Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 30 Disember 2012

Kalau bayi 9 bulan dah cari ibunya ..

 

Hurm.. Teringat entri aku tengahari tadi pasal anak anak kecil dibuang ayah mereka setelah mereka kehilangan ibu mereka dan paling mengharukan aku ialah anak kecil yang baru berusia 9 bulan !!

Woii !! 9 bulan besar Qhaliff ok !! Bukan yang sangat tak tau apa apa tapi cukup kenal sapa mak bapak dia walaupun sekilas pandang ! Sampai hati buat naya kat budak usia gitu !!! Haihhh ..

Kejap tadi , Qhaliff yang dalam keadaan sangat mengantuk tapi tak nak tidur selagi tak dapat menyusu dari ibunya .. Dengan penuh setia dan sabar menunggu dalam pelukan aku ..

Bila mak dia abis mandi , dia dengar bunyi ‘klik’ yakni lampu bilik atas dimatikan .. Cepat cepat dia pandang ke tangga .. Tunggu bayangan mak dia .. Hurmm.. Tak muncul muncul jugak.. Dia lemparkan pandangan dia semula ke kaca tv ..

Seminit kemudian , dia pandang .. tak jugak ada .. Hampa jelas di wajahnya tapi tidak ada keluar setitik air mata lagi. Sabar menanti .. Hurmmm ..

Akhirnya , penantinan membuahkan hasil . Maknya muncul dan dengan pantas dia menolak badan aku untuk ke pangkuan mak dia .. Hurmm ..

Sayu aku bila mengenangkan nasib bayi 9 bulan yang dibuang oleh bapak dia tu .. Kejam sungguh ! Rokok lagi besar dari anak dia ! Grrr !

Lagi bayi mencari ayahnya..

Aku balik dari servia kereta pagi td , aku terus cari Qhaliff .. Hurm .. mana pulak hilang ..

Tuuuuuuu ... Port dia menyorok ! Duduk disebalik langsir dan memandang ke luar .. Mcm mengenang nasib diri je dia .. huhu ..

Bila tegur dia , baru pandang dan senyum .. huhu .. Siaaannn diaaa ...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sebak membacanya ..

Salah seorang anaknya , sebesar Qhaliff .. Qhaliff menangis nak susu pon aku dah kelam kabut ... Hurmm

Siannya .. Haih..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Madu untuk isteriku ..

Ada 4 botol gitu .. Ada yg tanya , apa beza madu asli n tualang .. Ada beza dr segi rasa...Khasiat , lebih kurang jer ..

Maka , terjwb sudahlah pd setiap tweet aku pasal madu tuu.. Hehe...

Dasat ompompuan ni .. Asal 'madu' jerrrr, terus ingat nikah lg .. Ingat senang keee jaga ompompuan neh ?? Huhh...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sian Qhaliff ..

Hurm.. sian dia semalam .. Dalam mengantuk mengantuk tu , beria bersungguh dia nak ikut aku keluar jumpa kawan kawan blogger yg dtg ke Putrajaya ..

Dia tgk aku bersiap .. Sembur perfume.. deodorant.. Pastu aku solat Isya dulu.. Dia merangkak dtg ke kaki aku dan berpaut .. Alahaii...

Wife amik .. dia meronta ronta nk turun. Aku siap solat..Dia tersenyum .. Merangkak ke arah aku .. Aku dukung dia .. Suka giler dia .. huhu..

Hurmm.. Nak bawak dia kuar , jam dah kul 1030.. Que Achmad dah tunggu luar.. Aku pas Qhaliff kat wife..Muka berubah..

Setengah jam kemudian, wife bgtau dia dah tdo .. Sblm tu , merangkak lagi dia hingga dpn pintu ..

Aku balik tak lama kemudian.. Dia lena dah..Subuh dia jaga .. Dia cari wife yang sedang solat.. Menangis bersungguh sungguh dia.. Aku dukung , dia tak nak.. Merajuk kah ?  Huhu..

Tetiba rindu sangat kat dia..Ni kat Perodua..Servis keta.Nak bawak dia, dok tdo lg .. Hurm..

Published with Blogger-droid v2.0.9
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI