Daddy dera Qhaliff !

Kalu bwk gi klinik , doktor mesti akan kata gitu punya .. Hurm.. "Ayah dia merokok tak ? " .  Iskhh ..

Padahal ..Dari sekecil gigitan , jd gitu dan akhirnya pecah dan kecut ! Punca masih tak tau !!

Published with Blogger-droid v2.0.10

7 ulasan:

  1. kenyang no kaki qhaliff.. eh, encik BEN!!! saya suka Encik BEN punya header!! cantik.. tambahan pulak si kecil tu ada.. kiut sgt!!

    kembung air tu nak kata kudis air bukan.. kalau kudis air dia banyak.. cam meletup2 tu.. tapi rasanya cam kena benda panas je.. sebb gelembung dia lain tu..

    BalasPadam
  2. kena gigit serangga ke? kalau sebab digigit serangga, anak saudara pun ada masalah yg sama...biasanya doktor bag ubat sapu je...allergic..

    BalasPadam
  3. Naz pernah kene mase kecik..betul..tak tau gak pe punca nya..

    BalasPadam
  4. salam PCB...
    tringat anak buah awin ms kecik2 dulu. dia kuar gelembung air mcm gini gak.memula sebijik2 gini.. pstu pecah, pastu tumbuh lagi. makin lama makin banyak. pi klinik biasa dia ckp gatal biasa. bg ubat sapu. tpi bila sapu makin berair. then pi kt klinik pakar kulit...

    bila pi pakar, doc kata sejenis eczema... eczema ni ade banyak jenis.yg anak buah lupa la istilah utk gelembung tu... td search antara Dyshidrotic Dermatitis, atau Contact Dermatitis...

    doc kata kalau kena ms budak (bayi), akan hilang sepenuhnya bila masuk umur 7 thn bile msk umur kanak2. kalau kena umur kanak2, akan hilang sepenuhnya bila masuk umur 12 thn (remaja). kalau kena time remaja akan hilang bila msuk umur dewasa.hilang tu hilang tpi akan keluar balik. so kalau mkn ubat, hilang pun, dia akan tumbuh balik. tp kalo kena time alam dewasa, lmbt nk hilang la. gituuuuu... pastu doc kata, pemakanan kena jga. kalo kena gigit serangga pun dia akan jadi gelembung air ni.

    doc kata selalunya kena sbb genetik. salah seorang dh keluarga dulu2 yg ada masalah eczema atau keluarga mana2 belah ada mengidam asthma. haaa gitu la...

    anak buah punya mcm gini la tpi bila tumbuh banyak2 tu makin melarat. dan gatal2. pegi klinik biasa doc xdpt detect apekebenda. pi pakar kulit, dia tgk skejap je dh tau. skrg anak buah dh ok..cuma kdg2 kuar jugak la.

    so itu aje nk share pengalaman anak buah sndiri. tp xtau la Qhaliff punya sama jenis or lain jenis....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009