Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 30 September 2013

EPHYRA Kologen untuk aku selamanya ..

 

Kenapa aku kata untuk aku selamanya ? Ok, senang cakap la kan .. Setiap malam sebelum tidur , segelas Ephyra utk aku dan bila bangun , segelas lagi .. Semua ni aku dah ceritakan dalam entri aku yang lepas bertajuk EPHYRA : Sepaket setiap pagi ! dan EPHYRA Kologen menaikkan seri wajah aku ! .

Ada kawan berminat dengan Ephyra ni. Dia tanya aku Kelebihan EPHYRA ni dari sudut lelaki .. Apakah yang bagus sangat ! Haaa.. Aku terpaksa berbisik dengan dia bila bercerita sebab ‘ I malu ‘ okeh ! Hahahaha .. Bukan apa , nanti orang ingat aku dok cerita apa apa tah walhal cerita pasal orang dah kawin ! Haaa .. Kelebihan EPHYRA untuk orang dah kawin terutama pada lelaki ! Perghh..

Photo

Sehingga kini , aku dah amik 5 kotak Ephyra sebagai minuman kesihatan tambahan harian .. Selain wanita EPHYRA sesuai untuk lelaki jugak la ! . Takde apa perlu nak malu minum air yang menaikkan seri wajah aku ni .. hehehe ..

Selain dari seri wajah , terdapat perubahan pada penyakit tekanan darah tinggi aku . Bukan la nak kata Ephyra ni mengubati penyakit aku ni tapi sejak aku rajin minum Ephyra Kologen ni , aku amat jarang sekali mengalami tekanan darah tinggi… Bagi aku la.. Korang aku tak pasti .. Kalau nak cuba , apa salahnya kan ? Tak salah mencuba ..

Selain aku , lelaki yang aku kenali mengambil Ephyra Kologen ni ialah Norman Hakim . Menurutnya, dia amik selepas workout untuk menambah tenaga yang dah hilang setelah penat bersenam .. Selain dari tu , dia juga nyatakan kesan pada kulit dia lebih lembap dan kurang berminyak selepas minum EPHYRA.

Ini mengukuhkan lagi kata kata aku yang lelaki pun sesuai jadikan Ephyra Kologen ni sebagai minuman kesihatan harian mereka .

gambar norman hakim

Haaaa .. Persoalan yang berada dibenak anda , aku tahu dah !! Halal ke produk Ephyra Kologen ni  ???

Jangan risau aihhhh .. Untuk membuktikan yang produk ini mempunya sijil HALAL dari kerajaan Malaysia , mereka akan membuka booth ( nombor 078 ) di Ekspo Makanan Halal Terbesar Malaysia di Pusat Pameran Mines , Seri Kembangan Selangor pada 2hb Oktober hingga 6 Oktober nanti ..

Jangan lupa singgah yer .. Sebab mereka akan adakan cabutan bertuah dan pelbagai hadiah menarik menanti anda !

e-flyers-240913

ephyra-blog

Ok ,bagi mereka yang berminat nak beli , buat masa sekarang terdapat promosi  khas untuk pembaca blog ini iaitu 2 kotak  RM 380 . Cuma nyatakan saja nama blog  ini utk dapatkan deal tersebut.

Buat mereka nak mencubanya terlebih dahulu EPHYRA , kini ada dalam bentuk TRIAL PACK dan insyaAllah ,  kesan dia dalam tempoh 10 hari boleh nampak ..HARGA TRIAL PACK : RM 68 (semenanjung) / RM78b (sabah/sarawak)

 

Untuk maklumat lanjut, boleh layari :

  1. website official - www.oceanlife2u.com

  2. facebook- www.facebook.com/oceanlife2u

  3. instagram : ephyra2u

Jika ada yang berminat nak mencubanya , korang leh hubungi :

Shema Zailan (012 647 9747) @ Cantikbersamaephyra.blogspot.com

Jangan pandang ringan akan kunci rumah anda !

 

Anak kunci mangga patah setelah dia bengkok sebab kerap jatuh atau dicampak dek Qhaliff bersama mangganya sekali ! Huhuh ..

Nak taknak , mahu atau tidak .. penat tak tidak , kena gi kedai untuk buat pendua pentiga penempat  kunci ni sebelum semuanya patah !

Jangan pandang ringan wooo .. Bayangkan kalau kunci tu ada satu je , dan hilang sedangkan ahli keluarga ada di dalam rumah ! Camana nak keluar ???

Gi kedai buat .. Anak kunci tu saja RM10 .. perghhh .. Bapak giler mahal .. Ni mesti sbb petrol naik harga ari tu .. Ke subsidi anak kunci dah takde dah ? Hurmm..

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

NOKIA LUMIA 925 , milik ku akhirnya !!

 

Wargkhhh .. rezeki Qhaliff ni .. Aku ingatkan tak dpt dah hp ni.. Maklumlah , kamera , gps , call , sound , semua mmg best ! Nak pulangkan selepas review tu , mmg sedih laa .. huhu..

Aku menang kategori paling byk LIKE .. LIKE yg original yer.. Bukan beli beli punya .. hehe.. Alhamdulillah.. Leh layan byk game pasni ..

Terima kasih pada rakan yg klik LIKE dan yg sokong blog saya..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sekadar nak sakat aku je !

 

Beria dia berebut handphone Nokia Lumia aku tu ! Dia tau ke nak guna ? Hurmm..

Setakat ni , dia tau mana satu paparan yang betul atau terbalik. Selain dari tu , dia tau skrin tu skrin sesentuh ! Abis dia main tekan tekan gitu jer !

Photo

Masalahnya , dia bukan nak main sangat pon .. Lebih pada tak kasi aku nak main ! Aku pulak , bukan nak main pon.. Saja nak sakat dia suh mai kat aku ! Hahahaha ..

Bila dia amik yang tu, aku amik hp HTC aku yang satu lagi. Beria pulak dia datang nak amik yang tu dan Nokia tu dia nak main campak gitu jer  ! Nasib baik aku dah sempat baca apa dia nak buat !

Bila dah kasi yang HTC tu , aku guna Nokia .. Dia datang nak amik semula ! Kesudahnnya , aku letak dalam buaian .. dan sila tidur !!

Dan dia tidur … Hehehe.. Baru dapat update blog .. huhu ..

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Potong stim edisi dialog !

 

Nak dijadikan ceritanya … Maka …

Gitulah adanyaaa ….

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Ahad, 29 September 2013

Potong stim betui la dia ni !

 

Kesan dari kena tembak masa main paintball ! Nampak kat bahu dan lengan tu ? Perghh .. Tak sakit pon tapi rasa best je tengok ! Hahaha .. Lebam tu , rasa sengal skit jer. Cam kena jentik je rasanya ..

Jadi aku berposing tanpa guna 360 untuk simpan kenangan hasil bermain paintball ni .. Ada 7 kesan kesemuanya. Di peha ada satu . Di betis ada satu dan baki semua di bahagian tangan. Kalau betul punya perang , kiranya aku masih berpeluang untuk terus hidup la.. hahaha …

Terus berposing untuk dapatkan gambar yang ok. Kiranya kesan lebam tu nak nampak jelas .. Tapi setelah 10 keping amik , tak jugak nampak !

Yang nampak , budak ni tetiba je muncul keluar dari belakang aku ! Hahahaha .. kaco betul laaaa ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Citer pasal anak pon salah ?

 

Huh … Pun jadi masalah ? Adoiyai .. Kalau dulu aku cerita itu ini itu ini , sbbnya ianya aku dok membaca itu ini atau sedang mengalaminya ..

Sama la jugak bila aku cerita pasal anak aku .. Ianya sedang berlaku pada aku ketika itu atau aku sedang berfikir mengenainya .. Jadi , aku update la pasal tu.

Dan tujuan aku buat gitu , satu hari nanti bila aku dah tiada di atas muka bumi ini , andai Qhaliff panjang umur … bolehlah dia lepaskan rindunya pada aku dengan membaca penulisan aku ini ..

Kalau aku cerita pasal artis , rasanya dia nak amik tau ? Hahaha .. Adoiyaiii .. Rileks laaa .. Bersepah blog dalam Malaysia ni .. Takkan setiap hari ‘ u ‘ bukak komputer , pastu baca blog aku ni dan kemudiannya shut down terus .. Tak kan ??? Kan ??? Haaa.. Dah tu , yang sampai gatal jari jemari nak tinggalkan komen gitu , pasai pa ? Aiyokkk ..  Gi la marah blog artis yang asyik citer pasal artis !

Hurm.. rasanya aku tak la citer pasal Qhaliff 100% kan ? Ada je aku citer pasal  lain .. Kalau nak cerita lain lain punya lain , cer kasi aku RM 1 juta .. Haaa.. leh la aku citer mengenai barang barang yang aku beli ! Hehehehe …

Qhaliff marah daddy !!

 

Heheeh .. Guna gambar lama .. Malas nak amik gambar baru .. boleh ? Hahaha ..

Kenapa Qhaliff marah ? Gini ceritanya ..

Petang tadi , dia main campak campak la barang .. Abis semua dia campak … Ada sekali tu dia campak remote Astro tepat pada muka mak dia yang sedang baring .. Hahaha .. Abis luka bibir ! Aku sengih jer ..

“ Abang dah berkali kali kena.. “ . Aku cakap utk elakkan wife amuk ! Hahaha ..

Selepas tu dia terus buat dan buat .. Dan aku naik geram dengan kelakuan dia tu. Aku bangkit dan gi ke arah dia .. dan tepuk bontot dia ! Hahahaha ..

Tiba tiba dia menangis bersungguh sungguh ! Erk , terkedu aku terus !! Biar benar ? Aku tepuk perlahan benar nehh.. Cam biasa la pon .. Tapi kenapa dia menangis teruk sekali ???

Cuak aku dibuatnya. Aku gi pujuk .. Tak nak diam dia ! Erk .. Camana ni ? Wife bersuara ..

“ Mesti dia dok meneran tadi .. “..

Aku cek bontot dia .. Ada bau .. Patut laaa .. Terbantut dia dok meneran tadi ! Patutlah dia menangis serupa macam marah ! Hahahaha ..

Terus aku bawak ke tandas .. Pancut dengan air untuk kasi jatuh saki baki yang tertinggal .. Keras la tu .. hahaha ..

Pastu baru dia nak diam .. Lega la kot .. hehehehe … Mandikan dia dan baru dia nak sengih .. heheheh ..

Daddy cuak ehhh …

Sabtu, 28 September 2013

Sebijik rupanya ..

 

Sama kannn ? Haaa.. Rambut ? Rambut tu dah kena potong manakala Qhaliff lak aku nak simpan rambut dia nak buat cam rambut ..

Walaupun ada cubaan nak provoke aku , aku tak kisah pon .. Hahahaha … Kenapa ? Sebab mmg dah mak aku pun kata gitu .. haha… cuma dulu takde FB dan blog untuk diorang log kan .. Ahahah..

Haaa .. Nak wat camni laa.. Aku tak dapat nak buat cam ni sebab mak aku dah buat style David Beckham… heeee … 

Lari tajuk la.. Haaa .. Ternyata Qhaliff serupa cam aku waktu kecik dulu … weeee .. Full stop !

Akhirnya ,dendamku terbalas di Cyberjaya Paintball !

 

Perancangan selama seminggu untuk mengumpulkan sekurang-kurangnya 20 org bloggers dari serata pelusuk dunia ! Tapi yang hadir sekitar Kuala Lumpur jer .. hehehe..

Terima kasih pada Yanty Lee dan Broframestone kerana berjaya menjadikan perancangan hari ini menjadi realiti ! Hari ini juga menyaksikan pelbagai sejarah tercipta ! Hehehe ..

Suka suka sukaaa .. Aku berjaya lepaskan dendamku pada ke tiga tiga padang paintball ni ! Dan juga menembak mati pihak musuh yang mana ari tu tak sempat langsung nak menghayati permainan ini dengan baik ! Heheheh ..

Selain dari aktiviti menembak orang dengan marker , aktiviti menembak dengan kamera pon ligat dijalankan .. heheheh ..

 

 

 

 

Tak tau nak kata camana dah .. Aku sangat enjoy hari ini hingga aku sanggup menjatuhkan diri bila kena peluru ! Boleh ? Seolah olah real kena tembak aaaa .. hahahah .. poyoooo …

Apa pun , jutaan terima kasih buat rakan rakan yang sudi hadir hari ni untuk menjayakan aktiviti yang inshaAllah akan dijadikan aktiviti bersukan setiap bulan .. bila ada duit lebih dan minyak tak naik 10 sen ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Anak dan bapak , sapa lagi kacak ?

Hakikat ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sepintas lalu ..

 

Kita tak faham tapi mereka fahami kita ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Jumaat, 27 September 2013

Bila Qhaliff muntah teruk !

 

Hurmmmmmmmmmmmmmmmmm… Korang tau tak yang dia sedang ajuk mak dia muntah ??? Dia boleh bantai gelak berdekah dekah pastu dia buat buat muntah !! Dia tiru okehhhh ..

Adoiyaiiiii ..

 

Published with Blogger-droid v2.0.10

Pandai memujuk ..

 

Dia tahu bila aku marah .. Bila aku marah , dia akan buat muka seposen . Pastu cuba buat lawak ngan aku ! Atau akan cuba buat aku berborak dengan dia ! Hahahaha ..

Bila aku marah ? Aku marah bila dia kutip benda dan masukkan ke dalam mulut dia .. Aku marah tu bukanlah aku gi berleter atau belasah dia .. Aku cakap ngan dia , amik benda tu dan bagitau dia yang ni tak leh makan .. Pastu dukung utk pujuk dia balik ..

Susah benar nak marah dengan dia ni .. Cepat sejuk tengok kelakuan dia dan teringat kembali saat saat dia dalam pangkuan aku ..

Aku tahu , dia buat gitu sbb rasa tercabar .. Dia seolah tahu dia akan punya adik .. Hurmm…  Kalau aku jadi pon akan buat gitu .. hehehe ..

Sapa tak sayang anak kan ?

Dia yang rosakkan !

 

Nak kata apa lagi ?? Tiap kali aku tertinggal remote ni , dpt kat dia .. dia hempaskan ke lantai dgn kuat utk pastikan penutup remote Astro ni tertanggal dan baterinya tercabut !!

Pastu dia nak amik bateri tu !! Apa dia nak buat dgn bateri tu , tu aku tak tau sbb dia lom berjaya pegang bateri tu utk dlm masa 2 saat !

Geram ?? Cer bgtauuuu..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Mencabar kesabaran ..

 

Comelll je dia bila gini kan ? Perghh … rasa nak gi cium gigit jee dia ..

Bila dia dah mula aktif , tersangat aktif .. aku kena ikut dia ke mana saja ! Yang buat aku jadi geram sangat dia suka sangat mengutip dan masukkan ke dalam mulut !

Hurm… nak jaga budak ni kena cukup rehat .. Mental dan fizikal mmg kena kuat .. Kalau tak bersedia dari sudut ni , mmg cukup merbahaya ! Maklumlah , tindakan luar kawalan mmg sesuatu yang tak dijangkakan !

Cam Qhalfif sekarang ni ..  Kalau dia dah jaga , mmg macam macam dia akan selongkar .. Sekarang ni gemar melempar barang .. Tab dan hp nokia lumia aku berkali dah kena campak ! Nasib baik la takde apa apa .. Kalau pecah skrin ?? Adoiyaii ..

Umur dia dah setahun 5 bulan .. Hurmmm … cepat masa berlalu. Baru terasa seperti semalam aku dukung dia di hari pertama kelahirannya ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI