Kerana 20 sen !

by - Jumaat, September 06, 2013

 

Semalam , aku bebel abis laaa kat FB pasal RON95 naik 20 sen. Dan ramailah rakan di sana sepakat dengan aku bahawa kenaikan 20 sen ini memberi kesan pada rakyat yang berpendapatan sederhana dan juga rendah ..

Satu demi satu aku berikan contoh yang realistik agar mereka yang dok kata ‘20 SEN JER PON ‘ itu sedar diri .. Ada yang tetap dengan pendapat pendapat mereka yakni menyokong tindakan kenaikan itu. Tak kisah la .. hak memasing cuma kalau boleh , bersikap berhati perut skit dengan memberikan pendapat yang lebih berperikemanusian dan bijak.

Seperti biasa .. bila bab bab begini , pasti ada yang tak berkenan . Aku tengok di bahagian Friends aku tu .. kurang 3 orang tiba-tiba ! Hahahah .. aku tersenyum jer.. Ini perkara biasa .. Di ruangan Followers juga kurang 3 .. Aku senyum lagi. Ada yang terasa ke ?

Aku up status di FB ..

Waaaahhhh .... Makin ramai UNFRIEND aku ni .. heheheh ... Sila sila ... Leh approve kawan yang sudi kawan ngan aku dan bertukar 20 sen ngan aku dan rakan rakan lain .. “

Tak lama kemudian lebih 15 orang add aku di situ dan hampir 400 orang LIKES ! Itu yang baru add .. yang dah queue nak tunggu aku approve ? Mak aihhhh .. Ramai juga yang sudi nak berkawan dengan orang tua ni .. hahahaha .. Terima kasih la yerrr ..

Aku up lagi satu status di Timeline aku ..

Aku cuma mampu jadi 'keyboard warrior' .. Sbb apa ? kalau gi angkat sepanduk , dikatanya melanggar peraturan .. Kalau buat surat bantahan , belum tentu dibaca atau ke tong sampah jer ..
Bila rakyat kecil macam aku bersuara di dunia maya , sekurang-kurangnya mereka yang dok lena , tersedar betapa sebenarnya dunia tak seindah mana pon . Kita dok dibuai mimpi yang direka agar terus lena .

Aku , antara mereka yang dah 'terjaga' . Kata la apa pon , aku bukan pejuang atau pemberontak cuma RAKYAT MALAYSIA YANG MEMEGANG MYKAD yang sah ... “.

Nampak kecik je 20 sen ni .. Silap silap aku pun terpaksa naikkan harga iklan di blog aku ni .. Tapi tak sanggup la pulak..Sian kat rakan rakan yang nak meniaga secara halal ni .. huhu ..

You May Also Like

10 comments

  1. Please support my blog..Sila follow blog saya di sini. Thanksss Abg Ben!!

    BalasPadam
  2. akak setuju dengan ben, sebab ada puak yang cakap 20sen jer la!! kita sume terpaksa menciputkan lagi budget yang dah ketat tu..

    BalasPadam
  3. dengar berita semalam? sebab diesel & petrol naik harga, rumah pun naik harga sebab kos pengangkutan bertambah. ok pitam anak muda yg baru nak beli rumah.....

    BalasPadam
  4. nak tengok kesan 20 sen yang lagi serius? meh tengok sini

    http://rozita-ceritaita.blogspot.com/2013/09/kesan-20-sen.html

    BalasPadam
  5. 20 sen tu banyak meninggalkan kesan dan makna...walaupun hanya 20 sen...

    BalasPadam
  6. Sape yg anggap doposen tu kecik dan tak mberi apa2 makna,takbur dan bongkak la dia. Jgn selfish..tgk kiri kanan jgk..golongan yg kurang bkemampuan tu macamana nasib diorg pasni? Sy sokong en ben 180%!

    BalasPadam
  7. Sape yg anggap doposen tu kecik dan tak mberi apa2 makna,takbur dan bongkak la dia. Jgn selfish..tgk kiri kanan jgk..golongan yg kurang bkemampuan tu macamana nasib diorg pasni? Sy sokong en ben 180%!

    BalasPadam
  8. adoiyai.... hairan btul la... xkan sm[ai nak unfriend kot.... LOl.. support pendapat abg ben. kita patut terjaga dah sekarang. banyak sangat penipuan

    BalasPadam