Sebuah cerita , sekadar perkongsian ?

by - Sabtu, Julai 20, 2013

 

image

Subuh tadi , aku ada terima msg di Whatsapp . Aku baca dan kemudian aku kongsikannya di Facebook.. Pastu sambung tidur ! hehehe … Ngantuk .. seminggu tak cukup tidur ..

Bangun je dari tidur .. Aku tengok FB .. Terkedu jap .. Beratus-ratus  komen dan yang shared di FB mereka . 403 ?? Mak aihhh .. Terkedu guee ..

Bila aku buat perkongsian , aku harapkan SILA AMBIL IKHTIBAR sbb aku pon kekadang terlupa dan leka .. Maklumlah , kita ada kerja dan tanggungjawab tapi tidaklah sampai terlupa akan anak kita tu.. InshaAllah ..

Sahih ke cerita tu ? Kita sedia maklum , dalam FB ni ada berjuta juta cerita dan gambar yang menceritakan pelbagai isu .. Apakah kesemuanya benar belaka atau fitnah belaka ?

Aku pon dapat msg mengenai satu kehilangan anak , kes ragut , rompak di Whatsapp .. Siap bagi no telefon serta gambar.. Aku nak publish di FB pon was was ..  Yelah , benar atau tidak ? Kalau tak benar ? Kalau benar ? Ah , sudah .. Mana ada masa nak call dan tanya  orang tu sendiri ..

Kesimpulan .. bila baca cerita cerita gini , tak perlulah kita nak maki hamun .. Istghfar .. Sedekahkan Al-Fatihah dan jadikan pengajaran dalam hidup ..

Dan pengajaran buat aku .. jangan memandai mandai lagi kongsi di FB kalau takde bukti .. sebenarnya cerita tu ada gambarnya sekali tapi aku tak letak sbb kurang yakin akan cerita ni ..

Maaf dari saya ..

You May Also Like

4 comments

  1. Ohh aku tak perasan lak benda ni, mungkin aku cam lu gak bro, tidur. Apapun, maaf diterima walaupun aku tak tahu hujung panngkalnya.

    BalasPadam
  2. Betul tu. Banyak perkara yang perlu ditapis sebelum dikongsikan di FB.

    BalasPadam
  3. Aku dah baca cerita ni dlm fb rasmi PDRM smlm... mmg sahih ada berlaku kes ni tp sejauh mcm kebenaran jln ceita tu x pasti plak... sbb ada versi kata dia g hntar adik dia kat airport lps tu bergegas ke skolah smpai terlupa nak hantar ank ke rumah pengasuh. Ank plak tido senyap jer kat blakang... sbb tu die x prasan... apapun alfatihah utk arwah... harap ibu tu tabah...

    BalasPadam
  4. Cerita ni macam hampir sama dengan satu kisah yang berlaku awal tahun dulu.. yang tu masuk berita kat tv so macam sahih laa... yang ni... wallahu'alam...

    BalasPadam