Pengasuh dera ? Ayah belasah anak ?

by - Jumaat, Jun 28, 2013

 

Kalau pengasuh yang dera .. biasa dah dengar kan ? Kalau ayah dera ? Mula laaa mak mak berkata .. Tapi bila mak lak yang dera ? Haaaa.. camana tu ? Tapi kisah mak dera anak amatlah jarang nak dengar kan ? Sayang anak la katakan .. kecuali yang sanggup buang anak tu .. Hurmm.. Tertekan la tu ..

Tak pelik .. Zaman ni , macam macam dah leh nampak .. Tekanan perasaan mmg antara penyakit kronik warga dunia skang ni .. Cam semalam di Harian Metro , anak nak rogol maknya sendiri ! Bukan negara luar tapi dalam negara kita sendiri haaaa .. Apa cerita ?

Keratan akhbar yang aku amik dari Harian Metro ni , buatkan aku geleng kepala ketika membacanya … Hurm .. Apa nak jadi ? Dunia dah sampai penghujungya ..

Entah la…kita jangan kata lebih lebih .. Kita pon ada anak atau akan ada anak .. Bukan mudah nak hidup di zaman ni.. Pengaruh negatif ada di kiri kanan kita .. depan belakang.. Antara nampak atau tidak .. perasan atau malas amik tau !

Published with Blogger-droid v2.0.10

You May Also Like

3 comments

  1. Memang tidaklah mudah menghadapi perangai anak yang kadang membuat kita 'jengkel'. Anak memang polos dan tidaklah bersalah. Orang tua dan lingkungan sekitarlah yang juga berperan dalam membentuk karakter anak. Berbahagialah orang tua yang mempunyai keluasan hati yang dalam menghadapi begitu banyak cobaan. Tepatlah ungkapan 'anak dan isterimu dapat menjadi musuhmu'. Salam cemerlang dari Indonesia.

    BalasPadam
  2. besar cabaran nak besarkan anak2 zaman sekarang... kalau mak ayah cukup bekalan ilmu ngan iman, habislah....

    BalasPadam
  3. Takut sekarang nih..macam2 jadi...

    BalasPadam