Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 9 Februari 2013

Bila impian jadi kenyataan..Terima kasih PERABUT UNGGUL !

 

Wowww ! Tu je aku leh kata .. Nampak dalam gambar , cam biasa biasa jer .. Tapi bila dah siap ?? Tu diaaaa …

DSCN0243

Mula-mula … heee… kosong je ..

DSCN0258

DSCN0272

DSCN0271

Kebersihan rumah tetap mereka jaga .. Bagus , bagus ..

Kerjasama serta ketelitian yang menarik minat aku .. Memang teliti laa..

DSCN0283

Dan akhirnya ….

DSCN0293

DSCN0294

Amacam ? Tertarik ? Harganya jauh lebih murah dari IKEA yang aku tengok ari tu .. Harga termasuk pemasangan dan penghantaran ! Ikea yg aku tengok ari tu , lain lain woooo ..

Untuk mereka yang berminat untuk ubahsuai rumah , nak tambah perabut , atau apa saja la melibatkan rumah korang  , sila hubungi En.Ayie di :

125 & 126, Jalan Nilai 3/14,
Kawasan Perindustrian Nilai, 71800 Nilai, Negeri Sembilan

email : ayie@perabut-unggul.com  / www.perabut-unggul.com

Kalau korang tanya aku , puashati tak ? Terus terang .. aku puashati ! Kita tanya mereka jawab.. Mereka bincang dan beri pendapat ! Terbaik ! Sangat bekerjasama ..

Puashati !!

Bila atuk sendiri yang ajar !

 

“ Tak pe.. atuk ada .. Gi pukul pak ngah tuuu .. “..

Terkedu aku .. walaupun mungkin dia nak bagi tunjuk ajarku sifu pada cucu dia yang berjalan pon masih terhoyong hayang tu  ,untuk menjadikannya lelaki kental .. itu bukan caranya ! Kena tau mana satu untuk bermain dan mana satu perlu dihormati ..

Bila bersuara , terasa pulak orang tua tu .. Diam , jadi mengarut.. Dah tu nak kata apa ? Bila terjadi gini , ayah sendiri pun tak leh kata apa sbb tu ayah mertua . Kalau ayah sendiri , ok gak .. Leh jer cakap ..

Hurm.. tah laa.. Nak ajar , baik ajar yang baik baik .. Tak semestinya pukul orang mampu membuatkan anak cucu kita berjiwa Hulk Hogan !

Fasa seterusnya pemasangan TV Konsol Perabut Unggul

 

DSCN0254

DSCN0260

DSCN0270

Perghh .. mmg nampak melecehkan dan sememangnya aku tak mampu wat kerja kerja gini .. Walaupun aku minat dalam bidang interior ni tapi .. hehe.. kurang sabar skit ..

OK.. siap dah backdrop dia.. Pasni nak pasang untuk bahagian bahagian lain la.. heeeee… tungguuuuu ….

DSCN0266

Dan ada tetamu pagi ni .. Orang jauh dari Kedah .. heee ..

Tv konsol dah sampai …

 

Tajaan Perabut Unggul Sdn Bhd… Seperti yang pernah aku ceritakan dulu , akhirnya dah menjadi kenyataan. Wakil dari Perabut Unggul , En.Ayie dan pekerja Perabut Unggul sampai tepat pada waktunya.. Janji kul 10 pagi tapi sampai 9.30 pagi ..heeee.. Awal ..

DSCN0239

Dan pemasangan bermula .. Ops , tarikh di gambar ni sila abaikan yer .. heeee ..

Dan pemasangan pun bermula … Menurut ketua pemasangan , mungkin pemasangan memakan masa selama 2 jam .. huuu … Lama gak eh ? Yelah , melibatkan pendawaian elektrik gak.. Bukan pasang macam pasang almari tu je …

DSCN0243

DSCN0245

Camana rupa selepas siap ? Tungguuuu selepas ini !!

DSCN0251

Jangan tunggu lama ..

 

Hurm.. Aku tahu .. Aku faham .. Bila pasangan dah lama menikah tapi belum ada apa apa rezeki .. Maksudnya ialah buah hati cinta .. Hurm.. Sabarlah ..

Aku dan wife dulu .. lebih kurang 3 tahun gak la menunggu .. 3 tahun ke ? Ke 2 tahun ? Lebih kurang gitu laa .. Semuanya boleh korang baca dalam blog ni .. Aku dah luahkan segalanya termasuk segala usaha dilakukan ..

Sekadar satu nasihat . Buat mereka yang dah menikah lebih 6 bulan tapi belum ada apa apa tanda , sila rujuk pada pakar .. Jangan kisahkan soal duit .. Rujuk dan dapatkan nasihat dulu .. Duit , bila dah jumpa punca .. baru start pening .. kalau ada duit , lagi senang kan ?

Jangan tunggu bertahun baru nak rujuk. Memang benar ada yang usahakan cara tradisional tapi apa salahnya cuba yang moden gak kan ? Jangan ego dan jangan segan ..

Dan paling penting , jaga emosi ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI