Beraya di rumah Sue Joshua

by - Khamis, Ogos 22, 2013

 

Alhamdulillah .. perkenalan dengan Sue Josuhua , blogger masakan yang mmg dah terkenal dikalangan geng geng masakan , membawa ke persahabatan dua buah keluarga dan juga persahabatan dengan rakan rakan blogger yang lain ..

Aku , hingga sekarang masih terhutang budi dengan keluarga ini dan keluarga ini sangatlah best ! Bermula dari Denmark , hinggalah ke Nilai kami masih bersahabat .. Segalanya kerana blog !

Semalam , aku bawa keluarga aku gi beraya ke rumah mereka di Nilai. Suaminya yang baru bertukar kerja di sini ( sebelum ni Johor ) .. Kesempatan untuk beraya depan mata , tak dibiarkan begitu saja .. Hehehehe..

Dari rumah aku ke rumahnya , tak sampai 10km pon.. Dekat sangat okeh ! Tak sempat kentut , sampai dahhhh ! Bila dah sampai tu , pastinya disambut meriah oleh suami dan anak anak mereka .. Dan rumahnya sangatlah mengagumkan aku ! Susun aturnya serta citarasa ala English tu mmg buat mulut aku asyik memuji jer .. huhu .. Jauh beza dengan rumah aku ! Hahaha ..

Suami dan anak anaknya yang sangat peramah dan sopan , mmg buat aku dan wife rasa selesa sangat kat rumah tu  .. Qhaliff ? Dia dah buat serupa ini rumah dia yang punya  !!

Seorang lagi kenalan blogger yang aku kenal hanya dari dalam blog , FB kemudian berjumpa kali pertama di PWTC , 5 tahun dulu … pon turut menyemakkan diri di sini ! hahahaa ..

Aku dengan perangai tak sudah aku yakni suka tengok jam tangan orang terutamanya yang berjenis chronograph .. hehehehe ..

Terima kasih Sue dan Joshua , Riko , Rika dan Riya … Makan semua best ! Nak tambah lagi , segan .. hahahaha ..

Destinasi seterusnya .. umah Mat Gebu lak .. huhu ..

 

Gambar – Sue Joshua

 

 

You May Also Like

7 comments

  1. Gambar yg last tu nampak lain sgt tak pakai spek.. err nampak ke tgk jam tu?

    BalasPadam
  2. Foto-foto yang menarik dan menawan memberi gambaran betapa eratnya hubungan kedua keluarga yang berbahagia di hari yang fitri ini. Silaturrahmi budaya yang begitu indah makna dan gemanya. Salam cemerlang !

    BalasPadam
  3. senyum meleret si Qhaliff bermain dengan kakak-kakak ye..

    BalasPadam
  4. Best kan jumpa kwn blogger ni, rasa macam dunia persahabatan kita makin meluas.

    BalasPadam
  5. salam.. slamat hari raya.. memang tiap kali raya, jalan2 rumah blogger ke bro ben? nampak cam best ja..

    tabiat tngok jam org tu, hmpir sama ja, dgn sy.. haha

    BalasPadam
  6. seronok dapat berjumpa dengan kenalan alam maya kita.. ;)

    BalasPadam
  7. Waaahh meriah dan cantiknya rumah baru Sue...Qhaliff kira anak angkat dah la kat situ ek Ben... Owh pasni nak ke Sedenak...eeemm...tertinggal jgk satu destinasi ni....huhuu

    BalasPadam