Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 9 Januari 2013

Qhaliff tercekik tulang ..

 

Gambar bawah ni cuma lakonan semula yang dilakonkan sendiri oleh Qhaliff !

Bila bayi dah boleh makan solid food maka kena hati hati .. Maklumlah , sedangkan susu pon boleh tercekik , ni kan pulak makanan pepejal.

Persoalannya , apakah persediaan kita ? Hurmm .. Tadi , sewaktu makan malam di Alamanda .. Qhaliff tiba-tiba tercekik .. Erk, dia tercekik betulkah ?? Sebabnya dia macam main main .. Tapi mata berair ..  Hurm.. Bila dah korek  kerongkong dia , takde apa apa lak .. Selepas bagi air .. ok dah .. Huh.. Sengih dan sambung gigit straw !

Masa tu , terfikir aku .. Kalau benar dia tercekik , apakah tindakah aku ?? Tengok sajakah ? Menjerit mintak tolong ? Atau g order coconut shake ?

Aku google.. Jumpa infomasi yang sangat berguna dari blog rakan ialah Myvitrd yang terlebih dahulu membuat entri yang sangat berguna ini ..

Bro Myvitrd , pinjam gambar eh ..

Panduan mangsa tercekik

Rajah bagaimana bantuan boleh diberikan , sila rujuk blognya .. Klik SINI ..

Jangan pandang ringan isu macam ni .. Kalau berlaku , sekurang-kurangnya kita tak jadi tunggul kayu .. Dan menyesal dibelakang hari !

Kalau wife pantang lg ..

Dia kata Qhaliff akan ikut balik kg pantang .. Aku kata .. No way !! Dok ngan daddy ! Mana leh pisah ngan dak tecik ni !!

Er..lom apa alasan gaduh .. Ngandung pon lom ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Ummiza Cafe , harga patut !

 

Satu orang makan .. RM6.50 .. utk makan tengahari .. Apa saja lauk yang dihidangkan , amik la seberapa banyak. Asalkan abis makan !!

 

Kat situ ada gak kambing bakar .. Sedap !

Dua orang makan .. RM13 .. Tambah 2 lagi kambing bakar .. RM19 .

Termasuk air ( apa saja yg ada dlm menu ) ..

Murah la kan ?? Hehe..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Cobaan pertama panjat tangga ..

Adeh .. beli pagar lagi jwbnya ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Aku pun nak berwajah K-POP lah !

 

Dalam Hmetro hari ni .. Benar benar buat aku tersenyum lebar. Kegilaan terhadap artis artis KOREA dah melampaui batas. Er , melampaui batas ke ? Hehehehe .. Bagi aku laaa.. Sbb sampai sanggup ubah muka tu .. Kang balik kampung , kena perambat ngan penyapu ! Huhu ..

image

Wah.. cantik layout baru Hmetro Online eh ? Lagi nampak koperat ! Tahniah.. Ok sambung ..

Foto

Tu diaa.. Harga Lelaki mahu jelita .. Tak jelas ? Beli je akhbar Metro hari ni .. Hehe.. Guna kanta pembesar eh .. hehe ..

Walaupun ada yang kata … “ Eh , sukahati aku la.. Bukan duit mak bapak kau !! “

Memang betul pun… Kalau duit mak bapak aku , lama dah aku tukar muka ko tu jadi M-Pop .. Marikh Pop .. atau Chicken Pop !

Fikir-fikir la yer .. Jangan buta hati kerana mata dah buta !

 

Sedikit keratan dari blog http://mujahidfillah.blogspot.com

Hadis Abdullah bin Mas'ud r.a katanya: Allah melaknat pembuat tatu, orang-orang yang meminta supaya dibuatkan tatu, orang-orang yang menghilangkan rambut pada wajah serta orang-orang yang meminta supaya dihilangkan rambut pada wajahnya, serta orang-orang yang merenggangkan gigi demi kecantikan untuk mengubah ciptaan Allah.

HADIS : RIWAYAT MUSLIM
KITAB : PAKAIAN DAN PERHIASAN
BAB     : Haram Menyambung Rambut Dengan Rambut Orang Lain Dan Meminta Supaya Disambungkan Rambutnya Dengan Rambut Orang Lain, Membuat Tatu Dan Meminta Supaya Dibuatkan Tatu, Menghilangkan Rambut Pada Wajah Dan Meminta Supaya Dihilangkan Rambut Pada Wajahnya, Merenggangkan Gigi Dan Mengubah Ciptaan Allah

Azam 2013 | Bakar segala lemak ..

 

Yang ada dan ganti dengan yang baru punya lemak .. hehehe ..

Hurm… Bukan nak kejar apa apa atau masuk pertandingan tapi bila badan ringan , nak buat apa pun mudah .. Takde la termengah dan rasa malas.. Rajin semacam jer .. hehehe ..

Paling sukar , jaga makan . Disiplin senaman ok lagi kecuali bila aku pindah ke rumah baru minggu depan. Tak tau laaaaa apa rutin aku pasni .. Huhu ..  Sebab tu amik gambar banyak banyak . Kalau pasni aku dah jadi GIANT , huhu .. mmg takde gambar dah .. hahahaha ..

Tempat aku selalu bergayut ni , akan jadi sejarah . Aku takkan datang sini dah .. Sebab ni kawasan taman punya .. Takkan nak datang sini semata mata bergayut kan ? Takde kije aku .. huhu ..

Hurm … Harap dapat maintain hingga raya ni .. Hahaha.. Nak pakai baju smart ler ..

Antara senaman yang aku suka sebab senang nak bakar lemak tapi susah nak angkat lemak sendiri ! Hehehe ..

Dan malam , g gym lagi ..

Tak cadang nak besarkan pon .. ok dah ni .. kan kan ?

Bila daddy pergi gym ..

 

Pantang dah dengar bunyi pintu dibuka.. Sedang dok menyusu , terus ‘melompat’ turun nak ikut aku haaa .. Aku nak bawak tu boleh tapi hari ni ramai orang .. Menggangu diorang lak.. Sabtu Ahad tu , ok laa ..

Aku keluar .. Sampai gym , wife dah whatsapp gambar ..

 

Merajuk ! Terus berak 2 kali .. Hahahaha.. Tensi jap mak dia .. Dan bertambah tensi bila dia mula memprotes ..

Dan daddy dia di gym .. asyik dengan ..

Hehehehe .. Release tensi di gym .. Lalaalala …

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI