Bila kereta si isteri dilanggar !

by - Ahad, April 21, 2013

 

Hurm .. Dapat whatsapp dari jiran meminta pertolongan. Katanya kereta isterinya dilanggar. Aku berharap tiada apa yang serius ..

Alhamdulillah .. Nasib baik takde apa apa .. Aku terus bagitau wife yang mana ketika tu aku dok bawak Qhaliff pusing taman .. Wife ok jer.. Kenapa dia terus ok ? Haaa .. Segalanya mengimbau sejarah lama..

Apakah sejarah itu ? Wife aku pernah kemalangan gak .. Dilanggar dari belakang . Masa tu dia masih bertitle tunang. Aku yang 0 pengetahuan mengenai kemalangan kereta ni , mintak tolong kawan opis aku yang sangat sangat sangat ok bila mintak tolong apa saja . Nama dia ? Haa.. Haswadi Yahya.. Aku bagitau ni sbb sampai bila bila aku terhutang banyak budi dengan dia .. heee ..

Dia , cerita banyak tarak punya .. Terus start enjin gi bawak aku ke tempat wife aku berkursus nun di Shah Alam .. Masa tu , aku tak reti memandu walaupun ada lesen ! Heeee.. Dan dari sana , terus ke balai polis Tun H.S Lee .. sbb lokasi kemalangan di Sungai Besi.

Di sana.. dialah yang tolong uruskan hinggalah selesai segalanya .. Dan kembali hantar wife ke Shah Alam dan kemudian balik ke KL .. Haaa.. Satu sen pon dia tak nak amik  bila aku hulur .. Baguskan ?

Dari situ , aku belajar .. Hari ni kita tolong orang .. Esok esok orang tolong kita.. Kita tak tau sapa kawan kita sebenarnya tapi bila berlaku sesuatu yang malang , kawan kita akan muncul .. 

Alhamdulillah .. berbalik pada jiran aku tu , segalanya dah ok cuma nak settlekan bab kereta jer. Yang penting , isteri dan keretanya okeh !

You May Also Like

7 comments

  1. Yelah abg ben, hari ni hari dia. mungkin esok lusa hari kita pulak kan.. Kalau kita buat baik insyaAllah akan dibalas baik..
    ~tadi tgk cerita omputih dia cakap "biar siapa pun kita, sentiasalah berbuat baik walau hakikatnya kita takkan pernah sempurna"

    BalasPadam
  2. :) hari ini tlg org... Klak org tlg kita :)

    BalasPadam
  3. what goes around comes around. kena selalu amalkan ni. hehe

    BalasPadam
  4. yup..kalo kite mmg ada masa dan kesempatan..apa salahnye menolong kan? mana tau next tyme ada yg sudi menolong kita...:)

    BalasPadam
  5. susah nak jumpa kawan yang sanggup sama2 membantu masalah yang kita hadapi..

    BalasPadam
  6. Allhamdullilah dapat kawan jenis macam tuh.. :)

    BalasPadam