Bisnis blogger dengan company besar !

by - Rabu, Jun 12, 2013

 

Alhamdulillah .. satu lagi perjanjian tercapai semalam . Walaupun tak la menjanjikan pulangan lumayan yang mampu membuatkan aku menikah lagi tapi cukuplah untuk belanja keluarga sebulan dan bayar hutang hutang yang ada ..

Part nikah tu tak leh tahan kan ? Hahaha ..

Ok .. sambung .. Tiga kali dah aku deal dengan company besar ni . Kali pertama dulu , dia anggap blogger ni cuma ‘flyer’ jer .. Kira anggap kejar glamer je la.. Kira terhegeh sangat la dengan memadai dapat bergambar dengan artis .. Pastu bagi produk dan sedikit bayaran .. Tapi suruh promosi kaw kaw punya .. Maaf laa yer .. Bukan aku dan juga kawan kawan aku.. Mungkin ada tapi bilangannya kecik sangat ..

Yang kedua .. Ni letih skit .. Cerita juta juta ! Asal gebang jer terus suruh bayangkan juta juta dalam akaun kita ! Mak aihh .. Aku dengar je laa .. Atas dasar percaya kerana ‘terhutang budi’ , aku buat gak la.  Tapi seperti yang aku jangka , mmg hampeh ! Nak pekena orang jer ! Malangnya beberapa orang kawan blogger kenalan aku terkena juga. Produk bagus tapi cara bisnis tu memalukan !

Yang ketiga ni , syarikat besar gak. Alhamdulillah.Berkat pengalaman aku deal bisnis , aku terus terang je dengan mereka .. Takde nak main komisien atau perjanjian sana sini .. terus tunai ! Dan mereka setuju .. Senang cerita ! Kita buat kerja , mereka buat kerja .. Bayar dan promote.. Selesai ! Senang gitu ..

Setelah hampir 6 tahun aku dalam bidang penulisan blog amatur ni , aku baru tau .. belum tentu yang besar tu berduit dan yang kecik tu , tak mampu !

Apa saja aku buat sekarang , aku kena fikirkan akhirat dan keluarga aku ..  Nikah lagi ? Er ..

You May Also Like

11 comments

  1. hehe..

    hakikat bisness - belum tentu yang besar tu berduit dan yang kecik tu , tak mampu !

    BalasPadam
  2. ayat paling last sekali,satgi kena piat telinga pulak...hahaha.

    yang penting blogger sekarang bukan mudah ditipu dan tertipu...
    hehee

    BalasPadam
  3. rezeki berada dimana-mana kan. janji halal. usaha pun nak kena lebih ^_^

    BalasPadam
  4. adehh... tak habis2 nikah lagi... mohon masukkan dlm target list 2014 nnti... wakaka... btw, congrate bro...

    BalasPadam
  5. Ada branikah mau nikah lagikkk...??? Ahahhaaaa...

    BalasPadam
  6. Nikah lagi? Nk kena seligi dgn Qhaliff? Hihihi.

    BalasPadam
  7. nikah? habis lah kena silat ngan wife bro hehe

    BalasPadam
  8. da 6 tahun menulis blog??? perhh...sedar x sedar je kan masa berlalu

    BalasPadam
  9. Admin Blog yang sangat produktif dengan 'kisah' yang fresh dan menarik. Dapat menyedot' pengunjung yang begitu banyak. Ketika saya menulis komentar di pojok kiri atas terekam ada 6.847 pagetoday dan 73 online. Tentu tepat dan ideal untuk mempromosikan suatu produk di blog seperti ini. Selamat dan sukses bisa berbisnis dengan company besar. Salam cemerlang dari Indonesia.

    BalasPadam
  10. Errr..kerap plak soal nikah tu terkeluar yek ..

    BalasPadam
  11. Nikah lagi...?
    Ok je...jgn lupa jemput yer...

    BalasPadam