Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 11 Januari 2013

Tukar diet Qhaliff ..

 

" Ok , Qhaliff ..Daddy makan ayam .. Qhaliff makan ikan salmon je yer .. Tak yah makan potato malam ni eh .." .

" Waaaaaaaa ...".

Wife yg selaku tukang  suap berkata Qhaliff teruja benar akan makanannya itu hingga tidak berganjak dr tempat dia duduk tu ..

Waahhh...ini macam kalu , botak daddy !! Mahal salmon .. huhu .. Takpe.. anak punya pasal , daddy kensel MADU ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Eeee..Momokk !!

 

Dah jadi turun temurun , kanak kanak seringkali ditakutkan dengan perkataan tu .. MOMOK !! Atau binatang binatang yang mampu membuatkan sapa sapa tengok pon akan jadi geli atau takut .. Ada yang tak de apa apa tapi saja ditakutkan dengan binatang tu .. Atau paling tidak pun denga abang polis !

“ Haaa… polisss … tangkap budak kecik nih !! “

Apakah perlu untuk kita takutkan anak anak kita di zaman ini ? Ada yang mungkin kata perlu memandangkan kanak kanak zaman ni dah terlebih berani hingga keluar malam atau belum cukup umur , dah pun mengandung ! Apa kaitan ? Segalanya ada kaitan dengan apa yang aku bangkitkan ini .

Ada yang tak setuju .. Kata mereka akan membantutkan perkembangan otak kanak kanak tersebut . Hurm.. Mungkin juga … Ada baik dan ada buruknya ..

Bagi aku , seperti kata mereka yang malas nak pikiaq panjang atau nak buat rumusan .. mereka akan kata … “ BERGANTUNG PADA IBU BAPA ATAU KEADAAN .. “ .Hehe .. kalau gitu , mmg la semua jawapan gitu .. Tapi mana satu yang lebih banyak ? Ada faedah atau lebih memberikan keburukkan ?

Aku jawab.. Kebaikkan .. Sekurangnya mereka takut nak keluar malam sementara belum mampu nak fikir dengan sempurna . Bila dah boleh fikir , yang mereka takutkan cumalah .. kekasih mereka ! Boleh ? Hahaha.. Aku gurau jer.. Mereka akan punya asas agama untuk pastikan mereka dilandasan yang betul dan tepat .. kan ? Itu yang terbaik .. Dan juga pemikiran yang berasaskan ilmu ilmu duniawi yang seiring dengan agama ..

Koii ! Koiii !!

Dia panggil aku gitu haaaaa !!! Kalau aku ajuk balik , dia sengih .. Hurmmmm...  Bahasa rahsia kanak kanak nih !!

Koiiiii !!!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Karena tidur dalam buaikah ?

 

Qhaliff liat nak tidur pagi ni ! Biasanya senang sangat dia tidur tapi entah kenapa .. tamo pulak hari ni .. Tapi kebelakangan ni , dia tdo dalam buaian serta berhawa dingin .. Huhu .. Hari ni tidak la pulak ..

Aku guna trick biasa .. Bawak susu , letak dalam kereta .. Pandu jalan lurus yang takde traffic light .. Tak jalan jugak ! Last last dia menjerit dalam kereta !!!

Bagi susu , dia tak nak .. pasang lagu dia pon dia tak nak .. Aku sendiri dah naik tensen wooo .. Dah la tengah drive , anak menjerit menangis .. Kalau besar dah , mau jugak aku tinggalkan je tepi jalan . Hehehe .. Kejam gila la kalau buat gitu kan ? Layak kasi buaya makan je aku ni ..

Nak tak nak aku kena berhentikan kereta kat tepi jalan yang mana ada lorong membolehkan kereta berhenti seketika .. Kena tenangkan dia supaya dia tak kena sawan nanti akibat terlalu menangis .. Huhu ..

Jalan lengang .. Kamera AES pon aku rasa antar g charge .. Bateri abis kot ?

Dan dia main stering dan segala punat yang ada kat depan mata dia ..

 

Dia dah tenang.. Tapi bila letak balik dalam car seat dia , meraung kooooo.. Adehhh .. Nak wat camana eh ? Aku bagi dia buku unuk dia baca.. Heheh.. Dan berjaya ! Sampai rumah jugak aku ..

Tapi bila sampai rumah , dia bukan nak tidur … Tapi lasak .. Nak g sana sini .. Last last , guna cara tradisional .. huhuu..

Berjaya jugak aku ..Tapi kena selepas makan , dan dukung dia .. Dodoi dan selamat jalannnnn ..

Legaaa.. baru leh tidur jap ..

Tawaran jadi Duta Dunia Herbs lak ?

 

Alhamdulillah ..  Rezeki awal tahun mencurah-curah.. Rezeki anak .. Dulu , aku dok pikir la camana nak survive dgn pendapatan yg kecil apatah lagi bila ada anak .. Tu belum nak beli rumah , kereta yang lebih selesa dan sebagainya ..

Bila dah nikah , baru kita nampak .. Bila dah ada anak .. Baru terasa terutama bila kita sedar yang kita pikul tanggungjawab untuk berikan yang terbaik buat keluarga kita.

Semalam , aku terima satu tawaran dari Dunia Herbs yang mana aku selalu guna produk mereka sebelum gi gym.. Hehehe.. Kantoi rahsia aku .. hahah ..

InshaAllah satu pertemuan akan diadakan dalam masa terdekat dengan wakil Dunia Herbs. Apa cerita tu nanti , aku bagitau kat korang eh ?

Esok nak settle yang tv kabinet .. sponsor gak tu .. Hihi.. Alhamdulillah .. Leh beli madu ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI