Blog dan laman web perlu ada lesen ?

by - Ahad, Jun 09, 2013

 

" Media online di negara Sigapura perlu memohon lesen di bawah Lembaga Pembangunan Media dan perlu membayar deposit sebanyak AS$ 39,500 (RM122,141).
Selain itu, media online turut tertakluk kepada undang-undang iaitu perlu menarik semula berita yang tidak menyenangkan dalam masa 24 jam
. ". – Sinar Harian Online

 

Aku pernah up entri berkenaan ni.. Ramai benar membangkang ! Yelah , takkan blog cikai cikai cam aku ni pon nak kena ada lesen ? Senang nak kawal ke ? Mana boleh gitu .. Kalau segalanya nak dikawal , jadi apa kebebasan rakyat terutama dalam hak bersuara .

Kita ada SKMM dan pelbagai agensi utk pantau media online ni . Bila berlaku penyelewangan , maka tugas mereka untuk membanterasnya.

Memadailah dengan daftar di internet .. Tak perlulah dikenakan bayaran terutama pada blog blog kecil yang cari makan ni .. Yelah , nak meniaga burger depan rumah , dikatakan pencemaran , maka meniaga dalam internet je..

Macam aku kata tadi la .. kalau nak kawal juga , daftar je secara online .. Ada kebaikan juga terutama mereka yang gemar buat fitnah. Tapi tolonglah jujur , amanah dan telus .. Allah nampak ! Tak jujur kalu , letih nak nak usung beban amanah di akhirat nanti .. haaa .

You May Also Like

4 comments

  1. Aduh.. kalau daftar tu boleh lagi kira.. kalau kena bayar tu.. hurrmmm.. kena tutup blog lah, tak mampu nak bayar.. takde lah New Interesting Manuscripts dah pasni...

    BalasPadam
  2. adoyaiii yayyy, ini kalilah!!! adehhh

    BalasPadam
  3. alamatnya tutup blog la pasni..
    kalau blog perlu ada lesen,, maknanya facebook pun perlu ada lesen sebab kat dalam tu banyak kaki fitnah wooo.. kucing garong pun byk kat dlm fb tu.. haha..

    BalasPadam
  4. alahaiii hope malaysia xfollow..

    BalasPadam