“ Selamat pagi ,Cikgu Ben ! “

by - Rabu, Januari 02, 2013

 

Waahhh .. rindu giler dengan ucapan tuu.. Masuk tahun ni dah , er… bertahun tahun lamanya aku tinggalkan profesion perguruan .. Eceh .. Profesion la sangat .. Hahahaha ..

Walaupun sekadar guru sandaran , bakti mereka ni janganlah diperkecilkan . Kalau takde guru sandaran , guru tetap ni merana wooo .. Nak cuti pon susah .. Nak mc pon perit .. Yelah , sapa nak jaga kelas mereka. Guru tetap yang sedia ada pun dah penuh jadual harian mereka .. Nak suruh guru besar ? Mimpi laaa.. Zaman aku dulu je guru besar rajin nak ganti guru kecik ni haaa.. Zaman ni , susah dahh nk jumpaa..

Guru , adalah antara pekerjaan yang mulia.Sapa sapa saja leh apply jadi guru.. Sapa saja layak jadi guru tapi berapa ramai yg benar benar bergelar guru ? Tak ramai ok !! Hanya mereka yang bergelar guru saja tau akan hakikat itu ..

Apa pun , hari ini hari pertama persekolah sesi 2013 .. Buat guru guru yang baru mula mengajar , selamat bertugas . Buat guru guru yang dah lama , sila beri tunjuk ajar pada junior dan buat pelajar pelajar , sila ambil kesempatan ini untuk membalas jasa kedua ibu bapa anda dengan menjadi anak yang cemerlang dan juga buat diri sendiri agar punya masa depan yang gemilang ..

Perghh.. aku macam bagi ucapan kat perhimpunan lak .. Hahahah ..

You May Also Like

7 comments

  1. dari dulu teringin sangat nak jadi cikgu... tapi over confiden la aku tak dapat masuk maktab... cettt...

    BalasPadam
  2. Betul lah tu. GB la ni susah dah nak cari macam dulu.. Abah saya PK1 tapi dia buat kerja mengalahkan GB.. Sebab GB lepas tangan. Semua Abah saya kena settle.. Abah saya jenis tak cakap banyak lah. Dia buat je sebab anggap dah tugas. Bila JPN nak datang sekolah soal siasat GB je mesti dia nak mc lepastu suruh Abah saya yang jawab semua.. Macam'2 hal.. Apa pun saya sayang cikgu'2 dekat sekolah.. Jasa dorang tak pernah saya lupa.. Mereka lah yang membuat saya ke tahap ini :)

    BalasPadam
  3. Kita sebenarnya dilahirkan sebagai GURU.........

    Jom Melawat dan Shopping di Thailand dengan budjet minimum
    http://satunsiam.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. selamat bertugas kembali buat para guru2 seluruh malaysia... jasa kamu sentiasa dikenang.. (^_^)

    BalasPadam

  5. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit, semoga kebaikan hati Tuan/Puan menjadi amal ibadah hendaknya amiin.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    BalasPadam