Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 8 Mac 2013

Qhaliff dah pandai menari ?

 

Ahaaa .. Sejak ulang alik ke rumah mak aku ni , yang rajin dok mengajar tentulah nenek dan datuk dia tu haa . Selain akak Dania tu haaaa .. hehehe .. Adik perempuan aku pun rajin gak laaa…

Dah tau salam cium tangan .. Ke asal orang bagi tangan , dia nak baham ?? Tu nampak cam nak cium tangan kot ? Huhuhuhu .. Belasah jeee..

Pastu , dah pandai goyangkan badan cam menari tu bila layan lagu terutama lagu Ayahku pulang dari kota … Haaa.. Bersungguh nak ikut gak.. Tapi dengar tan ‘TAAA.. TAAAA… “ .. tu jeee..

Dan satu lagi .. Melambai .. Ni keje mak aku .. Dia suka sangat ajar melambai .. Qhaliff pun dah mula sibuk gak melambai ! hehehehe ..

Kalau duduk sorang sorang ngan aku di rumah , jawabnya dok gigit wayar dan panjat tv konsol tu je laaaa ..

BEN ASHAARI atau BENASHAARI.COM ???

 

Mula-mula , aku cipta BEN ASHAARI II .. Dulu ada BEN ASHAARI tapi dah kena sekat dan akaun tu dah dilupuskan oleh si pendengki iaitu FACEBOOK sendiri !

Dalam BEN ASHAARI II tu , majoritinya mereka yang bergelar profesional .. Ada butik , ada harta dan paling penting , mereka mampu beri pendapat yang bernas dan logik secara matang ..

Kemudian wujud BEN ASHAARI dan page SANTAI BEN ASHAARI .. Seiring dengan blog sbb aku perlukan lebih ramai pembaca yang mampu berikan pendapat untuk perbaiki dan pertingkatkan mutu blog aku bukannya trafik !

Aku wujudkan group KELAB BLOGGER BEN ASHAARI di FB para blogger ping entri mereka .. Kemudian wujud BEN ASHAARI Jr. yang mana aku sasarkan pada blogger blogger baru .. hehe ..

Dan akhirnya , aku buat akaun Twitter untuk aku bertweet … heeee .. Namun Twitter bukanlah pilihan aku ketika itu sbb ‘tak faham’ kelebihan Twitter ni ..

Dan sekarang , aku ada Instagram .. Hehehe.. Rajin aku post gambar dalam tu .. Banyak dah woooo .. Begitu jugak dengan Twitter .. Rajin aku bertweet sekarang ni. Lagi banyak dapat RT lagi best !

Semuanya hanya kerana satu jer .. Nak sebarkan BEN ASHAARI dan bukannya BENASHAARI.COM !!! Kenapa macam tu pulak ? Ahaaaa.. Mudah jer !

Orang akan tanya .. Sapa Ben Ashaari tu ???? Hehehehe .. Dan mereka akan dapat jawapannya bila google ..  Dan strategi aku yang aku rancangkan seawal 6 bulan pertama dalam dunia blog , berjaya !

Perlu ada strategi !

Anak ajak main !

Tu diaaa ..Jam dah kul 9 lebih. . Blog tak update lg.. Dan anak ajak main .. Dari siang dia dok main ,tdo dan makan .. Ingatkan malam ni leh la tdo awal tp ... Huhu..

Serah kat ibunya la pulak ..daddy penat minda dan fizikal .. huhu .. Tp confirm cr daddy punya jap lg ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tak takut atau terlebih berani ?

Bayangkan kalau dalam masjid pun leh buat kerja begini, luar masjid apatah lagi kan ?

Hurmm .. manusia semakin gilakan dunia ..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tiada apa yg dapat menghalangnya !!

 

Halanglah camana pun .. Kalau dia nak lalu , dia lalu jugak !! Ada dia kisah ??? Takde punyaaaaa...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Jiran prihatin !

 

“ Abang , ada orang depan pintu rumah kita ! Dia bukak grill !! “ . Wife kejutkan aku yang baru nak akad nikah dalam mimpi aku ..

 

Hurmm.. Aku selak langsir .. Perhati depan rumah. Takde sapa . Tengok rumah jiran aku . Ternampak bayang-bayang seseorang. Aku nak bukak pintu untuk tengok dengan lebih jelas.

 

“ Ben , pintu grill tak kunci. Pagar pun .. “ . Kata jiran aku yang ternampak muka aku yang serupa baru lepas kena rogol tu haaa .. Kusut masai sbb syok sangat tidur ! ..

 

Aku yang masih blur blur tu , jawab dengan ringkas …

 

“ Tu laaa… Ngantuk sangat.. Terima kasih yer… “. Aku menyorokkan diri di sebalik pintu sbb segan nak tunjuk badan yang tegap ni haa .. Hahahaha …

 

Terus aku kunci pintu grill dgn mangga gajah tu. Pastu sambung tidur. Sangat sangat mengantuk haaa … Huhuhu .. Tapi tak dapat sambung mimpi tu. Nak tau gak sapa gadis bertuah tu .. Hahahaha ..

Paginya , di hp aku ada sms dari jiran aku yang bagitau mengenai grill tu … Dan aku balas dengan mengucapkan terima kasih atas keprihantinan mereka ..

Hurmmm ..  Suami isteri perlu sepakat memastikan keselamatan rumah sebelum tidur. Jangan salah seorang jer prihatin .. Susah gak tu ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI