Puaka kunyit menyerang aku !!

 

“ Bang , tolong gi kedai , beli kunyit  .. Nak letak kat hidung Qhaliff .. “.Pinta wife dengan penuh kasih sayang .

 

“ Baiklah sayangku .. “ . Sejak minum air alkaline tu aku semua ‘OK’ jer.. sejuk je dalaman aku .. Konon.. hahaha ..

 

Dengan langkah kanan , aku berjalan kaki ke kedai yang terletak kira kira 500 meter dari rumah aku .. Dekat jer .. Pergi balik .. 1000 meter jer .. Ok la .. nak bakar lemak lemak kat pipi aku ni … hehe..

Sampai je di kedai runcit ..

“ Dik , kunyit ada tak ? “. Aku bertanya.

 

“ Nak serbuk kunyit ke atau kunyit hidup.. “. Tanya pekerja kedai tu.

 

“ Er.. Yang zombie punya ada ? “. Aku tipu korang je dengan soalan ni .. heheh.. Giler ke apa aku nak bergurau dengan orang gini haa.. Mau gak kena sembur racun serangga kat ibu jari kaki aku nanti ! hahaha..

 

“ Kunyit hidup .. “. Jawab aku. Pastu bro tu gi masuk la ke dalam  untuk amik kunyit yang aku mintak tu ..

 

Bla bla bla …. Dia bawak la satu .. Memandangkan duit aku dok banyak lagi dan aku pun macam nak demam , aku beli air asam jawa 3 botol kecik .. hehe..

Pastu dengan girangnya , aku pulang ke rumah dengan harapan pasni elok la selsema Qhaliff tu .. InshaAllah ..

Sampai rumah , aku ketuk pintu … Wife sambut dengan penuh kegembiraan .. Seolah aku baru pulang dari kota membelikan Qhaliff kereta merah untuk ke rumah nenek ..

 

Aku serahkan plastik yang berisi air dan kunyit tu .. Suruh beli kunyit , aku tambah lagi dengan beli air .. hehehe .. Tak leh gi kedai aku .. Ada je nak tapau ..

 

“ Bang , mana kunyit ? “ . Tanya wife .

 

Nak wat lawak la pulak dia memalam ni ! Grrr.. Dah la penat nih …

 

“ Dalam plastik tu ler.. Takkan nak sorok lak .. “. Jawab aku .

 

Dia pun cari dan tunjuk pada aku bungkusan plastik yang aku bawak balik tadi .. Dan ternyata mmg takde ! Huh ..

Aku sarungkan sandal aku dan kembali ke kedai sambil mata melilau memandang kiri dan kanan .. Kot tercicir .. Hurmm .. Memang takda ! Haihh..

Sampai kedai .. Aku tanya kat bro kedai tu.. Kot dia terlupa letak .. Dia kata dia letak .. Aku rasa pun mmg dia letak . Tapi mana dia ??? Di mana itu kunyit ????

Aku pulang semula ke rumah . Untuk amik duit dan beli lagi .. Bengong jugak aku tak bawak duit kan ? Sedangkan dalam wallet aku tu , mmg ada duit tapi duit Qhaliff.. Aku tamo pakai duit dia .. hahaha .. Adoiii ..

Amik duit kat wife .. Seringgit je pon.. Pastu gi balik kedai untk kali ke 3 !! Sampai kedai , bro tu pun sedekah je kunyit kat aku. Aku kata kat dia  tak yah letak dalam plastik.. Aku nak pegang jev.. Kang cicir lagi ! Hehehe ..

Gumbira rasa hati weh !! Aku siap amik gambar tanda bukti aku bawak balik kunyit ! Untuk anak ku ituuu ..

Dan sampai rumah .. Wife melemparkan senyuman dan wajahya penuh bersemangat tunggu kunyit itu .. Aku berikan pada dia .. Tiba-tiba dia ketawa dengan kuatnya !! Kuat sekali !! Qhaliff menangis  sbb terkejut ! Aku turut ketawa !!

Photo

Aku abiskan malam aku semata mata beli HALIA !!!

Aku tak larat dah nak gi kedai .. Esok je la beli ..

41 ulasan:

  1. Woi ben kau ni apahal...aduyai putus urat kentut aku gelak lps habis baca...haha

    BalasPadam
  2. Hehehehehe, maaf gelak tak tahan ok..Dulu saya pun ada masalah kunyit dan halia tau..Ni salah orang kedai ke salah bro ni? :)

    BalasPadam
  3. hahahahhaha...tumpang gelak sama....ada2 je Ben ni...

    BalasPadam
  4. hahahha, IA JADI LAGIIIIIII..... Suatu masa dulu jadi dah :)

    BalasPadam
  5. ok, tak boleh berhenti ketawa XDDD adoyai :D

    BalasPadam
  6. Lorh boleh tertukar plak halia dengan kunyit...kekeke~

    BalasPadam
  7. Hahahhahahaahhaha...sebijik sama macam husband saya...tapi halia di katanya lengkuas...

    BalasPadam
  8. assalam, kalau Qhaliff faham....pasti diapun tergelak habis...

    BalasPadam
  9. sekarang ni orang kedai tu yg salah atau siapa? tengah fikir ni..patutlah dia bagi free heeee..memang kuruslah nanti pipi

    BalasPadam
  10. hahahahahaha... gelak sambil guling2...
    yenadeyyyy.. kunyit ngan halia pun tak bleh beza ahahahaha..

    BalasPadam
  11. hahahaha... sambil golek2 guling2.. yenadeyyyy apadaaaa

    BalasPadam
  12. hahahaha, adoii lawak laa bro ben neh..hihi...xpe2 kira exercise la tu kan, esok lusa kurus la pipi tu..hee :D

    BalasPadam
  13. hak'alohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. mendenyelaaaa bro ben ni.. haha!

    BalasPadam
  14. hahahahadoiiiii...rasanya bro kedai tu memnag saja nak troll'kan ben...tak mungkin dia tak kenal kunyit ngan halia....yg tak tau tu sebenarnya ben sendiri...kakakakaka

    BalasPadam
  15. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA......ni btul2 kene sampuk hantu kunyit.....pasni abg tnam jer la kunit hidup kat umah....paling truk pun x la kene lang alik 2,3 kali kan kalo kunit hilang..kih3....

    BalasPadam
  16. Astaghfirullahala'zim .... terpaksa istighfar akak menahan gelak yang sakan ni BEN...!hadoiiii - speechless dah

    BalasPadam
  17. hahahahahahahahahaha hang ni apahal ben , tak makan nasi lagi ka ????

    BalasPadam
  18. Hahaha lama dah xgelak baca entry BA rasa nak gelak guling2

    BalasPadam
  19. haahahahaa.. lawak 1000x
    dah besar panjang pun tak kenal halia ngan kunyit.. adohai ben!!

    BalasPadam
  20. haha, masih menjadi tanda tanya dimanakah kunyit tu tercicir. seram seh.

    BalasPadam
  21. Klakarnye abg ben.. Xkanla org kedai tu x knal kunyit dgn halia?? Cemana dia berniaga eh?

    BalasPadam
  22. Ternyata Ben bukan orang dapur. Kuang kuang kuang! :-D


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Free Sex

    [U] RoboChef!

    [U] Dah start Raya Cina?

    BalasPadam
  23. kahkahkahkah... lawak jenis apakah ini... jahanam isi perut aku gelak...

    BalasPadam
  24. hahahaha.... apalah En.Ben ni... jauh no beza kunyit ngan halia tu....patutlah wife gelak besar...

    BalasPadam
  25. hahhaha..gelak tguling2 bc n3 nie..sbr je la..kalu t'tukar halia n lengkuas ok lg..nie kunyit..adehh...

    BalasPadam
  26. bro kat kedai tu pun tak leh harap. lain kali google dulu, tak pun gi tgk kat peket serbuk kunyit, pasti ada gambar kunyit sebenar;-p

    BalasPadam
  27. hahahhaa puaka halia dimalam hari.. LoL

    BalasPadam
  28. kekeke..lawak la..berair mata dok gelak sensorang ni..sib baik qhalif tak faham..kalau tak mau guling-guling dak tecik tu..

    BalasPadam
  29. Hahaha lawak lawak lawak , patut sampai kat Instagram diletaknya gambar "kunyit" ni , hahahaha

    BalasPadam
  30. lawak la abg ben ni. kunyit ngan halia pun ley x prasan... haha sia ambik gambar bagai

    BalasPadam
  31. hahahahaha. - ketawa 2nd time.penat dah ni

    BalasPadam
  32. kelakar kunyit ni .... tokey kedai pun x kenal kunyit ke??

    BalasPadam
  33. halia tu untuk mummy and daddy halia hiris tipis + air madu suam..sedap..panaskan badan+tenaga=buang angin..kesian Qhaliff tu..kihkihkih..penjual tu pun mungkin silap kot..ke dah malam mengantuk..hati daddy girang bawa halia pulang..lalalalalala..

    BalasPadam
  34. adoi gelak guling2 baca...patut la tengok gambar macam halia bila baca dah abis kompem halia....

    saya selalu beli kunyit serbuk kat kedai india untuk letak kat hidung anak bila selsema....

    BalasPadam
  35. hahahaha...esok jangan salah lagi yer...=p

    BalasPadam
  36. Lawak2...mmg jambu r lawak kunyit ney....

    BalasPadam
  37. Lawak2...mmg jambu r lawak kunyit ney....

    BalasPadam
  38. lawak2..dgn confidennya siap amik gmbr...lawak2..mmg jambu r kunyit ney...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI