Menangis mereka kerana Metallica !

by - Jumaat, Ogos 23, 2013

 

Dikala saudara seagama kita dibunuh dengan kejam , kita terkinja kinja dengan hibuan .

Dikala saudara kita dibunuh tanpa belas , kita masih sokong negara negara tali barut musuh Allah !

Malu aku pada Allah .. Apakah cukup dengan doa ? Apakah cukup dengan derma ? Sedangkan mereka disana bertempur hanya untuk tegakkan agama tercinta !

Benar, ianya berlaku di negara mereka tapi dasar perjuangan mereka adalah kerana ALLAH ! Kerana ISLAM ! Jika mereka tumbang , tidak mustahil kita pula jadi sasaran ..

Tak perlu perang ..kita awal awal lagi dah tewas .. mereka cuma perlu bagi kita hiburan dan kita gembira menerimanya ..

You May Also Like

20 comments

  1. Setuju tu..sepatutnya kita turut simpati dgn nasib saudara kita yg berjuang demi Islam..

    BalasPadam
  2. Allah.! kdg2 kita lalai sehingga lupa saudara seislam yg sedang berperang,.

    BalasPadam
  3. Semoga sama2 kita membentuk generasi baru yang cintakan Allah dan agama.... aminnnn....

    BalasPadam
  4. ada yg menangis sbb metalicca?
    mmg x lama ler idup tu.

    BalasPadam
  5. menangis kerana metalica?? nonsense giler..dah buat solat hajat dan menangis la melihat umat islam dibunuh dengan kejam dari menangis kerana,,,,

    BalasPadam
  6. Semakin hari semakin ramai umat Islam terkorban nyawa. Tapi yg lain masih leka dengan hiburan yg tak mendatangkan apa2 faedah. Musuh kita dah berjaya melalaikan umat Islam.

    BalasPadam
  7. mereka di uji dgn peprangan mnegakkan islam..kite di uji dlm bntuk hiburan....subhanallah....jauhkan lah aku dari ke alpaan...

    BalasPadam
  8. Dua foto tersebut membuat kita terhenyak dan prihatin. Dunia telah 'terbalik' dan beberapa kawasan di dunia ini 'membara' seperti di Irak, Afghanistan, Syiria, dan Mesir. Semua penduduknya mayoritas muslim. Pergolakan terus terjadi dan kapan akan berakhir ? Rasa kemanusiaan semakin menipis dan mengalami kemunduran. Kekejaman tiada henti terjadi. Anak-anak, wanita, orang-orang yang 'tidak mengertipun' turut menjadi korban. Semoga damai di bumi ini lekas terwujud dengan segera.

    Salam cemerlang dari Indonesia. Damai. Damai. Damai!

    BalasPadam
  9. kehidupan manusia..memang tak patut kalau nangis untuk konsert tu

    BalasPadam
  10. given that the band Metallica tu buat konsert 10 years or 20 years ago, will you come up with the same article tapi ganti dengan nama Linkin Park, Kpop or else? namanya hiburan (seperti kalian yg galak mengalir air mata masa tengok AF which i am fine, itu hiburan pilihan anda), but then again ia bukanlah satu demostrasi yg menyatakan mereka tk peduli tentang apa yang berlaku di sana. I beg your pardon.

    BalasPadam
  11. xde salah mereka nk menangis di konsert metalica ker, korean pop ker, nasyid ker.. hak masing2.. x perlu nk kondem2.. mungkin depa lbh baik dr yg suka nk kondem2 org g konsert rock or kpop, padahal diri sendiri tu pun ntah ada sumbangan ke idak pada benda yg sibuk duk dibanding2kan dgn konsert ni. tak pun, entah2 kalau pi konsert yg artis depa minat tu silap2 perangai sama gak.. or lg teruk. kebanyakan org membuat sumbangan kebaikan atau memnunjukkan sokongan ke atas sesuatu perkara, dlm diam, dan x perlu dihebohkan2.

    BalasPadam
  12. kenyataan dari salah seorg peminat yg hadir yg dipetik dlm rancangan hiburan mlm smlm tv9. 'syukur dpt tgk metalica'. sedih dgr kenyataan umat Nabi Muhammad SAW. tepuk dada tanya iman...

    BalasPadam
  13. and given that ada satu gambar sebelum konsert, peminat2 Metallica solat berjemaah beramai2. kenapa Ben tak cuba tampilkan gambar itu juga? mungkin dalam solat mereka, mereka beramai2 mendoakan kesejahteraan umat Islam di seluruh dunia (tapi kita manalah tahu, sebab sibuk cari salah orang). dan bagusnya juga bila mereka berjemaah beramai2, banyak pahalanya berbanding yg tak ke konsert tu sebab sangkut ofis sorang2, dan solat sorang. tak berjemaah dan tak bersatu dgn umat lain.

    dengan kata lain, lihat pada sudut positif juga. Islam tak ada kata tak menggalakkan hiburan, cuma yg disebut janganlah lalai dari mengingati Allah.

    BalasPadam
  14. @Blitzenius ada sorang kawan saya kata .. Dia solat 5 kali sehari .. Dia masuk disco .. suka suka je menari dengan kawan kawan dia .. bukan buat apa pon ..

    Ok ke ?

    Dalam Islam ada dosa dan ada pahala .. Dia solat , dia dapat pahala ..

    BalasPadam
  15. @Blitzenius oh ya .. kalau dah terjerit jerit , melalak lalak sampai layan ' kepala ' anda rasa itu ciri ciri seorang Muslim yang baik ke ? Dan hingga keluar air mata sbb layan konsert Metalica ?

    Saya tak kata mereka teruk atau jahat .. Bab yg mereka di opis solat atau tak , kita berfikiran positif je la yer ..

    BalasPadam
  16. @Faerie_Princess kita ada hak ke ? Ke hak kita ni HAK ALLAH ?

    BalasPadam
  17. saya pun tiada masalah dengan mereka jerit dan melalak.

    soalnya, apa yang mereka jerit dan lalakkan?

    unless, yang dijeritkan tu soal menyembah syaitan then you reserve my point.

    and , yes, semasa di konsert Metallica hari tu, merata2 lambang syaitan, pentagram terbalik berkepala kambing di badan keempat2 mereka. dan malam tu, kami tengok mereka semelih kambing 3 ekor di atas pentas. dah salah seorang daripada mereka ratah kepala kelawar. ia membuatkan kami satu stadium nak ikut perangai mereka... lagu2 mereka semua cerita pasal syaitan: Master of Puppet: syaitan One: syaitan, Fuel: syaitan, Blackened: syaitan, ... Jahat sungguh mereka ni. Buat yang lain, nasib baik anda semua dengar lagu Sharifah Aini, jika tidak kalian juga jadi jahat macam kami semua.

    BalasPadam
  18. @Blitzenius bro .. saya pon layan rock gak .. Takat ni , orang yang layan konsert tu , duk senyum je ke ? Rileks la.. Aku bukan budak budak yang tak tau apa apa langsung ..

    Gini je bro .. Entri aku ni mudah .. Aku tak persenda minat manusia lain ... cuma sekadar ingatkan diri ni dan rakan rakan yang alpa .. Dikala saudara kita ditindas , apa yang kita buat ? Memadai je ke berdoa ? Sekurangnya aku boikot konsert dari Amerika yang tak buat apa apa langsung bila negara Islam ditindas !

    Bila sebut boikot , jangan kata lak KALAU GITU BOIKOT LA SEMUA BARANGAN AMERIKA DAN YAHUDI.. Kalau gitu pemikiran anda , saya kata .. BAIKLAH , ANDA SEMENANGNYA BENAR .. TERUSKAN PERJUANGAN ANDA .. dan saya dgn cara saya.. Sekurangnya di akhirat kelak Allah tanya apa yang saya buat dengan jari jemari saya , ada la juga jawapan saya ..

    Gud luck bro . Tak yah bertekak .. Kita tau hakikatnya .. Sapa yang benar atau tidak , tak penting.. Biar Allah je yang hakimi nanti..

    BalasPadam
  19. @Blitzenius dan dikala saudara seagama kita dibunuh dengan kejam , saya tak sampai hati nak bergembira bersuka ria malah malu pada Allah sbb tak mampu buat apa apa ..

    BalasPadam