Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 12 Februari 2013

Sian tengok anak aku ni ..

 

image

Bila dia tengok sepupu sepupu dia di Kelantan ni berlari sana sini , dia mampu ketawa riang tapi … takde sapa nak main dengan dia .. Sedih, kan ?

Bila tengok dia dalam keadaan gitu , aku rasa cam nak menangis jer .. Bukan sbb apa .. Terasa begitulah dunia ni .. Yang mampu berlari , tak kisah dah keadaan sekeliling . Yang duduk tengok , teringin nak berlari .. Bila dah dapat berlari , terlupa dunia terus ..

Akhirnya , bila ada mainan di tangan dia .. dia main sorang sorang .. Sorang sorang dia ketuk sana sini mainan tu dan ketawa .. keseorangan ..

Yer .. akhirnya kita juga keseorangan … Di mana kawan ketawa ? Di mana kawan menangis ? Sapa yang bakal sedekahkan al-fatehah buat kita nanti ?  Yang dicintai ? Yang tercinta ? Atau mereka yang mengingati kita , dalam doa mereka .. dikala solat dan tidurnya..

9 komen :

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

qhaliff nak kawan tu...he he he...

Zurina Hj.Zainal berkata... [Reply to comment]

Itulah lumrah kehidupan a.ben....semoga hidup kita diberkati olehNya dunia & akhirat....

Yuliana Wahit berkata... [Reply to comment]

cian qhaliff..

Faizal Fredley berkata... [Reply to comment]

qhaliff nak adik tu..hihihi

ain samadi berkata... [Reply to comment]

Luahan mata hati...sebuah pandangan jauh,

ain samadi berkata... [Reply to comment]

Luahan mata hati...sebuah pandangan jauh,

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

assalam, tak pa Qhaliff...sabar sekejapje lagi....bila dah berlari...taula siapa juara...

sayidah napisah berkata... [Reply to comment]

subhanallah.

Nini Mohd berkata... [Reply to comment]

alahaii...kesian qhaliff.
takpe, nanti bila dah pandai berjalan pandai berlari, bapak dia plak yg penat nak jaga. ;)

http://ninimohd.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI