Aku tak nak , aku tak nak laaa !!

by - Selasa, Ogos 27, 2013

 

 

“ En.Salbani bin Ashaari ke ? Saya dari … bla bla bla .. Encik , perlindungan yang kami … bla bla bla … “

 

Ok , aku bagitau dah aku dah ada dan tak berminat .. Dan waktu tu aku sibuk walhal tak pun.. Nak menolak cara bersopan kata orang ..

Dan dia pon kata nanti dia call semula di lain hari ! Tertanya gak aku , dia ni tak faham bahasa ke ? Aku tau ianya bukan scam tapi aku tak berminat nak melanggan insuran melalui telefon ! Kalau aku nak , ramai je kawan aku agen insuran tapi aku baru je batalkan insuran aku .. utamakan isteri dan anak aku ..

Semalam , dia call lagi .. Aku tak jawab .. Hari ni dia call lagi dan lagi ! Dia guna dua nombor yang berlainan ! Perghhhh .. Sampai gitu sekali taktik mereka !

Aku kesian kat mereka yang keje gini haa .. Mereka ‘terpaksa’  dan aku pun terpaksa kata …

Maaf la yer …

You May Also Like

9 comments

  1. heheh..
    berminat sungguh dia ngan ben..
    dalam list dia xdek org lain dh kot..

    BalasPadam
  2. kadangkala kita perlu bertegas la bro ben..bila orang mula buat buat tak faham dengan apa yang kita cakapkan setelah berulang kali..

    BalasPadam
  3. bang ben bagi harapan mase mula2 tu.. tu yang die mengekor je tuh. haha

    BalasPadam
  4. salam en.ben.. mungkin boleh efer pada link ni http://www.mazidulakmal.com/2012/12/pendedahan-ini-mungkin-mengelakkan.html untuk pastikan panggilan tu scam atau tidak.. sekadar berkongsi..

    BalasPadam
  5. Saya pun pernah kerja macam ni. Kerja halal, tapi rasa macam kena tipu sebab kena call orang. Banyak pengalaman kerja saya kat sini. Tapi satu yang baik, kerja ni mengajar macamana nak memberi customer service yang baik untuk pelanggan. Ilmu yang dapat di sini saya guna dan praktis sampai sekarang. Jangan hina dan kutuk diorg, sebab saya pernah lalui apa yang mereka rasa. Tak suka, tapi terpaksa. Ada pelanggan yang hina dan maki, terutamanya bukan bangsa melayu. Semalam, dekat Petronas Presint 9, datang beberapa orang budak cina, cakap lembut gigi dari lidah minta derma. Bila terkenang kembali pengalaman saya tu, saya cakap dgn suami, hanya orang melayu sahaja yang murah hati dan sanggup melayan bangsa lain dengan baik dalam dunia ini. Sebab tu dalam Putrajaya ni berebut-rebut segala bangsa datang minta sedekah. Orang melayu nak minta derma kat kawasan bukan bangsa dia? Alamat kena kejar dengan anjing sampai pengsan laaa... (maaf ye, bukan rasis, tapi kenyataan)

    BalasPadam
  6. jwb jer dah ade... kalau die tanyer ambk insurance ape dan brape byr bulan2 dan cover mcm mane... juz jwb saya taknak dedahkan apa2 pasal insurance yg sy dah ambk tu... soryy..

    BalasPadam
  7. akak pun sama Ben dihambat agen insurans ( utk anak ) - first time dia call akak jawab sbb tak kenal nombor tapi akak bagitau tengah driving so tak dapat nak sembang lepas tu dia call berkali2 hingga harini akak tak jawab2 dah ... akak terpaksa jugak ...

    BalasPadam