MAXIS 4G LTE Mobile WiFi (MiFi) | Modem percuma untuk anda !

by - Jumaat, Oktober 25, 2013

 

Ahaa… Aku tertanya tanya , apa itu LTE ?? LTE ialah singkatan dari Long Term Evolution yang juga dikenali dengan 4G LTE .. Ok, nak tau lebih lanjut , boleh google dan pasti akan jumpa mengenainya.

Seperti kita tau MAXIS  yang pertama yang lancarkan 4G LTE di Malaysia dan kini , MAXIS telah menawarkan 4G LTE Mobile Wifi di Malaysia ! Sesuatu yang telah lama ditunggu !

Dan , PERCUMA 4G LTE Mobile Wifi modem dengan plan RM88/bulan dan ke atas ! Ok , ada yang tak tau ..berapa lajukah 4G LTE ni ? Perbandingan antara 3G dan 4G ..

Amacam ? Tertarik ? Hehehe .. Buat mereka  yang macam aku , yang mana senantiasa bergerak dari satu tempat ke satu tempat dan menggunakan internet 24 jam tanpa henti  serta gemar mendownload , maka  dengan LTE Mobile Wifi modem ini amatlah bersesuaian dengan anda apatah lagi jika dikongsikan pada masa sama sehingga 10 orang pun (guna laptop , tablet  , handphone dan sebagainya ) , masih terasa kelancarannya !

Bagaimana jika berada di kawasan bukan liputan 4G LTE pulak ? Jangan risau.. anda masih boleh gunakan dengan liputan 3G ! Berbaloi la kan ?

Ok .. inilah rupa Mobile Wifi yang diceritakan. Mampu bertahan hingga 10 jam baterinya .

image

Berminat ? Jika anda ingin melanggannya buat pertama kali anda perlu bayar RM100 untuk  cas pengaktifan dan  RM240 advance payment, yg mana akan dipulangkan dalam bentuk rebate sebanyak RM20/sebulan selama 12 bulan dan kontraknya cumalah 12 bulan sahaja. Pejam celik pejam celik , selesai.

Jika anda pelanggan sedia ada  yang mana dah melebihi 6 bulan , anda juga boleh memiliki modem ini tapi perlulah membayar advance sebanyak RM340 ( akan dipotong melalui rebate sebanyak RM20/ sebulan , selama 12 bulan ) dan kontrak juga diperbaharui selama 12 bulan.

Jika tidak berminat dengan modem ini , anda juga perlu memilih modem yang tersedia bersama plan plan yang disenaraikan di Maxis.  Untuk keterangan lebih lanjut , sila ke  MAXIS 4G LTE MiFi .

You May Also Like

5 comments

  1. kuat teh promote Maxis.. internet Maxis tu mmg laju giler berbanding dgn syrkt tapi satu je yg tak suke pasal internet Maxis ni, kuota cepat sgt habis... jrg gune pun tgk2 dh hbis kuota..

    BalasPadam
  2. Sebelum ni line maxis punya broadband di taman cahaya sangat teruk. tak berani nak pakai dah.

    BalasPadam
  3. wah...berbaloi-baloi... eh...nape mcm iklan celcom plak post aku nie? jangan marah ha...hehehehe

    BalasPadam
  4. salam , owh terbaik ni , saya pun dah guna maxis tapi 3g jerr .. selalu habis gb .. pandan hal dh pakai 8 gb 4 malam 4 siang ... nk cuba yg ni lak lerr , tak der dh phone jadi wifi :)

    BalasPadam
  5. hum susah nak pecaye maxis ni
    quota cepat habis
    elok pakai sekali 2 kali
    abes quota xleh gune
    suh tambah cas

    BalasPadam