‘Masyukk’ ke blogger sekarang ?

by - Isnin, Februari 11, 2013

 

image

 

Hurmmm …. sama seperti bercucuk tanam .. Kalau sekadar main campak jer , kalau ada rezeki .. menjadi la .. Tapi kalau guna strategi dan perancangan teliti , dengan izin ALLAH .. menjadi .. Usaha , doa dan tawakal .. Jangan sekadar sehari dua je usahanya.

Ada yang sangka , jadi blogger ni masyuk !! Er , mmg masyuk kalau dia bijak gunakan apa yang dia ada untuk menjana pendapatan dengan lebih lumayan ..

Tapi kalau sekadar memain dan takde perancangan atau paling tepat sekali , ikut orang … Bila dengar buat blog leh dpt duit , maka beria dia pun buat.. Tapi lupakah kita , dengan tanah terbiar pun kita mampu jana pendapatan ? Yang penting , kita kena tau la apa yang kita buat .. Bukan main belasah jer .

Ada kawan ingat aku buat blog ni , menguntungkan .. Heee.. Benar !! Memang menguntungkan dari segi masa untuk anak dan diri sendiri .. Kaya tu tak la tapi alhamdulillah , buat masa sekarang boleh la hidup .. Cuma persoalannya , sampai bila kan ? Sebab tu perlu ada perancangan ! Sampai bila kita nak bergelar ARTIS kan ? Tu contohnya laaa.. Aku bukan artis mahupun retis !!

Tapi , mmg ada yang masyukkkkkk …  Heee.. Yang pastinya , bukan aku la.. Aku kelyuaaakkkkk …

You May Also Like

9 comments

  1. setuju tu perancangna itu penting.. dan jd blogger pun bukan selama lamanya kena ada juga perancangna lain hehe.

    sy xpenah kaya jd blogger sbb menulis ni satu hobi je.. hehe.. ada yg fikir jd blogger je kaya.. xpun melainkan dengan usaha keras..

    BalasPadam
  2. InsyaAllah kalau usaha yang berterusan.. :)

    BalasPadam
  3. berblog untuk mengisi masa lapang. lama2 jatuh hati dan nak kejar duit. grrr.=.='

    BalasPadam
  4. Mama ni termasuk dalam kategori TIDAK BIJAK LANGSUNG rasanya sebab dari tahun 2009 sampai sekarang, dengan nuffnang baru dapat RM87 je dalam akaun. Kesian kan!!! Belanja seminggu pun tak cukup... huhuhu...

    BalasPadam
  5. Merancang tak berapa susah tapi nak melaksanakan tu yang payah.Ben kena kata 'Syukur....' sebab rasanya blog Ben ni memang masyukkkkk..... Pukul 7 pagi pun dah seribu lebih follower.

    BalasPadam
  6. Baru berjinak dlm dunia bloger ni... Ap-apa pun semua perkara dimulai dgn usaha natijahnya kejayaan yg menanti... Kejayaan itu pula akan di sulami dgn rintangan dan cabaran... Semoga Allah berkati apa yg kita lakukan dan memberi manafaat kpd org lain... Sekurang2 nya utk diri sendiri.....

    BalasPadam
  7. Tulislah pendapatan blog Benashaari.com ni untuk inspirasi

    BalasPadam
  8. BETOL KATE ABG BEN TU . SKNG NI RAMAI NK WAT BLOG SBB DUIT ..

    BalasPadam
  9. wah....best la abg ben....hari2 leh makan kepsi kan...kekeke

    BalasPadam