi yang boleh digunakan pada hp android dan juga iPhone .. Sangat mudah dan sangat pantas untuk mengetahui apakah restoran yang berhampiran dengan anda dan memberikan diskaun  tanpa perlu print atau bawa voucher .. Terus je ke restauran tu .. Senang kan ?

Caranya mudah .. Download , login samada guna FB atau Email kemudian automatik PIRQ akan carikan untuk anda . Selesai masalah anda !

 

  

 

Senang kan ? Kata dah .. mana susah .. Huhu .. Ok , ok .. Dah tengok tu , apa kata kita g layan game yang mereka sediakan .. Siap ada hadiah lagi woo .. Klik SINI dulu .. Kemudian ikut je arahan yang diberikan ..

 

image

Peraturan untuk Pemenang Harian ( Daily Winners )

  • Peserta hanya boleh tag map sekali sahaja
  • Ada 10 maps  kesemuanya. Setiap map akan ‘dibuka’ setiap 3 hari
  • 3 peserta yang tag lokasi dengan tepat dan paling pantas akan menang untuk kategori hadiah harian yang istimewa
  • Download  PIRQ App untuk mengetahui dengan lebih lanjut utk mengetahui apakah hadiah yang ditawarkan dan bagaimana untuk melayakkan diri bagi memenangi hadiah utama..

Hadiah utama

Untuk melayakkan diri bagi memenangi hadiah utama , peserta paling banyak tagged lokasi  yang diberikan dengan tepat akan berjaya  !Dan paling utama , peserta perlu download .

 

Contoh seperti dibawah ini ..

Download app PIRQ dahulu ..

image

Kemudian anda akan diberi soalan .. Berdasarkan aplikasi PIRQ yang telah didownload , anda perlu menjawab soalan tersebut .. Mudah saja ..

image

image

Sebelum tu , anda diminta register dulu laa .. Tu je pun .. Mana tau menang kan ? Ala , saja suka suka je pon ..

image

Ok , tu jer.. Selamat bergembira dengan aplikasi PIRQ MALAYSIA ..

Alhamdulillah , selamat kitorang ..

 

Hehehe .. Dah baca entri aku semalam ? Yang pasal keadaan hotel yang aku kata evil tu ? Perghh .. Memang wooo .. Aku tak berani nak keluar dari bilik aku ni .. Tengok gambar bawah ni .. Huhu…Mana ada orang ! Aku jee …

Kat bawah tu , tempat parking kereta .. hehe .. takde kan ? Haaaaa … Tapi kalau musim golf , aku rasa tempat ni confirm penuh ..

Dan depan dia , lapangan golf .. Memang menghijaukan .. Ikut hati aku , nak jer aku berlari lari sambil berguling guling kat situ .. Huhu.. Embun penuh kat rumput tuu ..

Hehe.. Dari tempat parking tu aku ubah kereta ke tempat yang berhampiran dengan bilik aku .. Huhu ..

Alhamdulillah , pengawal keselamatan hotel ni selalu meronda ( hampir setiap jam di waktu malam ) dan tempat ni serius sangat mendamaikan kepala otak ! Kalau datang ramai ramai , pasti tempat ni menyeronokkan .. Aku tak sempat nak explore lagi sbb bateri hp aku dah tinggal 1% dan charger aku rosak !! Haihhhh .. geram betul aku.. Time gini wat hal .. Nasib baik ada car charger .. kalau tak ???

Qhaliff .. lena sampai kul 5 pagi .. Dia sedar , dia gendangkan kepala aku ! Grrr … dia dah puas tidur , dia kaco orang ..Ok , nak sambung tidur .. Sejukkk ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI