ELYSIUM , best ke tak ?

by - Rabu, Ogos 28, 2013

 

Semalam gi layan movie ni sensorang .. Biasanya gi ngan geng geng yang tinggal di Putrajaya tapi disebabkan ramai dok kata BEST GILERRRR ciiter ni , maka aku g laaaa tengok … Maklumlah , skg dah ada Maybank2u .. jadi boleh laaa beli online dan pilih seat mana mana yang aku sukaaaa !! Diulangi , mana mana sajaaaa yang aku sukaaaa ! Heheheh ..

Ok , sebelum tu ada preview KL GANGSTER yang ke berapa tah .. Serius , aku geleng kepala jer ! Kenapa ? Sebab pastinya budak budak yang tengok cerita tu , akan follow punyaaa laa ! Pelik tak ? Kenapa diorang tak jarang terpengaruh Hollywood punya tapi kalau filem melayu ni ,mudah benar terpengaruh ? Dan aku tak sokong filem filem gengster begini ! Pengajarannya cumalah ciput berbanding keburukkannya ! Maaf yer ! Hakikat !!!!!

Berbalik pada cerita Elysium ni , dari awal lagi tengok dah nampak apa akan jadi pada dunia jika kita tak jaga alam sekitar dari sekarang ! Menakutkan ! Malangnya mereka yang punya harta , mampu lakukan apa saja !

Jadi , filem ni simple je .. Heronya bukan ada super power ke apa tapi lebih kepada perjuangan hidup … Menariknya filem ni ialah kesan khas dan jalan ceritanya yang tidak membosankan ..

Berapa bintang dari aku ? Aku kasi 3.5 bintang dari 5 bintang .. Kalau 4 bintang , maknanya , aku leh layan sekali lagi .. tapi bagi filem ni , sekali je dah memadai.. hehehe ..

You May Also Like

7 comments

  1. betul. best.. suka kat mesin rawatan dia.ehehhe

    BalasPadam
  2. Nicee, thanks abg ben dh bg review :) dr haritu asyik doubt je nk tgk ke tak cite nh, last2 asyik pilih cite lain dulu je, hehehe.

    BalasPadam
  3. best. da tengok :)
    anyway, kalau ada mesin rawatan yang boleh pulihkan pesakit, mean real one, apa akan jadi pada perubatan yang sedia ada? :D

    BalasPadam
  4. 3.5/5 jer?
    tp tgk kn thriller agak menarik!

    BalasPadam
  5. polis pon canggih leh detect ada citizen database siap leh track heart beat...:D

    BalasPadam