Bayi , bukan untuk dibuang !

by - Selasa, Disember 10, 2013

 

Photo: Kesian ..

Kesian .. bayi yang tak tau apa apa ini dibuang tepi longkang begitu saja ! Terdesak ? Itu bukan alasan untuk membuangnya .

Hurm.. kita ni manusia .. Sering buat kesilapan. Bila ada yang tersilap , patut ada yang membantu . Sayangnya masyarakat di negara kita ni , bila ada yang buat silap . ada pulak yang tolong menambahkan lagi beban seperti kes mengandung luar nikah .. si perempuan dipandang sinis , perli .. hingga hilang arah tujuan hidup .

Akhirnya , untuk elakkan malu .. jadilah kes kes begini .. Aku kata gini bukanlah bertujuan untuk galakan lagi kes kes zina tapi sebagai manusia yang punya hati dan perasaan , punya agama sebagai pegangan .. kita sama sama membantu. Bukan menolak mereka jauh jauh..

Hurm.. entah la.. Tak tau nak kata apa dah ..

You May Also Like

5 comments

  1. masyaAllah..sebaknya..jangan kenang dosa lalu sebaliknya bina hidup baru..berdikit-dikit memadam memori hitam kerana Allah itu sentiasa memaafkan..amin..

    BalasPadam
  2. bantu bimbing mereka, bkn b'erti m'galakkn. sbb kite kn b'saudara.. perlu saling ingat-m'ingati.

    BalasPadam
  3. Betul. Beri mereka bantuan bukan tambah beban dan kata hamunan. Tunjukan jalan yang terang dan jangan biarkan kegelapanan menyelubungi mereka.

    BalasPadam