Jumaat, 22 Mac 2013

Qhaliff dan arwah Qhalif …

 

Sayu .. sedih .. pilu bila rakan blogger ini meninggalkan komen di blog aku ..

 

Qhalif..nama anak kita sama en.Ben..bezanya,anak sy dah kembali ke rahmatullah 27 hr yg lalu sewaktu usianya 21 hari..walaupun wajah anak x seiras atau serupa,nama yg sama tu tetap mmbuatkan sy suka tgk gambar2 dia..peliknya perasaan itu... “.

 

Bukan aku saja yang rasa begitu , jiran aku .. Mat Gebu siap up status di wallnya dan ramai rakan ke blognya untuk membaca coretan khas untuk anaknya itu ..

Bila membaca entrinya tu , teringat aku saat saat nak menyambut Qhaliff ke dunia ini . Perasaan gementar senantiasa ada .. Sewaktu menunggu , sewaktu dia tidak sihat .. Dalam keadaan yang masih begitu ‘ hijau ‘ , apa saja boleh berlaku.  Segalanya di luar kawalan kita . Terima dan redha .. Apa yang berlaku adalah ujianNYA untuk kita , hambaNYA ..

Begitulah manusia .. Bila ‘ada’ tak reti nak jaga .. Bila takde , barulah nak menyesal .. Tak kira sapa la kita baik aku sendiri , korang yang membaca ni , hargailah setiap detik , saat tak kira di mana jua .. Setiap masa yang berlalu , takkan kembali. Apa yang tinggal untuk kita cumalah kenangan ..

Sedekahkan Al-Fatihah buat arwah Qhalif Putra Mohammad Shaiful dan buat ibunya , semoga ketenangan dan ketabahan senantiasa bersama anda !

Baca di http://mommyrinduqhalif.blogspot.com/

 

HARGAILAH !

15 komen :

Sheda ucu berkata... [Reply to comment]

af fatihah wat arwah qalif putra.. inilah kasih syg seorang bapa...touching2 huk2

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

Al-Fatihah...

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

sedihnya... Al-Fatihah utk anak arwah blogger itu. Moga Allah berikan ketabahan ke segenap hatinya

ct siti berkata... [Reply to comment]

sedih baca komen dia sebab bayangkan ap yg dia rasa

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

Sungguh air mata ini mencurah-curah bila membaca luahan hatinya. Cari ruang utk add, tiada langsung... sy berusaha juga, akhirnya jumpa blognya yg sunyi sesunyi hatinya. Sekadar utk memberi sedikit kekuatan utknya. Blognya yg asal http://anasutera.blogspot.com/

Yana Sakura berkata... [Reply to comment]

sedihnyer..hmm..sabar ye..smga Qhalif Putra aman di sana.. Al-fatihah.. :(

eynaa berkata... [Reply to comment]

saya juga baru kehilangan anak dalam kandungan....telah merasai kehadiran dirinya di dalam diri ini..namun Allah lebih menyayangi anak kecil itu,saya telah kehilangan 2 anak didalam kandungan dan amat bersyukur masih diberi peluang menimang 2 cahaya mata...merekalah racun, merekalah penawar..setiap yang berlaku pasti ada hikmah..yang penting kita redha dengan KetentuanNya..

http://ritsfiy-mamacollections.blogspot.com/2013/03/kisah-sedih.html

Qurratul berkata... [Reply to comment]

Innalillahi wainnalillahi rojiun..
Al-fatihah buat arwah Qhalif Putra Mohammad Shaiful..
semoga ibu dan ayah arwah tabah menempuhi dugaan nie..

sedih juga rase tgk blog tu..dgn lagu nye lagi buat sayu hati..


noorhaidaz eyda berkata... [Reply to comment]

Al-Fatihah buat Qhalif Putra... Qhalif Mummy anak mu menanti di Syurga....

AyueJean AJ berkata... [Reply to comment]

Al-Fatihah.......

Farisha Lyssa Farish berkata... [Reply to comment]

belum lagi baca entry tu dh terasa sedih bila baca komen2.. :(

With Julia berkata... [Reply to comment]

abg ben..
julia sebagai umi rasa hiba dan sebak sgt2 tatkala baca entry abg ben nih...umi julia punya anak bermula huruf dgn Q juga...Qaiser ilman (raja berilmu) dah umur 6 bulan 22 hari...bila baca arwah Qhaliff lagi berjuraian air mataaaaaaaaa.....ya Allah lindungilah anak kecil ini ya Allah...yg pastinya syurga milik bayi tersebut :)

Roslan Putra berkata... [Reply to comment]

emmm... ini guru kelas anak saya kat SK P18... semoga beliau tabah dengan ujian ini. Al-Fatihah

Dkna Abza berkata... [Reply to comment]

al-fatihah.. anaknya pasti tunggu ibu dan bapa di pintu syurga..insya Allah

Cik Fie berkata... [Reply to comment]

al - fatihah

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI