Bila kita bersabar ..

by - Isnin, Februari 04, 2013

 

Alhamdulillah .. Satu lagi berita gembira aku terima hari ni . Walaupun aku agak ‘sedih’ dengan keadaan hari ini tapi aku cekalkan hati.. Inilah dugaannya .. Sesungguhnya ALLAH menguji kita dengan dunia ini ..

Seperti ada kawan kawan yang tahu aku dah kehilangan gadget gadget yang aku sayang tahun lepas , aku redha akan kehilangan tu .. Nak marah , tak guna.. Nak mengeluh , tak berbaloi. Yang pastinya , kita belajar dari kesilapan ..

Allah gantikan apa yg aku hilang itu dengan sesuatu yang lebih bermakna untuk aku sekeluarga .. InshaAllah , aku akan kongsikan dengan korang bila sampai masa nanti.. Dalam minggu ni jugak ..

Hurmm.. Tak semua yg kita minta dari ALLAH , akan dapat serta merta . ALLAH mengetahui apa yang terbaik buat kita . Tak perlu nak kecewa bila tak ditunaikan permintaan kita tapi inshaALLAH , ALLAH akan bagi yang terbaik buat kita. Yang penting , kita jangan lupa sapa kita ini dan tanggungjawab kita di atas muka bumi ini ..

You May Also Like

7 comments

  1. Allah lebih mengetahui apa yg terbaik buat hambanya..

    BalasPadam
  2. kadang2 benda yang hilang diganti dengan sesuatu yg lebih baik tapi lambat sikit. sabar dan ambik iktibar dari pengalaman yang ada.

    kadang2 kita ni bila nikmat tu Allah tarik mula lah macam nak kiamat. lupa bahawa smua yang adalah hanya pinjaman semata2

    BalasPadam
  3. Allah tidak pernah menzalimi hambaNYA..setiap apa yang berlaku tu tidak pernah sia2..ujian kesabaran tu akan Allah balas dengan kegembiraan..ameen,,

    BalasPadam
  4. moga yg terbaik ditentukan utk abg ben...sy pn tgh kumpul duit utk beli gadget impian..

    BalasPadam
  5. Doa usaha ikhtiar tawakkal... InshaAllah ada ganjaran yg kita tak mengetahuinya... X sabar nk tau kegembiraan bro

    BalasPadam
  6. Betul tu . kena ingat siap kita dan tanggungjawab kita :)

    BalasPadam
  7. Betul betul. saya pernah hilang duit.
    Lepastu redha habis la.

    Then, alhamdulillah dapat duit lagi berganda ganda.

    P/s :Setiap yang berlaku tu ada hikmahnya ;)

    BalasPadam